Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe heet dit onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

• Hondhaai
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11 10:40
Mijn auto had de laatste tijd wat last van hikken... vandaag de achterkant opgetild en een kijkje genomen!

Daar kwamen wij dit onderdeel tegen: http://imgur.com/a/fxLPP (dichtbij de benzine tank) maar hij was los geknapt en deels kapot.

Weet iemand toevallig hoe dit onderdeel heet en wat het doet? En nog beter: Wat zijn de symptonen wanneer hij het niet doet... :9

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

* deepbass909 kijkt in z'n glazenbol:

Dat is een benzine conditioner, zorgt ervoor dat de benzine pas in de motor ontbrand...

Nu even serieus, geen flauw idee, het is een stukje wit plastic met een slangaansluiting. Zonder wat elementaire info (merk, type en bouwjaar van de auto) zal zelfs een kenner van die auto niet weten wat het is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Hondhaai
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11 10:40
Hehe, het onderdeel komt van een Peugeot 106 uit 1998. In het ronde gedeelte (onder het soort van tandwieltje) zit een balletje die rolt/ratelt wanneer ik het onderdeel heen en weer schud.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat snel googlewerk levert het resultaat dat het een onderdeel is van de vulhals van een Peugeot 406 2.0L 135PK.
http://www.ebay.it/itm/Pe...e-9623450280/171387640753

Gezien de kleine diameters van de slang aansluitingen en de lokatie, vermoed ik dat dit hoort bij de tank ontluchting.
Die zorgt er voor dat de tank niet vacuum trekt of onder druk komt te staan wanneer je gaat tanken.

Edit: een ander model Peugeot kan natuurlijk ook. Dergelijke onderdelen zijn in de regel vrij universeel bruikbaar tussen verschillende modellen.

Edit2: Symptomen als hij t niet doet of er af gevallen is, hooguit een flinke benzinegeur bij je auto. Vooral te merken zodra je gaat tanken (maja, dat valt niet op bij n tankstation :P )

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 04-10-2015 17:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Het klinkt inderdaad als een one-way valve vanwege het balletje waar je het over hebt. Dit zou dan dus inderdaad gebruikt kunnen worden om de tank te ontluchten.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Dus ontluchting is kapot. leiding zal wel dicht gerot zitten. Je tank belucht niet. Benzinepomp trekt geen/weinig benzine uit je tank en je motor begint te hikken.

(gokje)
Pagina: 1