Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer wil niet meer op WiFi

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31
Probeerde gister te printen, wilde niet... printer stond wel in de tabel van de router maar mn andere netwerkdevices (PC, tablet/tel) zagen hem niet.

Heb de netwerksettings gereset op de printer (HP c310) en uiteindelijk de router (Netgear r7000) gereset (deze naar factory).

Ik probeer via WPS te contacten maar de interface van de router zegt "PIN niet correct". Wachtwoord kan ik niet intoetsen omdat bepaalde karakters niet op het toetsenbord van de printer (touchscreen) staan.

Hij wil wel met mn gastnetwerk verbinden, maar daar heb ik niks aan.

Iemand enig idee? is WPS gewoon zo buggy (gebruik het eigenlijk nooit)? Ik kon niet vinden hoe ik een complete factory reset kon doen op de printer...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je netwerkwachtwoord veranderen zodat je deze wel kan invullen op de printer?

• Mr_Viking
jeroen3 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:45:
Je netwerkwachtwoord veranderen zodat je deze wel kan invullen op de printer?
Ja.. het gaat om dit karakter "|"... vraagtekens op de kop kent hij dan weer wel... geweldig

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verander je wachtwoord zodat de printer het wel kan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waar heb je dat karakter voor nodig?
Verplichte xkcd:
https://xkcd.com/936/

*Soms begrijpen printers ook de "deel wifi instellingen" die Windows kan aanmaken op een SD kaart/USB stick*

[ Voor 45% gewijzigd door jeroen3 op 04-10-2015 16:55 ]

• Mr_Viking
1password genereert al mijn wachtwoorden ;-)

ik heb geen windows ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Mr_Viking op 04-10-2015 17:01 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Als je iets van keypass gebruikt daarin kan je gewoon aangeven of je wel of geen speciale tekens wil hebben.

Lengte is een stuk belangrijker bij een krachtig wachtwoord (zoals zo mooi word getoond in de xkcd comic).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mr_Viking
Is al gelukt, tijdelijk onderling verkeer op gastnetwerk. Printer hiermee verbonden. Via webinterface verbonden met persoonlijk netwerk.

Wachtwoord veranderen is een beetje een laatste redmiddel voor mij, wil graag weten waar het probleem zit! ;-) Nog maar even een WPS device zoeken dus :)

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 16:11
Persoonlijk zou ik geen gebruik maken van WPS maar het uitschakelen. Door het gebrek aan een beperking qua pogingen is het erg onveilig. Zie bijvoorbeeld deze bron: http://www.howtogeek.com/...hy-you-should-disable-it/

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

WPS valt aardig mee qua veiligheid, de connectie word immers pas gemaakt wanneer je de WPS knop op de AP zelf indrukt.

Als iemand je huis is binnengedrongen heb je denk ik grotere problemen dan dat ze op je WiFi proberen te komen. :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 16:11
D4NG3R schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:20:
WPS valt aardig mee qua veiligheid, de connectie word immers pas gemaakt wanneer je de WPS knop op de AP zelf indrukt.

Als iemand je huis is binnengedrongen heb je denk ik grotere problemen dan dat ze op je WiFi proberen te komen. :9
Zoals ik het begrijp zit het probleem erin dat je naast de methode met de knop nog een random gegenereerde vaste PIN krijgt toegewezen.
Deze pincode van volgens mij 8 cijfers wordt als invoer geaccepteerd, ook als er niets met de WPS knop gedaan wordt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
WPS uitzetten, ongeacht of het in principe veilig kan zijn is het gewoon ruk geïmplementeerd.

Wat de printer betreft: deze printer heeft waarschijnlijk gewoon brakke firmware en kan daarom niet met een pipe symbool om gaan in een WiFi wachtwoord. WPS is niks anders dan een methode om zogenaamd 'veilig' het wachtwoord naar de printer te sturen waarna de printer dat wachtwoord gebruikt voor de WPA verbinding.
Pagina: 1