Bose Acoustimass 10 & Sony's

Pagina: 1
Acties:

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01 10:57
Hey mensen ik heb een vraag...

Sinds kort heb ik een een Bose Acoustimass 10 gekocht. Nu heb ik twee Sony versterkers in huis, namelijk de

Sony STR-DE415 (Licht in gewicht en erg simpel oogt)
80w + 80 watt (stereo weergave)
Voorluidsprekers: 50W
Middenluidspreker: 70W
Achterluidsprekers: 70W

Sony DA50ES (Zware versterker die duidelijk meer kwaliteit oproept)
100w + 100 watt (stereo weergave)
Voorluidsprekers: 100W
Middenluidspreker: 100W
Achterluidsprekers: 100W

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2v94tnb.jpg

Nu dacht ik dat het een gemakkelijke keuze was, namelijk hoe meer watt, hoe beter. Maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil hoor. Natuurlijk ligt ook een hoop aan de instellingen, maar dan als nog, kan ik moeilijk zeggen wat nu de beste keuze is.

Ik heb zelf weinig inzicht als het om versterkers en techniek gaat, dus daarom vraag ik jullie mening! :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:38

FeaR

In GoT we trust

In een huiskamer zal het vermogen sowieso niet snel de bottleneck vormen. Beide versterkers staan qua vermogen beide in hun werkbare gebied te functioneren waardoor je geen verschil zou mogen horen. Al is dat laatste gevaarlijk om te zeggen aangezien de discussie of versterkers gelijk klinken altijd een lastige blijft.

Ik weet niet hoe veel kanalen je aan hebt gesloten om te testen, maar het verschil in stereo qua max vermogen is ook zo groot niet als het lijkt. De stap van 1 naar 2 Watt is groter dan die van 80 naar 100 Watt. Niet dat je die vermogens gebruikt, maar puur stukje theorie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Maak zelf gebruik van de bose Acoustimass 3
Met een simpele 2x35 watt versterker van inkel

De speakers hebben geen zware versterker nodig om te spelen

Dus kijk welke versterker meer dts dolby digital opties heeft en gebruik die versterker voor je setje