Toon posts:

Secundaire schijf nodig om primaire schijf te booten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs mijn systeem geupgrade met een 2e SSD. Ik heb hierop windows 10 gezet, op mijn oude SSD stond windows 7. Als ik de oude schijf als bootschijf instel, dan krijg ik alsnog windows 10. Als ik mijn nieuwe schijf als bootschijf instel, komt er een zwart scherm met knipperend streepje, dus helemaal de nada.
Wat is er fout gegaan? Als ik de oude SSD eruit haal boot mijn systeem niet. Ik heb windows 10 via USB geinstalleerd.

Hieronder mijn schijfbeheer, C/schijf0 is mijn nieuwe SSD, D/F/Schijf1 is mijn grote hardeschijf waar ik grote data dump, Schijf2/E is mijn oude SSD.
Afbeeldingslocatie: http://i673.photobucket.com/albums/vv93/superaki93/schijven.png

Ik sta hier oprecht versteld van, hoe heb ik een dependability gecreeërd van mijn andere SSD?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is heel simpel te verklaren zoals ook in het screenshot te zien is, de systeembestanden waar vanaf opgestart (boot) wordt staan op schijf 2. De verdere opstartbestanden en Windows installatie staat op schijf 0, door jou aangeduid als de 1e SSD. Hoogstwaarschijnlijk (zover ik nu kan nagaan) heeft Windows 7 ookal gestart vanaf de hardeschijf.

Bij installatie van Windows Vista en hoger, moet je errvoor zorgen dat 1. in het BIOS of UEFI de boot volgorde juist staat en 2. verstandig is extra hardeschijven of SSD's tijdelijk even los te koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 04-10-2015 14:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ah, vreemd. Hoe kan ik dit veranderen? Ik heb het opstartprogramma verteld windows 10 op schijf 0 te zetten, hoe kan het dan dat de systeembestanden op schijf2 staan? In het BIOS/UEFI kan ik de bootvolgorde niet goed doen, omdat ik dan aforementioned zwarte scherm krijg! als ik die andere schijf eruit haal idem dito..