Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer doet de laatste tijd heel raar. Ik moest de power knop heel lang indrukken voordat de computer opstartte. Ik dacht dat de batterij op het moederbord leeg was dus die heb ik vervangen. Maar toen ik de stroom er weer terug in deed startte de computer helemaal niet meer op. De power knop knippert oranje en op het moederbord Brand een oranje lampje. Ik heb een dell inspiron 545
Wat kan ik hieraan doen of moet ik een nieuw moederbord kopen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Klinkt als een probleem met stroomvoorziening.
Kan de voeding zijn. Tis wel een Dell, dus altijd even goed checken of het wel een 100% ATX compatible voeding is,met name de bekabeling naar het moederbord, of de voltages op de goede plek zitten.
Indien compatible, kan je gewoon even een willekeurige andere voeding met ongeveer gelijk (of meer) vermogen gebruiken om te testen.

Check ook eens of er geplofte condensatoren op het moederbord zitten.
Dat zijn die rechtopstaande aluminium tonnetjes met een plastic coating er omheen. De bovenkant zitten lasnaden in.
Als die bovenkant niet perfect vlak is of zelfs de lasnaden gescheurd en dat er bruin/gele prut uit komt, dan is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem.
Dan heb je een ander moederbord nodig.
Maargoed, die wissel je niet zomaar als de voeding niet compatible is, dus check dat ook even (zoals boven aangegeven). Anders wordt het een moederbord + voeding.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij heeft Dell de foutcode-documentatie altijd wel redelijk op orde. Zoek eens op de Dell site naar wat een knipperende amber power-led betekent bij jouw type PC.

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 04-10-2015 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn is niks met de condensatoren op het moederbord. In heb gekeken naar de batterij op het moederbord en die heb ik er weer even uitgehaald. Nu zag ik dus dat 1 van de metalen pinnetjes in de houder voor de batterij kapot. Ik denk dat het hieraan ligt want op de dell site staar dat het een interne stroom fout is. Is er een manier om dit te maken of alleen een nieuwe houder aan te schaffen voor op het moederbord?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:25
Start eens op zonder biosbatterij. Zonder batterij vergeet je bios zijn settings, maar zou je pc wel moeten starten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer nu opgestart zonder batterij en jij werkt weer als vanouds.
Bedankt!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:25
Bijzonder. Het lijkt erop dat het plaatsen van de batterij ergens kortsluiting veroorzaakt of dat je bios een setting bevatte die voor problemen zorgde.

Je weet nu in ieder geval waar je moet zoeken :)

Heb je een foto van het lege batterijhoudertje? Wellicht kunnen we dan zien wat er scheelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Terror op 04-10-2015 20:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1