[BUG] False positive van Tweakers anti-adblock banner

Pagina: 1
Acties:

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Sinds vandaag krijg ik de melding 'je blokkeert onze banners :(' te zien terwijl ik Adblock uit heb gezet voor het tweakers domein. Ook heb ik voor de zekerheid m'n cookies gewist (daarna nog wel op de cookie wall 'accepteer' gedrukt). Ik gebruik Google Chrome 45.0 en naast Adblock Plus geen andere extensies. Hieronder een screenshot (sorry voor de grootte):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FAA6MJ1.png

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan had je iets beter moeten zoeken, zie o.a. Je blokkeert onze banners. En zo zijn er nog meer topics te vinden. Bepaalde tracking blokkeren geeft hetzelfde resultaat. IE heeft zo'n optie bijvoorbeeld en zorgt ook voor die melding.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Thermometer
  • Nu online

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:54:
Dan had je iets beter moeten zoeken, zie o.a. Je blokkeert onze banners. En zo zijn er nog meer topics te vinden. Bepaalde tracking blokkeren geeft hetzelfde resultaat. IE heeft zo'n optie bijvoorbeeld en zorgt ook voor die melding.
Bedankt voor je reactie, maar misschien heb ik de klemtoon niet genoeg gelegd op 'sinds vandaag'. De afgelopen maanden heb ik gewoon wel met reclame (zowel banners als reclames bij filmpjes) Tweakers bekeken. Gek dus dat het sinds kort niet meer het geval is.

Welk specifiek stuk van dat grote topic bedoel je precies? Dat er toch nog extensies/functies actief zijn van Chrome die voor de melding zorgen? Natuurlijk kan het zijn dat dit komt door andere factoren die niet bij Tweakers liggen, maar daar probeer ik achter te komen. Ik zou graag Tweakers willen supporten door reclame te bekijken namelijk.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

O.a. IE heeft een optie om gebruiker tracking uit te schakelen. Hoe 't heet, geen idee, heb geen Windows. Maar Chrome kan dat ook hebben. Daarnaast kan een van je add-ons een update hebben gehad die je niet hebt gezien en dit als nieuwe functie hebben. Ghostery kan deze melding bijvoorbeeld ook geven.

Verder kan je hier en in 't archief even zoeken naar je melding, dat moet al wat meer resultaten geven met minder posts.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En wat zijn die 3 errors in je console?

Intentionally left blank

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik krijg ook vaak de melding wanneer ik op een héle slechte tetherverbinding of thinbook internet. Dan krijg ik vaak een false positive (met verschillende browsers). Het lijkt dat het door de verbinding komt in dat geval. Wellicht is dit bij jou ook de bottleneck?

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 05-10-2015 14:54 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Thermometer
  • Nu online

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:48:
En wat zijn die 3 errors in je console?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sIC9Ccw.png
Lijkt er op dat er iets mis gaat met de tracking. Wat ik me nog kan bedenken, is dat ik Google DNS gebruik in mn Wi-Fi adapter settings (8.8.8.8 & 8.8.4.4), zou het daar mogelijk iets mee te maken kunnen hebben?
Kecin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:51:
Ik krijg ook vaak de melding wanneer ik op een héle slechte tetherverbinding of thinbook internet. Dan krijg ik vaak een false positive (met verschillende browsers). Het lijkt dat het door de verbinding komt in dat geval. Wellicht is dit bij jou ook de bottleneck?
Tnx voor je bericht. Had gekund inderdaad, maar ik haal hier 100MBit op Wi-Fi met een ping van 14ms dus ben bang dat dat bij mij niet het geval is.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Of geblokkeert in je hosts file?

Intentionally left blank

• Thermometer
  • Nu online

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:47:
Of geblokkeert in je hosts file?
Dankje! Dat was het probleem. Ik had ooit een enorme lijst met bekende malicious trackers in gezet om een bepaald hardnekkig spyware te verwijderen. Wel gek dat het sinds kort pas de ads van Tweakers blokkeert.

Maargoed, mea culpa, bedankt voor het helpen en dit topic kan gesloten worden!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Thermometer schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:25:
[...]
Dankje! Dat was het probleem. Ik had ooit een enorme lijst met bekende malicious trackers in gezet om een bepaald hardnekkig spyware te verwijderen. Wel gek dat het sinds kort pas de ads van Tweakers blokkeert.
Dan komen die ads dus sinds kort van een minder nette site.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Freee!! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Dan komen die ads dus sinds kort van een minder nette site.
Nee hoor, die domeinen worden al veel langer gebruikt en zijn ook gewoon domeinen van Google en WebTrekk, beide geen vage partijen...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anyway, solved en geen false positive :P

Intentionally left blank

Pagina: 1