R9 280 wordt niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 23:03
Hoi Tweakers,

Twee dagen geleden heb ik een Asus R9 280 overgenomen van een mede tweaker. De kaart heb ik bij het ophalen werkend gezien (en met Valley getest, temps gewoon onder de 70 graden). Hij deed het gewoon goed, niks aan de hand en is daarna vervoerd in de originele verpakking met antistatisch zakje (voor zover het wat uit maakt).

Gisteren heb ik de kaart ingebouwd in mijn pc (specs hieronder), maar ik krijg geen beeld.

-ASrock 970 Extreme 4
-AMD Phenom II X4 965 (zonder OC)
-8GB ram
-OCZ psu 500W

Hiervoor had ik een GTX 560, ook van Asus, en deze werkt(e) goed.

Bij het opstarten beginnen de fans te draaien en lampjes van de R9 gaan aan, maar er volgt geen beeld. Dr. Debug geeft error code 97: "Console output devices connect". Een beetje Googlen wijst op gedoe met de grafische kaart, maar ik kan niet precies vinden wat er mis zou zijn.

Mijn mobo heeft een PCIe 2.0 aansluiting, de R9 een 3.0, maar ik las al dat dit niet zo'n probleem moet vormen ivm backwards compatibility.

Verder heb ik alles goed aangesloten (6 en 8 pins aansluitingen op de goede plaats). De 'oude' GTX 560 werkt nog wel naar behoren. Heb verschillende inputs geprobeerd (DVI, HDMI, DP), alleen zonder succes.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid de R9 in een ander systeem te testen (tenzij er een tweaker in Amersfoort woont? ;) )

Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn of wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 04-10-2015 13:41 ]

www.flickr.com/malvlex

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Eerst alle oude drivers van de GTX560 verwijderen in veilige modus met CCleaner, anders blijf je problemen houden.
Daarna de R9 er in en de computer opstarten, en nieuwe drivers installeren.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ipv CCleane is DDU misschien een sneller alternatief.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Malfoi
@hierboven

Thanks voor de tips, ga ik proberen zodra ik thuis ben.

Maar de pc boot op dit moment helemaal niet met de nieuwe kaart. Kan zoiets ook aan de drivers liggen?

www.flickr.com/malvlex

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Kort antwoord: JA.

• Malfoi
Oké, dat wist ik niet. Later een update, bedankt alvast.

www.flickr.com/malvlex

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:22
O ? volgens mij kan dat helemaal niet !?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

deze kaart staat erom bekend dat hij icm sommige mobo's / biossen gewoonweg niet boot. Zoek eerst uit of je mobo / bios deze kaart wel ondersteund en update indien nodig je bios

Ik heb 6 soortgelijke kaarten gehad die op meerdere systemen niet zo maar wilden draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 04-10-2015 14:46 ]

Verwijderd

Dit heeft idd niets met drivers te maken. :?
Ik heb laatst ook een r9 in een ouwe bak gezet en dat werkte zonder mobo bios flash ook niet.
Dat zou ik iig als eerste aanraden.

• Malfoi
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:53:
Dit heeft idd niets met drivers te maken. :?
Ik heb laatst ook een r9 in een ouwe bak gezet en dat werkte zonder mobo bios flash ook niet.
Dat zou ik iig als eerste aanraden.
Gelukt! Bios fimware bleek al uit 2012 te stammen. Soms vergeet je dat soort dingen gewoon. De R9 draait nu prima!

Bedankt malaria en andere Tweakers! :)

www.flickr.com/malvlex

Verwijderd

Mooi zo :)
Als je bij nieuwe hardware niet langs de post komt (power on self test),
kan je er vanuit gaan dat niet aan drivers oid ligt, maar het bios of hardware gerelateerd is : )
Pagina: 1