Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen, maar ik zal een poging wagen. 
Ik draai dus een logbot in BitchX die gestart word onder de user "swestland" met het commando
Om dit door de root gebruiker te laten starten als swestland gebruik ik dit commando
Als ik dit zelf in tiep gaat het allemaal goed.
Maar ik wil dus als mijn verbinding verbroken word (van het internet) dan word er opnieuw verbinding gemaakt en het script ip-up.local aan geroepen. Hier staat het volgende in:
Alles werkt totdat su aangeroepen word want er word geen nieuwe sessie gestart, ook niet zonder sleep command. Maar als ik dit script zelf start als root werkt het wel.
* ChiLLeR snapt er niets meer van
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
Ik draai dus een logbot in BitchX die gestart word onder de user "swestland" met het commando
code:
1
| /usr/local/bin/BitchX -B -b Loggert kechara.sorcery.net |
Om dit door de root gebruiker te laten starten als swestland gebruik ik dit commando
code:
1
| su --command="/usr/local/bin/BitchX -B -b Loggert kechara.sorcery.net" swestland |
Als ik dit zelf in tiep gaat het allemaal goed.
Maar ik wil dus als mijn verbinding verbroken word (van het internet) dan word er opnieuw verbinding gemaakt en het script ip-up.local aan geroepen. Hier staat het volgende in:
code:
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh /etc/ppp/up.php4 /app/scripts/pmfirewall/pmfirewall restart killall BitchX sleep 10 su --command="/usr/local/bin/BitchX -B -b Loggert kechara.sorcery.net" swestland |
Alles werkt totdat su aangeroepen word want er word geen nieuwe sessie gestart, ook niet zonder sleep command. Maar als ik dit script zelf start als root werkt het wel.
* ChiLLeR snapt er niets meer van
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
>> Signature?