Hallo,
Mijn bedoeling is de volgende:
Ik wil een telenet homespot signaal opvangen en dit doorsturen naar mijn OpenWRT router.
Ik wil dan het signaal die opgevangen werd via de router zowel wireless als bedraad terug verspreiden over schillende apparaten in huis.
Wanneer je via telenet homespot een internet verbinding wil maken, kom je eerst op een login pagina waar je uw gegevens moet invullen.
De reden waarom ik bovenstaande wil doen, is dat ik niet telkens op ieder apparaat apart moet inloggen (als er 1 apparaat reeds een verbinding maakte, moet dit dan niet meer gebeuren zolang de verbinding actief is. In het andere geval zie je dan de login pagina van telenet homespot waarop je terug moet inloggen.
Ik beschik over de volgende hardware:
TP-Link TL-WR1043ND v1.8 met OpenWrt Backfire 10.03.1-RC6 / LuCI 0.10 Branch (0.10+svn7976)
LAB 31 repeat (http://lab31.eu/nl/wp-con...eater_Dutch_REV1_0109.pdf)
Mijn poging:
1) de lab31 repeater werd op deze manier ingesteld:
(niet letten op proximus_fon, dit is nu telenet homespot)
2) de LAN poort van de LAB31 heb ik verbonden met de WAN poort van de OpenWRT router
3) de PC heb ik verbonden met LAN1 van de OpenWRT router.
bij de PC gebruik ik automatisch IP / DNS
Als ik in de LAB31 kijk, zie ik dat de router draadloos verbinding kon maken met de LAB31.
Als ik echter via de PC op internet wil geraken lukt dit niet.
hieronder ook nog even de huidige instellingen van mijn OpenWRT router.
Ik weet trouwens niet als die VLAN instellingen nog juist staan, dit werd ooit eens veranderd denk ik maar ik heb te weinig technische kennis hiervan...
Indien meer info nodig, vraag gerust, dan maak in screenshots indien nodig. Ik ben al ruime tijd aan het proberen om dit werkend te krijgen maar ik heb gewoon onvoldoende kennis van netwerken om dit voor elkaar te krijgen...
openwrt:
root@OpenWrtLiving:~# cat /etc/config/network
root@OpenWrtLiving:~# cat /etc/config/wireless
Mijn bedoeling is de volgende:
Ik wil een telenet homespot signaal opvangen en dit doorsturen naar mijn OpenWRT router.
Ik wil dan het signaal die opgevangen werd via de router zowel wireless als bedraad terug verspreiden over schillende apparaten in huis.
Wanneer je via telenet homespot een internet verbinding wil maken, kom je eerst op een login pagina waar je uw gegevens moet invullen.
De reden waarom ik bovenstaande wil doen, is dat ik niet telkens op ieder apparaat apart moet inloggen (als er 1 apparaat reeds een verbinding maakte, moet dit dan niet meer gebeuren zolang de verbinding actief is. In het andere geval zie je dan de login pagina van telenet homespot waarop je terug moet inloggen.
Ik beschik over de volgende hardware:
TP-Link TL-WR1043ND v1.8 met OpenWrt Backfire 10.03.1-RC6 / LuCI 0.10 Branch (0.10+svn7976)
LAB 31 repeat (http://lab31.eu/nl/wp-con...eater_Dutch_REV1_0109.pdf)
Mijn poging:
1) de lab31 repeater werd op deze manier ingesteld:

2) de LAN poort van de LAB31 heb ik verbonden met de WAN poort van de OpenWRT router
3) de PC heb ik verbonden met LAN1 van de OpenWRT router.
bij de PC gebruik ik automatisch IP / DNS
Als ik in de LAB31 kijk, zie ik dat de router draadloos verbinding kon maken met de LAB31.
Als ik echter via de PC op internet wil geraken lukt dit niet.
hieronder ook nog even de huidige instellingen van mijn OpenWRT router.
Ik weet trouwens niet als die VLAN instellingen nog juist staan, dit werd ooit eens veranderd denk ik maar ik heb te weinig technische kennis hiervan...
Indien meer info nodig, vraag gerust, dan maak in screenshots indien nodig. Ik ben al ruime tijd aan het proberen om dit werkend te krijgen maar ik heb gewoon onvoldoende kennis van netwerken om dit voor elkaar te krijgen...
openwrt:
root@OpenWrtLiving:~# cat /etc/config/network
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| config 'interface' 'loopback' option 'ifname' 'lo' option 'proto' 'static' option 'ipaddr' '127.0.0.1' option 'netmask' '255.0.0.0' config 'interface' 'lan' option 'ifname' 'eth0.1' option 'type' 'bridge' option 'proto' 'static' option 'netmask' '255.255.255.0' option 'ipaddr' '192.168.1.60' config 'switch' option 'name' 'rtl8366rb' option 'reset' '1' option 'enable_vlan' '1' config 'switch_vlan' option 'device' 'rtl8366rb' option 'vlan' '1' option 'ports' '0 1 2 3 4 5t' config 'switch_vlan' option 'device' 'rtl8366rb' option 'vlan' '2' option 'ports' '5t' config 'interface' 'wwan' option '_orig_ifname' 'wlan0' option '_orig_bridge' 'false' option 'proto' 'dhcp' |
root@OpenWrtLiving:~# cat /etc/config/wireless
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| config 'wifi-device' 'radio0' option 'type' 'mac80211' option 'macaddr' 'b0:48:7a:be:f5:c0' option 'hwmode' '11ng' list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40' list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40' option 'htmode' 'HT20' option 'country' 'BE' option 'channel' '1' option 'txpower' '10' option 'disabled' '0' config 'wifi-iface' option 'ssid' 'Wireless-N' option 'encryption' 'none' option 'device' 'radio0' option 'mode' 'sta' option 'network' 'wwan' |