• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een Netflix account, maar 1 ding krijg ik niet opgelost en blijkbaar ben ik de enige, want ik kan er niets bruikbaars over vinden terwijl het toch een ding is waar volgens mij meer mensen te maken hebben (tenzij je schokkerig beeld als vloeiend ervaart).

Ik heb een smart TV, maar helaas zonder Netflix support (nét iets te oud 2011).

Mijn HTPC (Windows 10 met Kodi). werkt prima en bij elke verschillende framerate (24p, 30p, 50p, 60p) schakelt hij automatisch de refreshrate om zodat ik altijd naar vloeiend beeld kijk.

Netflix werkt echter via een website en zit is vast op een bepaalde refreshrate die ik instel (Standaard 60hz).

Bij elke uitzending schakelen (films zijn 24p maar veel ander materiaal is van een andere framerate) is geen optie, dit is omslachtig en zou toch vanzelf moeten gaan?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Zijn er alternatieve manieren dan dit via een website te doen? Het begint er bijna op te lijken dat downloaden via usenet makkelijker is (zeker met 700mbit) en kwalitatief beter dan Netflix en dat lijkt me niet de bedoeling.

Wat ik dus wil is dat de aansturing van de monitor (frequentie) schakelt naar gelang het bronmateriaal.
Is dit mogelijk met Netflix? Of moet ik telkens in een hidden menu duiken bij elke film om de framerate te verifiëren?

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 04-10-2015 12:25 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Staan er beeldverbeteraars aan op je tv/monitor ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35

D4NG3R

kiwi

:)

Euh dr is voor zover ik weet een Netflix plugin voor Kodi, let daarnaast inderdaad op dat je TV op iets van een game modus staat om 'beeldverbeteraars' uit te schakelen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fairy
  • Niet online
Beeldverbeteraars is het probleem niet, die staan allemaal uit. TV is behoorlijk highly tuned voor de kodi machine (al zeg ik het zelf). TV laat precies zien wat de PC hem geeft, dus als je 24fps beeld afspeelt op 60hz mode krijg je geen vloeiend beeld.

Van wat ik begrepen heb is de kodi plugin voor Kodi niets meer dan een chrome plugin die de site tevoorschijn tovert. Deze gaat het probleem niet oplossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 04-10-2015 14:42 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35

D4NG3R

kiwi

:)

Even iets anders dan: Wat is jouw definitie van 'vloeiend beeld' heb je last van tearing of stuttering? In dat geval zou ik VSync forceren in je drivers.

Sowieso is dat een goede om even te proberen. Heb je daarnaast hardware acceleratie aanstaan voor chrome? Probeer dat eens aan of juist uit te zetten liggend aan waar het nu op staat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fairy
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:52:
Even iets anders dan: Wat is jouw definitie van 'vloeiend beeld' heb je last van tearing of stuttering? In dat geval zou ik VSync forceren in je drivers.

Sowieso is dat een goede om even te proberen. Heb je daarnaast hardware acceleratie aanstaan voor chrome? Probeer dat eens aan of juist uit te zetten liggend aan waar het nu op staat.
Nee het is puur een mismatch van frequentie geen tearing. Hij stuurt 60hz aan terwijl het bronmateriaal 24fps is, dus ongeacht het bronmateriaal blijft het de ingestelde windows beeldschermfrequentie gebruiken. kodi doet normaal netjes op 24hz aansturen....

Qua drivers is alles in orde.

Als je 24fps moet verdelen over 60hz krijg je nooit een even verdeling...

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 04-10-2015 19:32 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54
Aangezien je Windows 10 draait, al eens gekeken naar de Netflix app?

• Fairy
  • Niet online
Ja, maar ook die gebruikt de standaard refreshrate van 60hz
Pagina: 1