Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Portégé Z30 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,

Heeft iemand ervaringen met the Toshiba Protégé Z30 ultrabooks?

Ik ben op zoek naar een ultra lichte zakelijke notebook die ik veel mee zal nemen op reis. Mijn belangrijkste eisen zijn: krachtige hardware voor vrijwel alle toepassingen (afgezien van games), mat non-touch scherm wat ook buiten goed te zien is, Windows 7 (mocht het er niet op staan zet ik het er zelf op), HD scherm resolutie (niet hoger).

De Dell XPS 13 (1920x1080, non-touch) en Toshiba Protégé Z30 http://tweakers.net/price...ge-portege-z30-b-11v.html lijken als enige aan vrijwel al deze eisen te voldoen. De Dell ziet er gelikter uit maar heeft mindere hardware. Bovendien is deze versie van de Dell momenteel niet verkrijgbaar en het is onbekend wanneer wel weer.

Blijft over dus de Toshiba maar ik kan hierover verder nergens reviews vinden dus vroeg me af wat hier de minpunten van zijn (behalve de prijs, maar dat maakt me verder niet uit). Hij lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Heeft iemand ervaringen?

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Er zijn wel wat reviews te vinden hoor. Niet specifiek van die uitvoering maar wel vergelijkbare exemplaren.

Deze bijvoorbeeld

Gezien je eisen kan ik mij goed voorstellen dat je op deze notebook uitkomt. Ikzelf heb vrij goede ervaringen met Toshiba Laptops. Met name in de prijsrange €700-€1100. Heb wel eens slechte ervaringen gelezen over goedkopere uitvoeringen. Vooral koelingsproblemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toshiba heeft heel veel modellen, dus zoeken naar het specifieke model is niet zo zinvol, het gaat om de klasse notebooks zoals het review waar Baudu naar linkt.

Ik heb zelf een Z30-A met een i5, 256 Gb SSD, mat HD scherm en 16 Gb RAM.

Pro's: snel, licht, stevig.
Con: keyboard tikt niet lekker, touchpad is bagger, zeker met de knoppen boven ipv onder.

Persoonlijk: scherm is niet groots, en de hoge resolutie is te hoog voor mij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HoroHoro
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee.
Baudu schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:04:
Er zijn wel wat reviews te vinden hoor. Niet specifiek van die uitvoering maar wel vergelijkbare exemplaren.

Deze bijvoorbeeld

• HoroHoro
Hartelijk dank voor je reactie!
Hoe staat het met de geluidsproductie en warmte van het model wat jij hebt?
En hoe leesbaar is het scherm nog buiten bij (niet direct) zonlicht?
Ik heb zelf een Z30-A met een i5, 256 Gb SSD, mat HD scherm en 16 Gb RAM.

Pro's: snel, licht, stevig.
Con: keyboard tikt niet lekker, touchpad is bagger, zeker met de knoppen boven ipv onder.

Persoonlijk: scherm is niet groots, en de hoge resolutie is te hoog voor mij.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geluid is OK bij lage belasting, is wel irritant (alhoewel niet erg luid) bij hogere belasting.

Scherm buiten is OK, niet fantastisch, niet slecht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1