Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus vs Acer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop die ik vooral zal gebruiken om lichte game's te spelen (dominion, facebookgames,...) ik ben wel een fan om een 10 tal sites ineens te openen verder zal er nu en dan op gestudeerd worden.(Exel, PowerPoint,...)

We zouden tussen de 600 en (max.!) 900 euro willen uitgeven.

De laptop zal waarschijnlijk niet veel tot niet verplaatst worden.

Ik heb wel geen idee in hoe goed Acer of Asus is qwa qwaliteit maar momenteel zijn het de eenige die ik vind met een windows 10 software zonder de up-grade nodig te hebben ik vind het wel belangrijk dat ik deze niet zelf moet doen. (Al veel klachten gehoord over Toshiba maar asus en acer een beetje onbesproken)

Ik heb zelf 3 laptops gevonden die naar mijn mening voldoen

1) Acer Aspire E5-772-34MW Azerty 600€ ( http://www.laptopshop.be/...e-e5-772-34mw-azerty.html )

2) Acer Aspire E5-772-50LP Azerty 900€ ( http://www.laptopshop.be/...e-e5-772-50lp-azerty.html )

3) Asus K751LJ-T4264T-BE Azerty 850€ ( http://www.laptopshop.be/...1lj-t4264t-be-azerty.html )

1 daarvan is met een intel core i3 en de andere 2 duurdere zijn intel core i5 is daar een groote verschil tussen? Ik zou graag hebben als ik een nieuwe laptop koop dat ik zeer vlug kan werken en sites openen zonder haperingen. Van videokaarten ken ik echt niet veel ik was enkel vertrouwd met NVIDIA is intel even goed? Natuurlijk gaat mijn voorkeur wel wat uit naar de Full HD laptops. Ik merk tijdens mijn speurtocht dat AC wifi het beste zou zijn en dat is enkel bij de acer laptops aanwezig bij de asus is er a b n en g wifistandaard is dit verschil echt te merken tijdens het draadloos surfen? Er is ook een verschil in batterijtype ook hier ken ik eingelijk te weinig van bij de acer laptops hebben ze het over een Lithium-ion en bij asus overLithium-polymeer zijn er voordelen of nadelen aan? En buiten dat er toch wel een redelijk prijsverschil is ook weet ik dus niet wat kiezen. Ik ben beetje beperkt doordat ik sowieso een laptop wil met windows 10 maar ben ik dan beter nog langer te wachten of zit hier al een prijs kwaliteit goeie laptop bij?

Bij deze al reeds bedankt voor de moeite te doen om te lezen en te reageren!

Mvg Clay

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Ten eerste, je doet er goed aan om een laptop te kiezen met reeds W10 geïnstalleerd. Heb zelf te vaak mee gemaakt dat diverse merken (o.a. HP,Asus en vooral Acer) na de installatie performance problemen geven. Ook na herinstalleren correcte drivers.

Dus je kunt beter, als je toch W10 wilt direct de laptop kiezen waarvan de fabrikant ook vind dat het goed werkt.

Ten 2e persoonlijk heb ik weer hele goede ervaringen met Toshiba. Wel in de prijsrange van 600-700 euro.
Maar onderbuik gevoelens wegen ook bij mij vaak toch mee (afschuw van Acer) dus ga er verder niet op in, zat andere merken. :+

Betreft je wifi vraag een wedervraag, hoe bevalt je wifi nu? Als dat in orde is zou ik er niet speciaal op de AC technologie letten. Nog belangrijker, ondersteund jouw zender wel AC? Zoniet, dan lijkt het mij de investering nog helemaal niet waard. Meeste laptops houden het nog geen 5j uit, met die tijd zullen er vast betere ontwikkelingen zijn dan AC-wifi.

Betreft jouw keuzes, de goedkoopste heeft ook een oude generatie CPU (4e, zie je aan de nummergeving, andere 2 zijn 5e gen). Inmiddels is gen 6 uit, ik houd aan nooit een 2e gen ouder te kiezen, want dan beland je met verouderde technieken, is het net een 2e handje, een nieuwe-oude laptop.

Valt er 1 af, betreft de andere 2. In de Acer zit een SSD ingebouwd dat zeker meerwaarde heeft maar niet met zo'n enorme prijs.
Omdat ik al weet day W10 ook zonder ssd er "snappy" aanvoelt durf ik deze ook zonder aan te bieden en te vertellen dat later een (grotere) ssd inbouwen een goede optie is.
Sowieso met de Samsung SSD komt er een mooi clone-tool bij waarmee je gemakkelijk je schijf kan overzetten.

De Acer met SSD is interessant, de Asus ook ivm de dedicated GPU, maar je geeft aan deze niet echt nodig te hebben. Dus ben ik even verder gaan kijken naar andere opties.

http://tweakers.net/price.../463826;463659/categorie/

Met het spelen van de filters ben ik alleen op Asus modellen uitgekomen en ben ik uiteindelijk op 2 terecht gekomen waarvan geen enkele een SSD heeft, maar het verschil zit hem in de dedicated GPU.
Daarmee nog een vraag te beantwoorden, ik raad absoluut niet aan om te gamen op een laptop zonder dedicated GPU. De iGPU is er gewoon niet krachtig genoeg voor.
Nu moet je daar wel goed over nadenken, die flash/FB games zal een iGPU makkelijk trekken maar als je toch ineens een knap spel erop wilt spelen kun je dat op je buik schrijven. Een GPU bouw je er namelijk niet in.

Nu ga ik ervan uit dat je blijft bij de simpele games zoals je vermeld in je TS, dus vind ik de goedkopere €699 Asus een valide keuze. Werkt met W10 al rap genoeg, kan (later) als het nodig is geüpgraded worden met een grotere en inmiddels verder ontwikkelde/goedkopere SSD. Hoe dan ook, je bent nu of later sowieso tegenover je eigen keuzes goedkoper uit door zelf een SSD in te bouwen.

Oh en de vraag over de accu, geen idee. Maar als hij niet verplaatst gaat worden zal er waarschijnlijk ook constant aan het stroom hangen. Dus wat dat betreft lijkt mij accu duur en het type niet relevant.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

[ Voor 1% gewijzigd door Fore! op 04-10-2015 06:46 . Reden: Typos ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rieshjart

Bedankt voor uw moeite! En voor de goeie tips!

Denkt u dak ik beter wacht tot er een betaalbare 6e gen komt om zo direct mee te zijn? Ik kan wel nog bv een maandje wachten ofzo of is dat kortzichtig? Momenteel beschik ik over een klein traag en oud laptopje daarmee mijn "haast".

In verband met de wifi momenteel surf ik met een download snelheid van 25mbps wat traag is via de telenetmodem maar wat verder staat een modem die 5g uitzend en hoop met een nieuwe laptop deze te kunnen bereiken.

Ik vermoed dat ik niet echt andere game's zal spelen op de laptop.

En de accu buiten dat ze nogal rap verslijten bij mij vind ik het belangrijk dat de laptop werkt zonder accu ook. Maar dit kon ik met mijn oude al dus dat zal wel geen probleem zijn zeker? Haha

Thx voor de vlugge en verhelderende reactie!

Mvg clay

• Fore!
De wifi ben ik niet 100% thuis in. Ik weet wel dat 5Ghz een slechter bereik heeft. 5Ghz word daarnaast ondersteund door zowel N als AC.

Theoretisch is AC 3x sneller dan N, plus ondersteund het AC "beaming". Dit houd in dat het wifi device de wifi versterkt naar de de locatie van de client (natuurlijk nutteloos als alle AC cliënten op verschillende plekken in huis zitten).

Nu heb ik weer verder gekeken naar specifiek AC apparaten, en kom ik neer op 2 acers en 1 HP. HP heeft tot nu toe naar mijn ervaring altijd warmte problemen gehad betreft laptops, ik raad deze daarom af omdat je ze meestal toch op schoot hebt en er last van gaat krijgen.

Nu de 2 Acers: http://tweakers.net/price.../463446;464591/categorie/

Nu vind ik ze persoonlijk overdreven duur, ook is er bezuinigt op de netwerk kaart, 100mbit ipv 1gbit (gewoon zonde). Maar betreft wifi keuze dit gaat nu afhangen van jouw situatie. Is jouw omgeving zo druk en/of moet het bereik groot zijn om AC te hebben? Of zal N volstaan?

5Ghz kun je sowieso benutten, theoretisch ACvsN is ook maar theoretisch en heb je het er voor over dat extra geld neer te leggen?

Die 2 Acers heeft er 1 slechts 128GB de ander 128GB + TB disk ernaast.
En ja mijn onderbuik gevoelens helpen daar niet bij, maar als het 1 Vd 2 gaat worden zou ik wel kiezen voor de extra 1TB.

Betreft de keuze tussen gen6 en gen5 is wat mij betreft te klein verschil en zou ik niet op wachten, prijzen zullen ook nog hoog zijn zodra voldoende laptops beschikbaar zijn. Maar zoals eerder door mij gemeld, zou ik de 4e gen mijden.

Betreft i3 vs i5:
i3 is mijn inziens een echt instap model, gewoon om de basistaken te kunnen uitvoeren. De i5 presteert al beter en komt vrijwel altijd voor in mainstream producten.
Ik kies altijd voor de i5, je hebt tenslotte een systeem dat even door mag, de hardware blijft de komende 5jaar hetzelfde terwijl de software wel vernieuwd zal worden. Dat zal met de tijd een matig presterende CPU toch wel de das om doen, anders wel de gebruikservaring flink beïnvloeden.

[ Voor 13% gewijzigd door Fore! op 04-10-2015 14:35 ]

• Fore!
Even apart ernaast, ik ben bang dat m'n verhaal betreft AC vs N niet helemaal klopt. Ik lees verhalen dat niet alle WiFi-N de 5Ghz band ondersteunen. Maar waarom dat zo is heb ik niet kunnen vinden.
Hier zal een andere tweaker duidelijkheid over moeten scheppen.

Verwijderd

Topicstarter
Rieshjart ik wil u bedanken voor u tijd en u moeite! Je bent een heel goeie hulp geweest!

• Fore!
Graag gedaan, succes met de aankoop!
Pagina: 1