Toon posts:

Upgrade game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Video's bewerken voor op YouTube , Streamen , Gamen HIGH / Ultra settings , School/Office werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Upgrade 600 tot max 800 kosten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Gigabyte , Intel , Asus/AsRock

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

een kaart die een beetje blaast maakt niks uit ( toch koptelefoon op tijdens gamen )

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga niet OC

Hier de onderdelen die eventueel gewijzigd kunnen worden.

Processor : i5 3350P
GPU : Gigabyte Windforce 3 7950 3GB DDR-5
Moederbord: AsRock B75-pro3-m
Behuizing: Corsair 200R Miditower

De rest van het systeem heeft geen upgrade nodig.

Zelf heb ik een beetje rondgekeken en kom ik hierop uit :

EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0
Intel Core i5-4460 Boxed
ASRock B85M Pro4

Hiermee kom ik totaal op zon 600 euro uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies !

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hmm, de grootste prestatiewinst zit bij de videokaart.

Ik vind van i5-3350P naar i5-4460+nieuw moederbord, maar geldverspilling.
http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2230&cmp[]=1476

Ander link, deze website word niet als betrouwbaar gezien door mede-Tweakers.
http://cpuboss.com/cpus/I...60-vs-Intel-Core-i5-3350P

Ik heb zelf een i5-3350P, de grootste prestatiewinst bij gamen is bijna altijd de videokaart en/of ram-geheugen.
Je hebt nu toch wel 8 GB of meer?

[ Voor 66% gewijzigd door MedionAkoya op 04-10-2015 00:37 ]

Trein?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Zoals meneer Medion hier boven al beschrijft. De bottleneck ligt echt bij de videokaart ik heb zelf een i5 3470 met gtx970 draaien en die doet het nogsteeds prima. Ik zou dus enkel voor de GTX970 gaan en even posten welke voeding (type etc) je hebt want dat kan wellicht een nuttige investering zijn met deze dure videokaart.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Begin eens met een nieuwe videokaart, dat gaat al een hoop schelen. Op welke resolutie speel je? Welke games? Hoeveel Hz scherm?
Voor hogere resoluties (denk aan 1440p+) is de R9 390 een betere keus dan de GTX970 vanwege zijn extra VRAM.

De upgrade van een Ivy Bridge processor naar Haswell levert wel iets op, maar gezien de prijs is het gewoon niet slim.

Handleiding Pricewatch <-- ook eens handig om door te nemen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:30:
Hmm, de grootste prestatiewinst zit bij de videokaart.

Ik vind van i5-3350P naar i5-4460+nieuw moederbord, maar geldverspilling.
http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2230&cmp[]=1476

Ander link, deze website word niet als betrouwbaar gezien door mede-Tweakers.
http://cpuboss.com/cpus/I...60-vs-Intel-Core-i5-3350P

Ik heb zelf een i5-3350P, de grootste prestatiewinst bij gamen is bijna altijd de videokaart en/of ram-geheugen.
Je hebt nu toch wel 8 GB of meer?
Ja ik heb 8GB Ram , ik speel voornamelijk CS-go , op HIGH settings crashed die ( AMD driver probleem ). Maar is verder niet storend. Bij Far Cry 4 merkte ik wel dat ik van Ultra naar Very High settings moest gaan. Dus buiten CS-GO titels speel ik MGS , Total war serie , Far Cry serie.

Verwijderd

Topicstarter
Demian Brunt schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:22:
Zoals meneer Medion hier boven al beschrijft. De bottleneck ligt echt bij de videokaart ik heb zelf een i5 3470 met gtx970 draaien en die doet het nogsteeds prima. Ik zou dus enkel voor de GTX970 gaan en even posten welke voeding (type etc) je hebt want dat kan wellicht een nuttige investering zijn met deze dure videokaart.
Ik heb een XFX550 Watt voeding , ( dit lijkt me meer dan genoeg ? ) .
Een nieuw moederbord is niet nodig volgens jullie ?

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:46:
Begin eens met een nieuwe videokaart, dat gaat al een hoop schelen. Op welke resolutie speel je? Welke games? Hoeveel Hz scherm?
Voor hogere resoluties (denk aan 1440p+) is de R9 390 een betere keus dan de GTX970 vanwege zijn extra VRAM.

De upgrade van een Ivy Bridge processor naar Haswell levert wel iets op, maar gezien de prijs is het gewoon niet slim.

Handleiding Pricewatch <-- ook eens handig om door te nemen.
Ik speel alles in 1920x1080 , mijn scherm is een:
Iyama ProLite E2409HDS.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Gebruik in het vervolg die mooie wijzig-button rechtsboven je post, als je nog wat wil toevoegen. Ook is het meer dan normaal hier om meerdere quotes in 1 post te zetten. Zo hoort het in ieder geval niet :).

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:30:
[...]

Ik speel alles in 1920x1080 , mijn scherm is een:
Iyama ProLite E2409HDS.
De voeding is prima. Voor een 1920x1080p geval is een GTX970 de beste keuze. Succes!
Pagina: 1