Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Recentelijk ben ik 't bezig gekomen van een Dell M4700M, tot op heden een heerlijk apparaat. Het enige issue is dat ik de core clock speed van mn GPU (Quadro K2000M) met geen mogelijkheid boven de 465MHz krijg.

Geprobeerd:
Nieuwe / Oude drivers
Windows 10 / Windows 7
MSI Afterburner (overclock kan tot +135MHz, maar heeft geen invloed op de fysieke kloksnelheid, memory speed overclock heeft dat wel)
nVidia Optimus uitgezet

GPU-Z geeft aan de dat GPU clock volgens de BIOS wel 745MHz is, dus overclocken op BIOS-niveau lijkt me zinloos. Alsof er een rare cap op die snelheid zit die met geen mogelijkheid te doorbreken valt.

Zwerven hier nog ideeën? Online kom ik niemand tegen met 't zelfde probleem, en krijg ik alleen bovenstaande suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je de frequentie bekeken terwijl de GPU onder stress is? Want een GPU heeft 2D en 3D clocks. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Wellicht handig om erbij te vermelden idd. Normaliter draait hij op 135MHz zonder load; Bij stress komt hij maar tot 465MHz. Getest met games en FurMark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Heb je de juiste 180W voeding erbij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Bovenstaande is inderdaad een goede, ik wou net vragen of je wel het juiste powerprofiel (High Performance) gebruikt en/of dat de laptop ook aan de adapter hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2015 22:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Hmmm, blijkt dat er een 130W voeding bij zit ipv een 180W voeding; Aangegeven bij leverancier, hopelijk hebben zij er nog één liggen.

In hoeverre heeft dit invloed? Ik kan nergens ervaringen vinden van mensen die met een lager vermogen voeding lager kloksnelheden halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FailFr8er
Om dit topic af te sluiten met 't antwoord:

Het was inderdaad de voeding; Ik heb nu de originele liggen en hij draait perfect.

Handige optie in de BIOS is dat je een AC-warn optie hebt. Die geeft aan of dit 't issue is.
Pagina: 1