Gameconsole in combinatie met Logitech force feedback stuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luie aap
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 23:15
Beste mede-Tweakers,

mijn eerste vraag betreft iets over een onderdeel waarover ik volkomen geen kennis heb wegens het weinig/bijna nooit spelen van games. Vroeger speelde ik wel eens Need for Speed op de pc in combinatie met een Logitech Force Feedback stuur en dat ging best leuk, daar ik nu de pc in de woonkamer geminimaliseerd heb en daarnaast voorzien heb van Kodi en ik heb inmiddels twee jonge kinderen (van 3 en 5) leek het me wel handig om een tweedehands gameconsole te kopen om samen af en toe een leuk kinderspelletje op te spelen. Wanneer de kinderen op bed zijn wil ik er zelf vast ook even achter te kruipen om wat leuke races te rijden.
Ik heb via Google wat gezocht en lees dat diverse nieuwe gameconsoles niet werken met oudere stuurtjes wegens authentificatiechips, drivers en mogelijke andere redenen.

Daar ik niet veel zin heb om veel geld uit te geven voor iets dat wellicht niet veel gebruikt zal worden wilde ik dus aan twee wensen voldoen:
  1. tweedehands
  2. Logitech stuur herbruiken
Is er een console waar ik mijn oude stuurtje op kan aansluiten of kan ik beter een pc ombouwen om dualboot te zijn met Kodi, al heb ik daar weinig zin in wegens al dat update gedoe van Microsoft. Ja het is uit te zetten maar is niet zo verstandig.

Ik speel via een 720p projector en geluid gaat door een 5.1 setje, ik mis alleen dus nog een console of pc. Wat adviseren jullie mij als ik lui wil zijn en een kant-en-klare console wil kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpelste zoektoch op de site van Logitech laat mij, als leek, heel snel zien dat het betreffende stuurtje niet bekend is als "supported" op andere machines anders dan Windows. Maar ik neem aan dat je dat al had uitgezocht en eventueel met Logitech hebt gebeld/gemaild om het bevestigd te krijgen?

Ik weet verder ook niet wat voor PC je nu gebruikt voor Kodi; als de specs onder de maat zijn, heb je kans dat nieuwere games sowieso niet (soepel) lopen ondanks dat je maximaal 1280x720 wil kunnen aansturen. Of een dual-boot nuttig is, dat zou je zelf het beste moeten inschatten; met Windows 8.1 kan je voldoende de komende jaren en qua updates hoef je eigenlijk maar eens in de maand de machine aan te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luie aap
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 23:15
Dankje voor je reactie, wat ik niet op de Logitech site lees zijn wat anderen zelf al geprobeerd hebben met stuur en console combinatie, naar deze ervaringen zoek ik eigenlijk.

Mijn pc is heeft een Asus mobo met een volgens mij dual-core AMD processor / 6Gb geheugen en een prima videokaart, specs zal ik moeten uitzoeken. Alles is al enkele jaren oud en ik weet niet uit mijn hoofd wat er exact inzit.

Kodi kan ik ook gewoon weer eraf gooien en verder gaan met W8.1 maar vooralsnog wil ik even zien of er nog iets mogelijk is qua consoles.