Hoi,
Ik wil graag een goede gaming pc bouwen omdat mijn consoles een beetje beginnen te verouderen en gamen op PC toch zoveel goede pluspunten heeft over console gaming. Mijn budget is ongeveer 800,- voor de pc. Monitor en keyboard/muis moeten er ook nog bij, maar die staan los van de 800,-.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p+ op 60FPS, en met zwaardere games zoals Assassins Creed Unity etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800,- plus eventueel 150,- voor de accessoires (?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor zover niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een dikke videokaart, maar ook een goede processor aangezien ik vaak voor uni moet editen en renderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever een Intel CPU. AMD CPU's kan je water op koken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet niet klinken als een stofzuiger en mag gewoon het gebruikte energieniveau gebruiken natuurlijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Lijstje te controleren en eventueel advies voor monitor en andere accessoires.
Dit is mijn huidige lijstje:
Even een paar puntjes:
-De voeding is goed genoeg, als het goed is moet het systeem hier gewoon op kunnen draaien met wat ruimte om te ademen.
-Waarschijnlijk raden jullie een andere case aan (?). Leek me een mooie case voor 30,- met gelijk 3 meegeleverde fans en redelijk cable managment.
-Is dit een fatsoenlijk moederbord?
-Zit er nu zoveel verschil tussen een GTX970 en een R9 390? Voor zover alleen maar de prijs. Wat is het verschil tussen de MSI versie en de Gigabyte versie?
Alvast bedankt en nog een fijn weekend!
Ik wil graag een goede gaming pc bouwen omdat mijn consoles een beetje beginnen te verouderen en gamen op PC toch zoveel goede pluspunten heeft over console gaming. Mijn budget is ongeveer 800,- voor de pc. Monitor en keyboard/muis moeten er ook nog bij, maar die staan los van de 800,-.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p+ op 60FPS, en met zwaardere games zoals Assassins Creed Unity etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800,- plus eventueel 150,- voor de accessoires (?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor zover niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een dikke videokaart, maar ook een goede processor aangezien ik vaak voor uni moet editen en renderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever een Intel CPU. AMD CPU's kan je water op koken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet niet klinken als een stofzuiger en mag gewoon het gebruikte energieniveau gebruiken natuurlijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Lijstje te controleren en eventueel advies voor monitor en andere accessoires.
Dit is mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 337,55 | € 337,55 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Sharkoon VG5-W Rood | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 834,40 | |
Even een paar puntjes:
-De voeding is goed genoeg, als het goed is moet het systeem hier gewoon op kunnen draaien met wat ruimte om te ademen.
-Waarschijnlijk raden jullie een andere case aan (?). Leek me een mooie case voor 30,- met gelijk 3 meegeleverde fans en redelijk cable managment.
-Is dit een fatsoenlijk moederbord?
-Zit er nu zoveel verschil tussen een GTX970 en een R9 390? Voor zover alleen maar de prijs. Wat is het verschil tussen de MSI versie en de Gigabyte versie?
Alvast bedankt en nog een fijn weekend!