Hello,
Ziezo net geregistreed op Tweakers, na het lezen van een hele boel artikels/posts en toch nog met vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral een nieuwe PC voor Fallout 4, die volgende maand uitkomt, op maximum settings te kunnen draaien (of iets haalbaar met het budget).
Wat mag het systeem gaan kosten?
±750€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een huidige PC van 2011 maar ik weet niet wat er nog bruikbaar is, of ik beter een volledige nieuwe systeem bouw. Hier is wat ik reeds heb:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Iets die werkt en betrouwbaar is. (Ik gebruik mijn PC ook voor mijn dagelijks werk en het moet dus stabiele zijn). Heb geen HDD/SSD nodig heb nog een 250GB SSD van Crucial liggen. Heb ook al schermen liggen en alle toebehoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel + Asus + Nvidia (Van AMD moet ik niets hebben, teveel nachteloze nachten door gehad in het verleden.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter. (Maar ik kan wel tegen een kleine gezoem indien nodig).
Heb niets meer nodig dan 1920*1200 kwa resolutie. (denk ik
--> Vraag naar jullie is hoger resolutie echt "meer" voor een game zoals Fallout 4?)
Ga je overklokken?
Nee, tenzij er een Asus knop is "klik hier om te overklokken" en alles automatisch gebeurd.
Wat verwacht je van ons?
Vraag 1: ben ik nog iets met mijn PC van 2011, is een upgrade mogelijk?
Vraag 2: indien antwoord op vraag 1, nee is, zou ik graag van jullie een Intel+Asus+Nvidia oplossing hebben die Fallout 4 optimaal kan draaien voor 750€ (geen HDD nodig, schermen enzo). Ik kom naar hier omdat ik veel te weinig kent van hardware en liefst geen verkoperspraat wil hebben, maar een goede config voor de toekomst (3-4 jaren) voor een goede prijs.
Vraag 3: indien antwoord op vraag 1, ja is, zou ik graag van jullie weten wat ik best upgrade?
Alvast heel veel dank voor jullie reacties.
Ziezo net geregistreed op Tweakers, na het lezen van een hele boel artikels/posts en toch nog met vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral een nieuwe PC voor Fallout 4, die volgende maand uitkomt, op maximum settings te kunnen draaien (of iets haalbaar met het budget).
Wat mag het systeem gaan kosten?
±750€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een huidige PC van 2011 maar ik weet niet wat er nog bruikbaar is, of ik beter een volledige nieuwe systeem bouw. Hier is wat ik reeds heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67 LE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Three Hundred | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 13 | € 25,36 | € 25,36 |
| 1 | G.Skill F3-1600C9D-16GAR | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Corsair Gaming GS600 (2013 edition) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 173,36 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Iets die werkt en betrouwbaar is. (Ik gebruik mijn PC ook voor mijn dagelijks werk en het moet dus stabiele zijn). Heb geen HDD/SSD nodig heb nog een 250GB SSD van Crucial liggen. Heb ook al schermen liggen en alle toebehoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel + Asus + Nvidia (Van AMD moet ik niets hebben, teveel nachteloze nachten door gehad in het verleden.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter. (Maar ik kan wel tegen een kleine gezoem indien nodig).
Heb niets meer nodig dan 1920*1200 kwa resolutie. (denk ik
Ga je overklokken?
Nee, tenzij er een Asus knop is "klik hier om te overklokken" en alles automatisch gebeurd.
Wat verwacht je van ons?
Vraag 1: ben ik nog iets met mijn PC van 2011, is een upgrade mogelijk?
Vraag 2: indien antwoord op vraag 1, nee is, zou ik graag van jullie een Intel+Asus+Nvidia oplossing hebben die Fallout 4 optimaal kan draaien voor 750€ (geen HDD nodig, schermen enzo). Ik kom naar hier omdat ik veel te weinig kent van hardware en liefst geen verkoperspraat wil hebben, maar een goede config voor de toekomst (3-4 jaren) voor een goede prijs.
Vraag 3: indien antwoord op vraag 1, ja is, zou ik graag van jullie weten wat ik best upgrade?
Alvast heel veel dank voor jullie reacties.