Minigame PC

Pagina: 1
Acties:

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Hallo iedereen,

Ik heb hier al een tijdje een i5 2500 liggen en zou er graag wat mee willen gaan doen, zoals de titel al zegt een minipc bouwen. Die moet zo klein worden dat hij in mijn tas langs mijn laptop past (15.6"). De pc is vooral bedoeld om mee te nemen naar LANparty's.
Heb zelf al meerdere pc's gebouwd dus ik weet hoe het gaat maar een minipc is net iets lastiger vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Op deze pc gaat vooral gegamed worden en dan voornamelijk emulators zoals dolphin, ook GTA V wil ik erop gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

De prijs die ik in gedachte had bedraagt ongeveer 400 euro.
Voor de case wil ik eigenlijk niet meer uitgeven dan 50euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Een aantal dingen hb ik al liggen dat zijn namelijk:
-Intel Core I5 2500
-8GB geheugen
-256GB SSD
-160GB HDD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Wat er dan nog overblijft is:
-Videokaart: mijn voorkeur is een Nvidia 960(koeler maakt niet veel uit).
-Moederbord; met ingebouwde Wi-Fi zou mooi zijn.
-Behuizing; gewoon een kleine kast van ongeveer 50 euro.
-Cpukoeler; als het in de kast past is het goed.
-Voeding; ongeveer 350-400 watt moet wel voldoende zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de videokaart zou ik graag Nvidia willen hebben gewoon omdat die even wat efficiënter zijn qua stroomgebruik. Verder heb ik geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tja het moet gewoon een minipc zijn :P

Wat kun je van mij verwachten?
Als er voldoende gereageerd wordt dan ga ik bijhouden hoe ik de PC bouw doormiddel van foto's uploaden en na de hand geef ik tips voor de volgende die een minipc gaat bouwen.

Definitieve lijst!
CPU: I5 2500
RAM: 12GB Sodimm
Mobo: Asus P8H67-I Deluxe
SSD: Samsung 840 evo 250GB
HDD: 1TB (merk?)

misschien?
CPU cooler: Stock
Case: Raven RVZ02
GPU: MSI 960
PSU: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W

Alvast bedankt,
PentiumDualCore

[ Voor 7% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 06-10-2015 00:11 ]

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Welke form factor wil je gaan gebruiken?
UATX
ETX
NanoITX
MiniITX
MiniDTX
FlexATX

Ik denk dat dat het belangrijkste is om over na te denken.
Als je weet welk moederbord je koopt kun je daarbij een behuizing uitzoeken. De rest volgt vanzelf, dat gaat het zelfde als bij alle andere pc's Alleen moet je met het uitzoeken van een videokaart kijken of hij wel past in de behuizing of net andersom.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
En of de case nornale formaat voedingen accepteert

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Zoals anderen al schreven, kijk eerst naar de case (format). Dit bepaalt ook welke overige zaken als een videokaart/voeding erin kunnen.

Ik zou voor een MiniITX case gaan (meestal compact en er zijn hele mooie te vinden).

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik denk toch dat als je een mini-PC bouwt je toch beter eerst naar de case kan kijken, aangezien je dan zelf een beetje kan kijken wat voor formaten je acceptabel vind. want hoogt maakt ook wel wat uit. :)

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:24
hmm.. als je een mini pc wilt bouwen om een i5, kom je al gauw terecht bij een Mini-ITX moederbord.
ik kom dan al gauw hier uit:
pricewatch: Gigabyte GA-H61N-USB3

omdat de pc in je tas moet passen (ik ga er van uit dat je eer rugtas oid bedoelt en niet een laptoptas) kun je ruimte besparen door een externe voeding te gebruiken.

het is nogal lastig om een handzame case te vinden (portable) waar een dedicated GPU in kan.
ik denk toch dat deze wel in je rugtas past:
pricewatch: Lian Li PC-Q03B

Ik weet alleen niet hoe je uitkomt met de GPU, thats not my cup of tea.

Edit:
even outside the box, maar misschien is deze case ook wat voor je:
pricewatch: Lian Li PC-TU100 Zwart
past niet in je tas, maar heeft al wel een handvat :)

[ Voor 14% gewijzigd door spank_mojoo op 05-10-2015 13:51 ]

• sjettepetJR.
ik weet niet of je wilt dat de PC erg plat is, aangezien de meeste kleine cases een beetje een schoenendoos formaat en vorm hebben. je zult dus zelf als eerste moeten kijken wat voor een case je wilt, daarbij moet je vooral letten op de maximale lengte van de videokaart.

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 19:38
Voor zover ik kan zien is de meest compacte case waar nog een full length videokaart in past: pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium...

• Philpend
  • Laatst online: 29-11 11:09
Als ik zo je beschrijving lees, is dit een kast die daar bij zou moeten passen.
http://nl.hardware.info/r...ehuizing-review-conclusie

Ik denk niet dat al die vierkante blokken die hier aangeraden worden binnen die beschrijving passen. Probleem is wel dat hij duurder is dan 50 euro.

Edit: en inmiddels hebben ze een nog iets kleinere op de markt gebracht, maar nog steeds kun je er een volwassen videokaart in zetten: http://nl.hardware.info/n...x-raven-rvz02-beschikbaar

[ Voor 26% gewijzigd door Philpend op 05-10-2015 17:58 ]

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

het zal erg moeilijk worden om binnen jouw budget iets te vinden

its the Guus

• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
pricewatch: Fractal Design Node 202
Dit is redelijk vergelijkbaar met een laptop, behalve dat hij wat breder en een heel stuk dikker. Als je nog iets kleiners wil dan moet je waarschijnlijk zelf een case maken

• Philpend
Helaas is die node 202 nog nergens verkrijgbaar.

• LangeTreeDorpie
dank jullie voor alle hulp!
ik heb even gekeken naar de cases die jullie hebben doorgestuurd, en ik ben er vrijwel zeker van dat het deze case word: Raven RVZ02
heb gisteravond lang naar moederbordjes gezocht en het was heeel lastig omdat de 1155 toch al redelijk oud is en dan ook nog is mini-itx en Wi-Fi was toch wel een voorkeur, dus het is een wat duurdere geworden dan dat ik hoopte namelijk de "Asus P8H67-I Deluxe". (die komt morgen binnen)
hier moet sodimm in en daar heb ik gelukkig nog 12gb(1333mhz) van liggen.
voor de cooler zat ik voorlopig gewoon aan de stock cooler te denken. Kan dat er mee door?
heb net even voor een voeding gekeken, is dit wat: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W?
Gr PentiumDualCore

• sjettepetJR.
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:04:
dank jullie voor alle hulp!
ik heb even gekeken naar de cases die jullie hebben doorgestuurd, en ik ben er vrijwel zeker van dat het deze case word: Raven RVZ02
heb gisteravond lang naar moederbordjes gezocht en het was heeel lastig omdat de 1155 toch al redelijk oud is en dan ook nog is mini-itx en Wi-Fi was toch wel een voorkeur, dus het is een wat duurdere geworden dan dat ik hoopte namelijk de "Asus P8H67-I Deluxe". (die komt morgen binnen)
hier moet sodimm in en daar heb ik gelukkig nog 12gb(1333mhz) van liggen.
voor de cooler zat ik voorlopig gewoon aan de stock cooler te denken. Kan dat er mee door?
heb net even voor een voeding gekeken, is dit wat: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W?
Gr PentiumDualCore
de stockkoeler is prima, maar die voeding moet je denk ik niet nemen, Sharkoon staat slecht bekend. kunnen er niet gewoon standaard ATX voedingen in de kast?

• LangeTreeDorpie
Nee atx kan niet naar mijn weten, het moet een sfx zijn(verbeter mij als dit nirt waar is)
Heb eergistermiddag het moederbordje binnen gekregen en wat is ie klein zeg. Heb gelijk alles gemonteerd (heb foto's upload ik binnenkort)
Weet iemand waar ik in nederland de Raven RVZ02 kan kopen?
Gr. PentiumDualCore

Verwijderd

Pentiumdualcore schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:40:
Nee atx kan niet naar mijn weten, het moet een sfx zijn(verbeter mij als dit nirt waar is)
Heb eergistermiddag het moederbordje binnen gekregen en wat is ie klein zeg. Heb gelijk alles gemonteerd (heb foto's upload ik binnenkort)
Weet iemand waar ik in nederland de Raven RVZ02 kan kopen?
Gr. PentiumDualCore
RVZ02 is nog nergens te koop naar mijn weten. Is zijn iets groter broer wat voor je?

Als voeding is een pricewatch: Silverstone SX500-LG of pricewatch: Chieftec SFX-500GD-C een kwalitatief betere keuze.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Punt van aandacht: als je alleen een SFX voeding kan gebruiken hou dan wel rekening met het maximaal vermogen van dat ding is, vaak zijn deze max 500W en dat kan problemen geven met een goede videokaart omdat deze behoorlijk wat prik nodig heeft en je misschien hierdoor te weinig krijgt.

(was een probleem bij mij namelijk)

• LangeTreeDorpie
500 watt is denk ikcwel voldoende voor een gtx 960 met een tdp van 120 watt.
Iemand enig idee hoelang het gaat duren voordat de Raven RVZ02 in nederland gaat komen want ik vind de 02 toch wel echt mooier en hij is toch net iets kleiner wat ik in deze build belangrijk vind.
Gr. PentiumDualCore

• Philpend
Volgens silverstone zou hij vanaf 1 oktober verkrijgbaar moeten zijn, maar hij is op dit moment in nog geen enkele shop opgedoken:
http://nl.hardware.info/n...x-raven-rvz02-beschikbaar
Maar je mag denk ik wel verwachten dat dat binnenkort wel het geval gaat zijn.

En 500w is zelfs meer dan voldoende voor een systeem met een 970.

[ Voor 24% gewijzigd door Philpend op 08-10-2015 14:53 ]

Pagina: 1