[KDE Plasma 5] Geen applicatie submenus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:44
TL;DR: Geen submenu's in KDE applicatie menu.

Hoi,

Ik heb een grote ergernis in KDE Plasma 5. Het probleem lijkt mij echter klein. Dit weerhoud mij er echter wel van om de overstap van KDE 4 naar 5 te maken.

Voor ik dieper in ga op het probleem. Dit topic is geenszins bedoelt om een desktop manager of disto te kiezen. Als je oplossing niets met KDE te maken heeft reageer dan A.U.B. niet. Scheelt mij een hoop leeswerk.

Dan nu de vraag:
Ik heb recent KDE 5, laatste versie, op een van mijn systemen gezet. Dit werkt goed. Ik heb echter nergens in mijn kickoff, homerun(voorkeur) en fullscreen menu. Ik heb wel de basis menus (internet, systeem, multimedia, enz.). Maar daar zitten geen submenu's onder. Voor browser, email en dat soort zaken. Dit had/heb ik in KDE 4 wel. En voor menu's met veel opties als systeem is dit onwerkbaar.

Nu heb ik zelf al redelijk wat geprobeerd. Ik heb verschillende soorten applicatie launchers gebruikt. Alle maal hebben ze hetzelfde probleem. Enkelen hebben een optie om 1 laagsmenu te forceren. Ook deze aan en uitzetten bied geen soelaas. Er veranderd helemaal niet, alleen zelf gemaakte submenu's verdwijnen.

Ik weet echter 100% zeker dat deze structuur wel bestaat. Als ik namelijk inlog onder IceWM zijn alle submenu's wel aanwezig.

Nu zou ik dus graag willen weten hoe ik deze submenu's ook in KDE zichtbaar krijg. Zelf alles in submenu's zetten is niet te doen en zal lang niet zo logisch zijn.

MvG
DDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook gezocht op de implementatie van submenu's in KDE5? Dat IceWM ze laat zien, wil niet zeggen dat submenu's die via de menu entries ook toegepast worden door KDE.

Als ik je goed begrijp, had je in KDE4 het menu > Internet > submenu Mail > Kmail en submenu Browser > Konqueror. Nu met KDE5 heb je dat niet meer. Heb je tevens de menu-editor bekeken van KDE om de submenu's aan te zetten? Dat zou een variabele in het menu moeten zijn, zodat je het niet telkens moet wijzigen als je een programma installeert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
Ik was dit vergeten te zeggen maar in KMenuEdit zie ik ook geen submenu's. Ik zie ook geen optie om deze wel zichtbaar te maken.

Maar nu ik wat verder kijk blijkt dat de menu's van IceWM en KDE niet gelijk zijn. Is er een mogelijkheid deze te synchroniseren? Ik heb hem in KDE al gereset naar systeem instellingen. Ik raak dan alleen mijn eigen wijzigingen kwijt maar geen submenu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Onder Debian is er het pakket "menu" dat probeert een universeel menu aan te bieden. Misschien heb je daar iets aan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:31:
Onder Debian is er het pakket "menu" dat probeert een universeel menu aan te bieden. Misschien heb je daar iets aan.
Bedankt voor de tip. Heb even gekeken maar mijn distro (openSUSE). Maar die heeft dit pakket niet. Ook werkte het niet na het zelf compileren van de code. Ik denk dus dat er wat exotisch met het menu om gegaan wordt.

Ik zal mijn zoektocht voortzetten. Als ik een oplossing vind zal ik die posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb net met kmenueditor op m'n laptop gekeken (die heeft KDE) en daar zie ik niet direct submenu's. Alleen bij games lijkt 't erop dat er categoriën zijn waar ze in gezet worden (arcade, board, etc). Nu draai ik Debian, jij OpenSuSE, en die twee hanteren volgens mij andere standaarden wat betreft menu-indelingen, dus wat ik zie hoeft niet gelijk te zijn met wat jij ziet en krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
Die subcategorieën heb ik dus niet. Ik heb even wat screenshots gemaakt om het duidelijk te maken. Hoop dat jullie dan beter zien waar ik op doel.

KDE5:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qRMkhev.png

IceWM:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bfIUrNL.png

DDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zei alleen dat ik het zie in kmenuedit, ik heb geen games geïnstalleerd, dus dat hele menu 'Games' heb ik niet eens in 't menu. Wat er niet is, wordt ook niet weergegeven.

Wat ik zo zie in je screenshot, lijkt 't erop dat IceWM zelf wat instellingen heeft voor het categoriseren van het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerohumoris
Nee ik heb in KmenuEdit geen lege entries als games. Ik heb alleen wel overal "overig" onder staan. Maar deze zijn allemaal leeg.

EDIT: Even navraag gedaan bij openSUSE. Dit is niet een probleem met de distro maar een wel bewuste keuze... Ik kan de menustructuur copieren van IceWM naar KDE5. Maar dat zal upgrades niet overleven. Helaas dus geen directe oplossing. Ik zal kijken of ik de 'patch' kan on patchen.

[ Voor 52% gewijzigd door Xerohumoris op 06-10-2015 00:25 ]

Pagina: 1