Toon posts:

Ruimte tussen socket 1150 en h100i bracket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar ik zit even vreemd te kijken want;

Aangezien mijn behuizing toe was aan vervanging heb ik de h100i koeler gedemonteerd. Bracket aan de achterzijde los gemaakt en alles er af. Nu heb ik precies dezelfde behuizing terug gekocht en probeer ik alles op dezelfde wijze weer te installeren.

Wat valt me op? Als ik alleen los de bracket van de corsair h100i wil installeren. Zit er behoorlijk ruimte tussen de schroef van de bracket en het moederbord. Zelfs als hij helemaal (losjes) vastgedraaid is.. heb ik nog 3-4 mm speling. Kortom ga ik niet verder met het vastmaken van het koelblok. Beetje nutteloos met zoveel speling.

Ik vind dit erg vreemd, ik gebruik dezelfde schroeven en onderdeeltjes. Heb ik nou een kortere schroef nodig of extra ringetjes?
Vreemde is dat ik hetzelfde gebruik wat er vanaf komt.

Het is een socket 1150 moederbord. Dus zoals ik heb uitgevonden gebruik ik de juiste schroeven.. raadsel? Gaat om de ruimte tussen het rubberen ringetje en het moederbord. Verschil is te groot.

Zie fotos;

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/sgk4cw.jpgAfbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jt8i9d.jpgAfbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11kf920.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 17:47 . Reden: Foto toegevoegd ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Wat staat er in de handleiding? Staat daar iets omschreven hoe die gemonteerd moet worden? Als je geen handleiding meer hebt, kan je misschien op YouTube kijken. Daar staat zeker wel iets.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

rdejongjr

Gnome

Klopt, wordt pas aangetrokken als het blok er tussen zit. Voorheen zat de backplate waarschijnlijk een kwartslag verkeerd, dan klemt deze bij de schroeven van de cpu retention.

Liever speling die je later aantrekt dan de kans dat je de print kunt verkloten met het aandraaien van de moeren ( cooler master mount heeft dat)
Sommigen lijken niet te beseffen dat een momentsleutel of waterpomptang niet nodig Is, dan zie je aardig wat krassen op de print en doet het geheugen het spontaan niet etc.

[ Voor 47% gewijzigd door rdejongjr op 03-10-2015 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
rdejongjr schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:24:
Klopt, wordt pas aangetrokken als het blok er tussen zit. Voorheen zat de backplate waarschijnlijk een kwartslag verkeerd, dan klemt deze bij de schroeven van de cpu retention.

Liever speling die je later aantrekt dan de kans dat je de print kunt verkloten met het aandraaien van de moeren ( cooler master mount heeft dat)
Sommigen lijken niet te beseffen dat een momentsleutel of waterpomptang niet nodig Is, dan zie je aardig wat krassen op de print en doet het geheugen het spontaan niet etc.
Dus de speling is normaal? Want op Youtube kom ik dit niet tegen?

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:45
Speling is normaal, koeler blok trekt de speling er uit als je hem vast schroeft. Meerdere merken oa nzxt hebben dit