BUG? Schaling funtie tweakers.net in Safari 9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Hoi,

Ik vraag me af of er een bug is op tweakers met de schaling functie icm Safari 9. Met de nieuwe browser van Aplle werk dit niet meer goed. Zowel neutraal als bij in en uit zoomen wordt de websie neit correct getoond. De zwarte balk boven vult bijvoorbeeld niet het hele scherm. Hierdoor bij 1x inzoomen met CMD+ is het bezoek aan de website ook verre van optimaal.

De schaling functie van de site staat bij mij op automatisch, maar bij de andere instellingen heb ik hetzelfde effect.

Door dit probleem werkt swipen mt twee vingers om naar de vorige pagina terug te gaan ook niet meer goed,

Scherm: 1280x800 om MB 7.1.

Ga ik naar firefox toe, dan werkt de site correct, de ondersteuning voor safari is minder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe kan door schaling problemen nou de gebaren functie stoppen met werken?

In het verleden zijn er meer problemen geweest met Safari icm Tweakers, maar ook andere sites. Wat je nu ondervind is dus niet op zichzelfstaand, het is in OSX dus eerder gebeurt en ook Safari op iOS is regelmatig problematisch gebleken. Dit heeft zichzelf echter in de meeste gevallen opgelost zonder tussenkomst van ontwikkelaars hier.

Je zegt dat je scherm 1280x800 is in resolutie, wat voor resolutie zie je met Safari op www.watismijnip.nl bijvoorbeeld, en wat zie je dan met Firefox? Heb je ook al geprobeerd om een bepaalde device grade te forceren via http://tweakers.net/devicedetect? Wat krijg je dan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11) AppleWebKit/601.1.56 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Safari/601.1.56

Je wordt herkend als:

Browser-id: safari,9.0:macos,10.11
Browser: Safari 9.0
Platform: Mac OS X 10.11 (El Capitan)
Mobile device: NEE
Javascript: JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Bij safari 8 schaalde de website inhoudelijk, nu helemaal zoals een plaatje dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De 'Wijzig' knop is niet stuk, dus die kon je prima gebruiken. ;)

Je hebt m'n post verkeerd gelezen. De info die je geeft is niet waar ik om vroeg. Wat is de schermresolutie die op m'n link gedetecteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
*Max Size: 1280*800
*Used Size: 1280*773
*Color: 24(bits)
*Total colors: 16777216
*Window size: 97%

[ Voor 87% gewijzigd door satya op 03-10-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is van Safari neem ik aan? Zie je er iets veranderen (na een refresh) als je ingezoomd bent?

Firefox zou overigens ook afbeeldingen moeten inzoomen als je de pagina inzoomt, maar het heeft ook een optie om alleen tekst te vergroten. Hoe heb je dat bij Firefox staan? Heb je een vergelijkbare optie bij Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Bij mij schaalt alles in beide browsers. Ik zie net dat het in het begin goed gaat, maar na het openene van de zwarte zijbalk aan de linker kant is het mis, en werkt de site niet lekker meer na het (op) schalen.

Een refresh (cmd+R) helpt niet, wat wel werkt is het afsluiten van de site, nieuwe tab en dan weer openen.

Heb eens beter gekeken. Ik heb de witte achtergrond op lichtgrijs staan voor een aangenemer contrast. Wanneer ik opschaal past de site netjes zonder dat grijze in mijn scherm. Als ik het zwarte deel tevoorschijn haal, en weer weg laat vallen zit ik ineens met een stuk grijs opgezadeld wat onmogelijk nog weg gaat. Ik met dan de tab sluien en opnieuw de pagina openenen. In FF gaat dit goed.

[ Voor 38% gewijzigd door satya op 04-10-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een rendering bug in Safari. Niet direct iets waar de ontwikkelaars iets mee kunnen. Het is jammer dat je ervaring met Tweakers op deze manier minder is.

Die zwarte balk aan de zijkant heet overigens de tracker. Ik dacht aan het begin even dat je het zwarte balkje bovenaan bedoelde, waar de slogan in staat, net onder de rode menubalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ach zolang ik van de balk afblijf gaat het goed. Ik heb de problematie bij Apple gemeld. Dank je voor je reacties.
Pagina: 1