Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Op het moment heb ik een abonnement bij KPN lopen met onbeperkte MB's en 100 of 150 bel/SMS. (Weet niet zeker welke van de 2) het internet is volgens een fair use policy en +- 8/1 down en up. Dit abbbonement kost rond de 17 euro per maand, dus het begint ondertussen redelijk duur te worden. Bovendien merk ik dat ik niet meer zoveel MB's nodig heb, dus ben ik aan het oriënteren op prepaid en evt. een prepaidbundel voor internet.

Natuurlijk heb ik al flink gesurfd en heb ik 3 mogelijke aanbieders gevonden. De eerste is aldi talk, de tweede kruidvat mobiel en de derde is t-mobile. Mijn voorkeur gaat uit naar aldi talk of kruidvat mobiel. De internet bundels zijn snel zat (14.4mbit down) en erg goedkoop. Helaas lees ik hier op tweakers erg slechte verhalen over het afronden van MB's bij aldi talk. De forumposts zijn van 2012, dus ik weet niet in hoeverre dit nu nog van toepassing is? T-mobile trekt mij dan weer aan vanwege de gratis MB's bij opwaarderen en het meedoen aan het kans maken op prijzen, maar het bellen en de internet bundels zijn weer iets duurder.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met èèn van de drie en welke zullen jullie kiezen?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Kijk eens naar lebara one, dan koop je geen bundel maar betaal je alleen wat je aan data verbruikt, tegen een schappelijke prijs.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:37
als je nou aangeeft hoeveel data nodig heb?

• hoi1234
saharoen schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:44:
als je nou aangeeft hoeveel data nodig heb?
Is inderdaad een goed idee... Ik denk nooit meer dan 500 MB. In de vakantie misschien wat meer, omdat ik dan geen school heb. Aan de andere kant als ik alles op een SD kaart zet en er voor zorg dat ik zoveel mogelijk met wifi verbinden ben kan minder ook. Uiteindelijk gaat het erom dat ik kwaliteit heb, maar niet meer zo duur

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is Choozze niets voor jou?"Gratis als je onder de 100 mb/sms/min blijft. 7.50 euro voor 500 mb.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• hoi1234
wcduck schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:30:
Is Choozze niets voor jou?"Gratis als je onder de 100 mb/sms/min blijft. 7.50 euro voor 500 mb.
Dit is inderdaad een goede tip. Maar dit is dus helemaal gratis afgezien van 1 malige aansluitkosten? En als ik nou zeg dat ik genoeg heb aan die 100 MB/sms/min, maar na 2 maanden blijkt dat ik 1malig toch 500MB kan gebruiken. Kan ik dat dan nog aanpassen? Want hoe kan ik nou precies een bundel kopen voor extra MB's?

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 03-10-2015 23:05 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:27
Jup, je kan maandelijks aanpassen.

• ASW1
  • Nu online
Maar alleen vantevoren.
Het mooie van lebara one is dat je dat juist niet vantevoren hoeft te beslissen en altijd internetten kunt voor 1 cent per mb. Ofwel 5 euro per 500mb, maar slechts afrekent wat je verbruikt.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vergeet bij Lebara niet het starttarief van 9 cent per gesprek. Als je weinig belt lijkt me Choozze een betere optie.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ASW1
  • Nu online
Daar heb je gelijk in, dat is een stevig tarief.
TS zou eens aan moeten geven hoeveel minuten er gebeld gaat worden.
Als het voor een appel en een ei moet is dual sim ook een optie.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• hoi1234
ASW1 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:07:
Daar heb je gelijk in, dat is een stevig tarief.
TS zou eens aan moeten geven hoeveel minuten er gebeld gaat worden.
Als het voor een appel en een ei moet is dual sim ook een optie.
Bellen doe ik net als SMS eigenlijk nooit. Het is alleen belangrijk dat als er iets is, ik kan bellen. Dus het gaat me echt alleen om een goede deal voor een beetje internetten. Whatsapp, tweakers facebook dat soort dingen. Ik ga nog eens met mijn ouders overleggen wat zij zouden doen, maar als het aan mij ligt ga ik eens chooze uitproberen.

• ASW1
  • Nu online
En wat kost internetten buiten de bundel bij choozze?
15 cent per mb, ofwel 15x zo duur als lebara one.
Choozze is prima maar dan moet je het wel bij die 100 mb kunnen houden. Ga je daarover heen dan lopen de kosten heel snel op.

Ander nadeel is dat chooze geen prepaid is, maar gekoppeld zit met automatische incasso aan een bankrekening.
Waar een prepaidnummer er gewoon mee ophoudt wanneer het tegoed op is zet je met choozze de deur open voor hele hoge rekeningen die ook onbedoeld/onverwacht kunnen ontstaan wanneer je dataverbinding open zou blijven staan of in het buitenland b.v. (of als je telefoon gestolen wordt/kwijtraakt)

[ Voor 46% gewijzigd door ASW1 op 04-10-2015 23:45 ]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:37
slim only ah misschien een idee

• hoi1234
Sorry dat ik zo laat reageer. Was het topic een beetje vergeten... Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om mijn huidige abonnement te houden. De wifi in het OV is toch niet helemaal wat ik gehoopt had en blijkbaar zit er in sprinters helemaal geen wifi. Voor het geld dat ik nu betaal, krijg ik wel heel veel comfort terug , omdat ik altijd en overal onbezorgd kan internetten/leren.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je had 't in een eerdere post over je ouders, wanneer je nog thuis woont, en er op hetzelfde adres meerdere KPN-aansluitingen zijn (vast en/of mobiel bellen, internet, tv, oid), kun je je aanmelden voor KPN Compleet, voor verdubbeling van belminuten/MB's en korting.

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 22-12-2015 00:08 ]

• hoi1234
Marly schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:07:
Je had 't in een eerdere post over je ouders, wanneer je nog thuis woont, en er op hetzelfde adres meerdere KPN-aansluitingen zijn (vast en/of mobiel bellen, internet, tv, oid), kun je je aanmelden voor KPN Compleet, voor verdubbeling van belminuten/MB's en korting.
Klopt, ik woon nog bij m'n ouders. Maar helaas ben ik de enige met KPN.

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
Voor KPN compleet voordeel gaat het om je factuuradres, dat moet juist staan. Facturen worden tegenwoordig niet meer per post verstuurd, dus je kunt elk adres nemen dat je wilt. Enige waar je rekening mee dient te houden is dat je een juist afzendadres kiest als je ooit nog eens verlengd.

Kortom: Heb jij een familielid met een KPN/HI Mobiel (of vaste diensten, nog beter, krijg je ook verdubbeling) kan je daarnaar je adres wijzigen, desnoods bij een maatje.

Scheelt toch mooi €60,- op jaarbasis. ;)
Pagina: 1