Vandaag aan het knutselen geweest voor een kennis.
Hierbij wilde ik de bovenstaande routers aan elkaar verbinden middels WDS.
Nu werd al gewaarschuwd dat WDS niet zo 100% compatibel is met andere apparaten en zelfs de firmware speelt een rol.
Toch is/was het mij het gelukt te verbinden tussen twee, ze hebben ook dezelfde chipfabrikant, al zegt dat niet heel veel.
Nu is het probleem dat Router 2 niet kan pingen naar Router 1 en andersom precies hetzelfde.
Het vreemde is wel dat ze met elkaar verbinden, tenminste dat wordt getoond in het wireless overview scherm.
Na twee uurtjes vond ik het wel genoeg en heb ik de ASUS in repeater-mode gezet.
Hoewel dit opzicht prima werkt, is dacht ik WDS sneller en stabieler.
Wat doe ik nu fout? Kan het de verschillende firmware zijn? Ik lees iets over Lazy WDS?
Een kabel leggen tussen de routers is helaas niet mogelijk, dit doe ik normaal dan ook altijd.
Met WDS heb ik nog geen ervaring, maar ik heb het zeg maar voor 90% werkend.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, thanks!
Hierbij wilde ik de bovenstaande routers aan elkaar verbinden middels WDS.
Nu werd al gewaarschuwd dat WDS niet zo 100% compatibel is met andere apparaten en zelfs de firmware speelt een rol.
Toch is/was het mij het gelukt te verbinden tussen twee, ze hebben ook dezelfde chipfabrikant, al zegt dat niet heel veel.
code:
1
2
3
4
5
| Router 1 (D-Link) > dd-wrt DHCP (192.168.1.100 t/m 150), WDS/AP, WAN, NAT, Firewall etc. Router 2 (ASUS) > merlin DHCP (192.168.1.200 t/m) 200), WDS/AP, rest uit (Firewall, NAT, WAN, etc.) |
Nu is het probleem dat Router 2 niet kan pingen naar Router 1 en andersom precies hetzelfde.
Het vreemde is wel dat ze met elkaar verbinden, tenminste dat wordt getoond in het wireless overview scherm.
Na twee uurtjes vond ik het wel genoeg en heb ik de ASUS in repeater-mode gezet.
Hoewel dit opzicht prima werkt, is dacht ik WDS sneller en stabieler.
Wat doe ik nu fout? Kan het de verschillende firmware zijn? Ik lees iets over Lazy WDS?
Een kabel leggen tussen de routers is helaas niet mogelijk, dit doe ik normaal dan ook altijd.
Met WDS heb ik nog geen ervaring, maar ik heb het zeg maar voor 90% werkend.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen, thanks!
[ Voor 33% gewijzigd door HollowGamer op 03-10-2015 15:54 ]