MacBook Pro 2010 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 00:10
Ik heb onlangs een nieuwe accu besteld voor mijn MacBook Pro aangezien deze aan zijn einde was. Ik heb de accu vandaag binnen gekregen en uiteraard meteen erin gezet. Hij startte gewoon op zoals het hoort en heb vervolgens nog gewerkt op de MacBook totdat de batterij voor 77% was opgeladen. Vervolgens heb ik hem uitgezet en ben ik wat gaan eten. Toen ik terug kwam was de LED op de magsafe adapter uit. Toen bleek dat de MacBook helemaal niet meer aan ging. Ik geprobeerd om de batterij los te koppelen en alleen op de adapter te starten en andersom, zonder resultaat. Een SMC reset haalt ook niks uit. Als ik nu de magsafe adapter inplug zie ik aan één kant een vaag groene LED. Het lijkt me niet aan de adapter of het DC-in board te liggen aangezien hij ook niet op de accu start. Ik vind het zelf heel merkwaardig dat dit probleem zich nu voordoet enkele uren na het installeren van de nieuwe accu. Iemand ideetjes? Slechte accu die het moederbord heeft verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Heb je toevallig een imitatie accu gekocht? Die willen nog wel eens kuren hebben of gelijk problemen geven.
Heel toevallig heb ik recentelijk een Yanec accu voor mijn MBP 2008 gekocht en die blijft ook bij 77% hangen.
Als ik de lader er uit trek dan valt mijn MBP meteen uit.
Met de Battery Health app zie ik weliswaar accu continue 109% en 77% vol, maar hij laadt met 0,0 ampere dus doet verder niets. Als ik op het accu knopje druk slaan de 5 groene LED's ook niet uit, dus dit is niet goed.
Ik heb de leverancier Replace Direct benaderd en er komt meteen een nieuwe accu aan waarna ik de oude retour mag sturen in dezelfde doos. We gaan het meemaken.

Ps.
Soms lukt het om je MBP aan te krijgen zonder accu, de truc is om de lader aan te koppelen en dan een aantal keren op de Power knop te drukken. Gebeurd er niets dan kun je dit herhalen, tot hij ineens aanschiet. Schrik niet als de ventilatoren voluit draaien want dit is normaal als er geen accu in je MBP zit. Het circuit voor de temperatuur sturing/regeling loopt via de accuspanning en zonder deze spanning stuurt het systeem 100% uit.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1994
De accu is verkocht als origineel, maar gezien de prijs is dat niet echt aannemelijk. Helaas gaat de laptop helemaal niet meer aan, ook niet met de accu losgekoppeld. Ik vrees dat het logic board gaar is door de nieuwe accu al zou ik niet weten hoe. Heeft iemand nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Een imitatie accu zit rond de €50,00 en een originele rond de €150,00.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1994
Nou geloof het of niet maar ik heb hem weer aan de praat gekregen. De oorzaak van het probleem is voor mij nog steeds vaag. Ik heb willekeurig geprobeerd om de MacBook op te starten terwijl de batterij level indicator was losgekoppeld en wonderbaarlijk genoeg deed hij het! Zodra ik de indicator weer in plug op het moederbord ligt het hele systeem plat. Iemand een logische verklaring waarom dit voor kortsluiting zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

Is dat met je nieuwe of oude accu? Als het bij de nieuwe is zou ik het ook eens met de oude testen (ook al is die aardig op werkt deze nog wel??). Als het daar niet bij is weet je genoeg lijkt mij.

Persoonlijk spendeer ik liever 80 euro meer aan een merk-accu dan te gaan sjoemelen op een apparaat van ruim duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Een kapotte battery indicator light komt zeer zelden voor maar dan gebeurd er inderdaad wat je omschrijft, Pascal.

Wat Pat-juh zegt is wel een verstandig om te checken, als je dit ook hebt met je originele accu dan is je BIL :+ inderdaad kapot.
Persoonlijk spendeer ik liever 80 euro meer aan een merk-accu dan te gaan sjoemelen op een apparaat van ruim duizend euro.
En deze mening deel ik ook :D
Pagina: 1