Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 3D modelling & rendering €1500 - €2000

Pagina: 1
Acties:

• Rightwisewicked
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-10 11:28
Hallo Tweakers,

Voor mijn studies (game graphics production) ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zal vooral met 3DS max werken. momenteel gaat dit al redelijk traag en ik kan me voorstellen dat dit alleen erger zal worden naarmate ik meer geavanceerde modellen maak.

Software die gebruikt zal worden:
- 3DS max
- Photoshop
- Games (Mooi meegenomen maar als dit niet te combineren is hoeft het niet, ik heb er sowieso niet zoveel tijd meer voor.)

Wat is je budget?
€1300 - €2300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar accuduur is niet zo belangrijk, schermgrootte veel meer, het moet echt een 15" zijn zodat hij mee te nemen is in een rugzak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Geen voorkeur voor merk, maar OS moet windows zijn
- 15"
- Minstens 16GB ram
- QWERTY toetsenbord

Enkele vraagjes
Ik weet ongeveer waar ik naar op zoek ben, maar vooral over de grafische kaart ben ik niet zeker:
- Hoe belangrijk is VRAM? is 2GB genoeg? is er veel verschil tussen 3GB en 4GB? Waarvvoor wordt dit gebruikt?
- Quadro of GTX? Eerst werd me quadro aangeraden, daarna werd me verteld dat GTX evengoed is en dat je vooral de naam betaald bij Quadro.
-Hoe belangrijk is het of die grafische kaart nu een GTX960, GTX970 of iets anders is.

Voorlopige keuze
Vanuit school werd deze me aangeraden:
http://www.howest.be/laptops/lenovo_y50-70.aspx

Bedankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Max is tijdens het werken vooral heel zwaar op 1 cpu core, die kan niet snel genoeg zijn. Zoek een i7 met de hoogste turbo en singlecoresnelheid.

Videokaart zou ik me niet al te druk om maken. Pro kaart boeit sowieso niet echt hier.

Die aangeraden lenovo lijkt me best o.k!

specs