Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
Mijn Nexus 5 die inmiddels 1 jaar en 8 maanden oud is heeft zijn beste tijd wel gehad.
De batterijduur is bagger en inconsistent, het scherm weet geen indruk meer op mij te maken en de
behuizing begint haarscheurtjes te vertonen aan de zijkanten. Daarnaast erger ik me aan de cheape plastic feel van het apparaat en heb ik een hoop vastlopers en andere ellende onder Android LP. De belangrijkste reden is echter dat ik gewoon aan iets nieuws toe ben. ;) De aanschaf van een nieuwe telefoon is dus niet dringend aangezien mijn N5 het nog wel even blijft doen.

Hieronder even een samenvatting van hoe ik de N5 ervaren heb.

Pluspunten.
Snelheid (Kitkat)
Software (KitKat) zonder bloatware.
Top prijs-kwaliteitverhouding op moment van aanschaf.
Calibratie beeldscherm.

Minpunten:
Camera's: Traag en slechte kwaliteit.
Bouwkwaliteit: Spontane scheurtjes in de zijkanten en goedkope feel
Batterijduur
Android lollipop: vol met bugs.
Zwartweergave/contrast display + scherm ligt redelijk diep in de telefoon verzonken waardoor er wat ruimte zit tussen het scherm en het glas wat de kijkhoeken en het contrast negatief beïnvloed.
Speaker (zowel kwaliteit als volume)
Traag flashgeheugen.

Ik zoek een?
High end Smartphone met een high end (bij voorkeur aluminium) behuizing
Ik sta open voor zowel Windows Phone als Android al ligt mijn voorkeur bij de laatste.
Ik wil absoluut geen Iphone.
een (AM)OLED scherm (Tussen de 4.7 en 5.2 inch) is een absolute must. vandaag de dag zijn deze in ieder opzicht superieur t.o.v. LCD behalve de scherpte misschien (PenTile) maar dit is op een resolutie van 1080p of 1440p toch niet waar te nemen.
Minimaal 3 gb RAM (In case Google het wederom verzaakt om de memory bug te fixen) en snel intern flash geheugen. Opslagruimte maakt niet zoveel uit. 16gb is prima.
Een OS zonder bloatware geniet mijn voorkeur al is dit redelijk onrealistisch gezien de eis voor een AMOLED scherm (Samsung).
\
Wat is je budget?
Om en nabij de 400 euro. 100 euro meer of minder maakt mij in principe niet zoveel uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Doordat ik een AMOLED scherm wil is de pricewatch: Samsung Galaxy S6 32GB Zwart op dit moment de enige optie. Qua hardware en design een prima telefoon maar ik lees een hoop negatieve verhalen over Touchwiz en de batterijduur. De s6 weet mij daarom niet helemaal te overtuigen.

De Lumia 950 die nog uit moet komen en ook een OLED scherm krijgt zou eventueel ook een optie kunnen zijn.

Verder heb ik niet echt goede alternatieven kunnen vinden. Ik ben eventueel bereid om te wachten op de nieuwe reeks telefoons die februari worden aangekondigd maar dat betekent dan wel dat daarna nog eens 3 maanden moet wachten tot de prijzen een acceptabel niveau hebben bereikt (Ik ga uiteraard geen 700 euro aftikken voor een telefoon). Wat zouden jullie mij adviseren, een S6 kopen of wachten?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Koop lekker een S6, de hoeveelheid bloatware is drastisch verminderd bij de laatste Samsungs.
Wat batterij betreft, investeer tijd in je toestel om het te leren kennen, wat welke programma's verbruiken, hoe je dat kunt tweaken, en herzie dat eens in de zoveel tijd, en zeker na elke update, dan haal je het meeste uit je toestel. Je zegt zelf dat je dit exemplaar zat bent, dan is het stom om je 6 maanden er aan te ergeren tot er mogelijk wat leuks komt als er al iets is wat je leuk vindt binnen je budget.

Verwijderd

miss is de lumia 930 iets voor jou? is wel al een tijdje uit. maar is nog steeds een top toestel .

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 15:34 ]

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoe belangrijk is de camera voor jou? Anders in de Moto X (2014) misschien wel een optie voor jou.

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:48
moh.moh schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:43:
Hoe belangrijk is de camera voor jou? Anders in de Moto X (2014) misschien wel een optie voor jou.
Houd er wel rekening mee dat deze "slechts" 2GB RAM heeft.

Op dit moment geeft Samsung tijdelijk (tot en met 1-11) 75 euro retour bij aanschaf van een Galaxy S6, S6 edge of S6 edge plus. Wellicht dat dit iets uitmaakt voor je keuze?

[ Voor 31% gewijzigd door .joepiedepoepie op 04-10-2015 16:00 ]

• X2X2X
moh.moh schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:43:
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:33:
miss is de lumia 930 iets voor jou? is wel al een tijdje uit. maar is nog steeds een top toestel .
Beide telefoons zijn voor mij helaas geen optie. Het gaat tegen mijn principe in om een telefoon te kopen die al meer dan een jaar op de markt is en qua specs praktisch hetzelfde is als mijn Nexus 5.
Als ik de Lumia 930 koop ben ik bang dat ik hier spijt van krijg bij de aankondiging van de 950.
Wat betreft de Motorola, die is IMO spuuglelijk en ziet er ontzettend goedkoop uit.

• X2X2X
swhnld schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:28:
Koop lekker een S6, de hoeveelheid bloatware is drastisch verminderd bij de laatste Samsungs.
Wat batterij betreft, investeer tijd in je toestel om het te leren kennen, wat welke programma's verbruiken, hoe je dat kunt tweaken, en herzie dat eens in de zoveel tijd, en zeker na elke update, dan haal je het meeste uit je toestel. Je zegt zelf dat je dit exemplaar zat bent, dan is het stom om je 6 maanden er aan te ergeren tot er mogelijk wat leuks komt als er al iets is wat je leuk vindt binnen je budget.
Ja, hier neig ik om dit moment ook naar toe. Ik wacht nog even op een eventuele prijsdrop binnen de cashback periode (tot 1 november) en denk er dan nog eens goed over na. Mocht mijn Nexus 5 in de tussentijd een update naar Android M krijgen waardoor deze weer goed gaat draaien, dan overweeg ik misschien om toch nog even tot volgend jaar te wachten.

• X2X2X
Gister mijn Nexus 5 even naar 6.0 geupdate (welke eerder beschikbaar was dan ik had verwacht) en in eerste instantie is de performance er redelijk op vooruit gegaan. Nog geen vastlopers gehad en vannacht maar 1% batterij verloren (met de vliegtuigmodus aan) terwijl er normaal minstens 10% afging. Daarnaast heb ik een 10,000 mAh powerbank besteld. Ik denk dat ik daarom nog maar even half jaartje wacht met de aanschaf van een nieuwe telefoon en hoop dat er tzt een compromisloze telefoon uitkomt.
Pagina: 1