iOS 9 "vergeet" iPhone groep-instelling voor contacten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
Sinds ik mijn iPhone 5s heb bijgewerkt naar iOS 9 (en inmiddels ook naar iOS 9.02), vergeet de telefoon de contactinstellingen.

De telefoon synchroniseert de contactpersonen met de Exchange server van mijn werk. Deze lijst is de enige contactpersonenlijst die ik gebruik.

In iOS 8 had ik ingesteld dat ik alleen de "normale" Exchange contactpersonen wil tonen. Dit kan met de knop "Groepen"welke bovenin bij de contactpersonen wordt getoond. Ik wil dus alleen de normale contactpersonen en niet de iCloud, Lync en Voorgestelde contactpersonen. Met name deze laatste is door het lange gebruik van Outlook erg groot geworden. In Outlook gebruik ik deze contactpersonen ook veel. Dit is immers de lijst die gebruikt wordt als je de eerste letter van een ontvanger intypt in het aan-veld.

Echter sinds de update naar iOS 9 vergeet de telefoon deze groep-instelling. Als de bellen-app wordt afgesloten, dan is de instelling weg en toont de telefoon dus weer honderden, zo niet duizenden, voorgestelde contactpersonen. Erg lastig als je snel iemand uit je normale lijst wilt bellen.

Ik heb een oud topic gevonden op een Apple forum met daarin hetzelfde probleem, hier worden oplossingen aangedragen als: verwijder al je voorgestelde contactpersonen en schakel voorgestelde contactpersonen uit. Dit is voor mij geen oplossing omdat ik de voorgestelde contactpersonen in Outlook juist wel veel gebruik.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier exact 't zelfde probleem op een iPhone 5 & 6 met iOS 9.02 :(

Ik gebruik m'n "oude" iPhone 5 zakelijk en de iPhone 6 privé en heb dus twee groepen aangemaakt in m'n iCloud (@Work en @Privat). De iPhone 5 hoeft alleen de contacts uit "@Work" weer te geven en de privé iPhone 6 alleen de contacts uit "@Privat".

Nú geeft de iPhone 6 iedere keer na het afsluiten van de "Contacts" app weer alle contacten weer + alle contacts uit de Facebook app en m'n iPhone 5 valt ook iedere keer terug op alle contacten.... + het hele adresboek uit de GAL (Exchange) van m'n werk (+20.000 entries).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Maakt je werkgever wellicht ook gebruik van MDM (mobile device management)? Bij ons wordt Mobile Iron gebruikt voor het managen van de telefoons en dus ook voor het doorgeven van ActiveSync. Mijn collega's met een iPhone hebben hetzelfde probleem, maar het is blijkbaar niet een wijd verspreid probleem, want dan zou er wel meer over bekend zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GoeiedagEem schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:02:
Maakt je werkgever wellicht ook gebruik van MDM (mobile device management)? Bij ons wordt Mobile Iron gebruikt voor het managen van de telefoons en dus ook voor het doorgeven van ActiveSync. Mijn collega's met een iPhone hebben hetzelfde probleem, maar het is blijkbaar niet een wijd verspreid probleem, want dan zou er wel meer over bekend zijn denk ik.
Gelukkig géén "Mobile Iron" hier. Moest er ook nog eens bij komen gezien 't feit dat ik m'n privé oude iPhone gebruik voor de zaak :P

Ik kan een Android/Google device via de zaak krijgen (Samsung S6), maar: No; Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GoeiedagEem schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:47:
Ik heb een oud topic gevonden op een Apple forum met daarin hetzelfde probleem, hier worden oplossingen aangedragen als: verwijder al je voorgestelde contactpersonen en schakel voorgestelde contactpersonen uit. Dit is voor mij geen oplossing omdat ik de voorgestelde contactpersonen in Outlook juist wel veel gebruik.
De lijst opschonen scheelt dan dus ook een boel irritaties wellicht? Dit kan je in Outlook doen, als je een deel van een naam kiest, degene selecteert die je wil verwijderen en vervolgens op delete drukken. :) Dan is de lijst niet weg, maar wel opgeschoont. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CptChaos schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
De lijst opschonen scheelt dan dus ook een boel irritaties wellicht? Dit kan je in Outlook doen, als je een deel van een naam kiest, degene selecteert die je wil verwijderen en vervolgens op delete drukken. :) Dan is de lijst niet weg, maar wel opgeschoont. :)
Da's een oplossing voor een niet bestaand probleem. Apple moet gewoon een update uitbrengen welke die adresboeken niet na iedere herstart van de "contacts" app opnieuw inschakelt nadat de gebruiker aangegeven heeft deze niet meer te willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wimmel_1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:19:
Da's een oplossing voor een niet bestaand probleem. Apple moet gewoon een update uitbrengen welke die adresboeken niet na iedere herstart van de "contacts" app opnieuw inschakelt nadat de gebruiker aangegeven heeft deze niet meer te willen zien.
Ik bedoel het ook niet als dé oplossing, maar als work-around voor de 'time being' voordat Apple het opgelost heeft. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Ja klopt, dat had ik ook al bedacht, maar ik heb niet zo'n zin om die lijst op te schonen, aangezien ik m wel altijd gebruik in Outlook. Dit is overigens gewoon een contactpersonenlijst die je met de mappenweergave in Outlook kunt beheren. Het deleten waar jij het over hebt is de "oude" manier toen het nog het beruchte NK2 bestand was waar deze gegevens in werden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Inmiddels opgelost met iOS 9.1!
Pagina: 1