Toon posts:

OpenNIC Tier2 DNS Resolvers (??) probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hopelijk zit ik met mijn probleem hier aan het juiste adres. Ben zelf enigszins een technonoob en de beste man van de computerwinkel wist er ook niet bijster veel van.

Dit krijg ik met enige regelmaat te zien:

HOLD ON!

You have reached this web page because you (or your network administrator) are using one or more of the old OpenNIC Tier2 DNS Resolvers which is/are not supported or not actively maintained anymore and as such will be shut down soon.

We're trying to keep the amount of such events (IP changes, soon-to-be-shut down servers, etc.) very low but since OpenNIC and many Tier2 Providers are non-profit organizations or normal people, this unfortunately happens every now and then and cannot be prevented.

Please take a look at ''DNS Servers near you'' below to find a new DNS resolver near you that you can use from now on and make sure to subscribe to the OpenNIC discuss mailing list in order to stay up to date with the available DNS resolvers and receive update information regarding planned maintenance and similar information.

--

Dat krijg ik dus met enige regelmaat te zien. Normaal google ik het probleem maar in dit geval kan ik niks vinden.

Enige tijd geleden na een storing van Ziggo kreeg ik de tip om mijn DNS nummer te veranderen. Heb ik toen gedaan (via een openbaar forum op Facebook kreeg ik de tip en stond uitgelegd hoe dat moest, vraag me nu aub niet meer hoe ik dat heb gedaan) en het internet werkte daarna weer. Tot nu toe dus. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Het andere waar ik aan zit te denken is dat het een virus o.i.d. is. Heb de virusscanner al wel een analyse laten maken en kwam niks uit. Maar ik gebruik een gratis virusscanner dus wat dat betreft vertrouw ik daar ook niet 100% op.

Afijn, als iemand mij hier mee kan helpen of een tip kan geven zodat ik niet uit frustratie mijn laptop uit het raam flikker en een nieuwe moet kopen zou ik erg dankbaar zijn :)
Diegene met de gouden tip mag dan zelfs een biertje komen halen in Groningen.

Gr Mark

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

En je dns servers veranderen in die van Google ?

8.8.8.8 en 8.8.4.4, heb je dat al geprobeerd ?

Uitleg over hoe dat moet staat hier.

[ Voor 36% gewijzigd door Ome Ernst op 03-10-2015 11:50 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:43:
Enige tijd geleden na een storing van Ziggo kreeg ik de tip om mijn DNS nummer te veranderen. Heb ik toen gedaan (via een openbaar forum op Facebook kreeg ik de tip en stond uitgelegd hoe dat moest, vraag me nu aub niet meer hoe ik dat heb gedaan) en het internet werkte daarna weer. Tot nu toe dus. Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Je gebruikt nu alternatieve DNS servers om webpagina's te vinden welke dus niet meer optimaal worden onderhouden. Je hebt simpel gezegd een ander telefoonboek ingesteld op je computer. Wat je moet doen is het volgende (uitgaande van Windows 7, de instructies zullen ongeveer gelijk zijn op andere Windows versies):
Start>Configuratiescherm>Netwerk en internet>Netwerkcentrum>Adapterinstellingen wijzigen>Rechtermuistoets op je netwerkadapter>Eigenschappen>Rechtermuistoets Internet Protocol versie 4>Eigenschappen>Automatisch een DNS-serversadres laten toewijzen>Klik OK>Computer opnieuw opstarten en klaar is Mark. Je gebruikt nu weer het 'telefoonboek' van Ziggo.

Lees ook even dit als je wat meer wilt weten: Wikipedia: Domain Name System

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
ja super bedankt! Bier staat koud haha ;)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:43:
Hallo,

hopelijk zit ik met mijn probleem hier aan het juiste adres. Ben zelf enigszins een technonoob en de beste man van de computerwinkel wist er ook niet bijster veel van.

Dit krijg ik met enige regelmaat te zien:

HOLD ON!

You have reached this web page because you (or your network administrator) are using one or more of the old OpenNIC Tier2 DNS Resolvers which is/are not supported or not actively maintained anymore and as such will be shut down soon.

We're trying to keep the amount of such events (IP changes, soon-to-be-shut down servers, etc.) very low but since OpenNIC and many Tier2 Providers are non-profit organizations or normal people, this unfortunately happens every now and then and cannot be prevented.

Please take a look at ''DNS Servers near you'' below to find a new DNS resolver near you that you can use from now on and make sure to subscribe to the OpenNIC discuss mailing list in order to stay up to date with the available DNS resolvers and receive update information regarding planned maintenance and similar information.

--

...
Het "probleem" dat jij hebt is eigenlijk gewoon omdat de servers van het OpenNIC project af en toe durven veranderen (itt tot de servers van je provider of Google), omdat ze gerund worden door vrijwilligers. In plaats van de server gewoon van de ene dag op de andere uit te schakelen, geven ze een aantal dagen vantevoren een waarschuwing, zodat je de tijd krijgt om ze te veranderen. Natuurlijk, als je de servers origineel zelf niet hebt ingesteld, kan ik me inbeelden dat het wat verwarrend kan zijn.

temp00 heeft de oplossing om terug te keren naar Ziggo DNS aangedragen, maar alternatief kun je ook nieuwe servers kiezen uit de lijst op OpenNIC: https://www.opennicproject.org/. Ik raad je dan wel aan om je op de mailinglijst te abonneren, zodat je van toekomstige updates sneller op de hoogte bent.