Ik ben nogal een fan van streamen maar vandaag viel me wat op.
Ik heb een smart tv van samsung en een pioneer SC1223.
Alles verbonden via hdmi,mijn films staan als mkv bestanden op mijn pc.
Er zit al aardig wat 7.1 films tussen,nu wat mij dus opviel is als ik een 7.1 film stream,wordt dit in mijn pioneer display aangegeven als 5.1
Streamen doe ik met Kodi,
Wat ik ook moet doen is steeds in mijn tv geluids menu alles op dts of dolby zetten,mijn tv pakt soms wel soms niet het juiste movie format op.
Mijn pioneer staat ingesteld op auto surround.
Zou zeggen dat ik alles onder controle hebt,dus niet.
De enige mogelijkheid die ik zie is,moet ik anders mijn pioneer met mijn tv via de optische kabel verbinden,zodat het geluid wel automatisch herkent wordt.
Als ik kodi gebruik stream ik via de optie naar mijn smart tv zenden.
Misschien doe ik iets verkeerd,zal wel andere mogelijkheid zie ik niet.
Ok hoop dat jullie hier wat mee kunnen,heb geprobeert het verhaal zo uitgebreid mogelijk weer te geven.
Thx in advance,en hopelijk krijg ik een oplossing waarom er geen 7.1 in mijn display wordt aangegeven.
Ik heb een smart tv van samsung en een pioneer SC1223.
Alles verbonden via hdmi,mijn films staan als mkv bestanden op mijn pc.
Er zit al aardig wat 7.1 films tussen,nu wat mij dus opviel is als ik een 7.1 film stream,wordt dit in mijn pioneer display aangegeven als 5.1
Streamen doe ik met Kodi,
Wat ik ook moet doen is steeds in mijn tv geluids menu alles op dts of dolby zetten,mijn tv pakt soms wel soms niet het juiste movie format op.
Mijn pioneer staat ingesteld op auto surround.
Zou zeggen dat ik alles onder controle hebt,dus niet.
De enige mogelijkheid die ik zie is,moet ik anders mijn pioneer met mijn tv via de optische kabel verbinden,zodat het geluid wel automatisch herkent wordt.
Als ik kodi gebruik stream ik via de optie naar mijn smart tv zenden.
Misschien doe ik iets verkeerd,zal wel andere mogelijkheid zie ik niet.
Ok hoop dat jullie hier wat mee kunnen,heb geprobeert het verhaal zo uitgebreid mogelijk weer te geven.
Thx in advance,en hopelijk krijg ik een oplossing waarom er geen 7.1 in mijn display wordt aangegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door TheHummer op 03-10-2015 11:09 ]