Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een extra videokaart toe te voegen aan mijn setup, maar ik maak me zorgen dat mijn 700w voeding het misschien net niet kan trekken.

Dit is mijn huidige systeem

Partpicker zegt dat mijn systeem momenteel 475w trekt, en de kaart die ik toe wil voegen staat geregistreerd met 170w piek vermogen. Dat zou het totaal 645w maken, met nog maar 55w (8%) aan ruimte over. Mijn CPU draait ook op een overklok van 3.44GHz, dus dat kost ook wat extra energie..

Zou het toevoegen van een extra videokaart en misschien nog een 120mm ventilator een probleem geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nee, die 475w is waarschijnlijk piekvermogen, wat je dus vrijwel nooit haalt. Je kan daar makelijk een gpu bij prikken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die gedachte had ik dus ook. Om voorbij de 700w te vliegen zou alles op tilt moeten.

Ik lees overigens wel dat mijn CPU @ 3.44GHz piek wel 247w zou zuipen (partpicker rekend slechts 130w);
http://www.tomshardware.c...lock-core-i7,2268-10.html

Heeft dat nog enige invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je huidige systeem trekt ongeveer 325W maximaal piek uit de voeding zonder overklok en met een tweede GTX 670 zal je niet verder komen als 500W piek.

De voeding is echter wel ongeschikt, doordat die voor een 700W voeding veel te weinig aansluitingen heeft, ding heeft namelijk maar 2 PEG connectors, terwijl een 700W voeding er minimaal 4 hoort te hebben en die heb jij ook nodig voor een tweede videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:11:
Je huidige systeem trekt ongeveer 325W maximaal piek uit de voeding zonder overklok en met een tweede GTX 670 zal je niet verder komen als 500W piek.

De voeding is echter wel ongeschikt, doordat die voor een 700W voeding veel te weinig aansluitingen heeft, ding heeft namelijk maar 2 PEG connectors, terwijl een 700W voeding er minimaal 4 hoort te hebben en die heb jij ook nodig voor een tweede videokaart.
Volgens de pricewatch gebruikt een 670 maar 1x 6pins.

De kwaliteit geloof ik meteen. En waarom je 2 oude kaarten in sli wil draaien is mij ook een raadsel. Verkoop je 670. En stop er een 970 in als je een boost wil.

/edit heb denk ik met mijn neus gekeken...

sorry. dan gaat het via de normale manier niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 03-10-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Zotac 670 amp vraagt 2x6pn, de Gigabyte N670OC-2GD vraagt 1x6pn + 1x8pn. Er zitten molex converters bij, dus als et goed is moet het lukken kwa connectors.

Waarom een oud 670 kaartje ipv een 970? Ik wilde eigenlijk deze maand een monster PC bouwen (budget 3750 euro), maar na wat onderzoek leek het niet verstandig om nu nog in maxwell kaarten te investeren. Er werdt geadviseerd dat ik beter op nvidia's nieuwe pascal kaarten kan wachten, aangezien het maxen van een VR headset mijn uiteindelijke doel is. Dus daarom wilde ik maar even voor 100 piek een 2ehands kaartje erbij prikken. Dan kan ik nog even vooruit tot et zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:39:
Mijn Zotac 670 amp vraagt 2x6pn, de Gigabyte N670OC-2GD vraagt 1x6pn + 1x8pn. Er zitten molex converters bij, dus als et goed is moet het lukken kwa connectors.
Nou in de meest ideale manier van aansluiten dan trek je 7 ampère door één draadje van waarschijnlijk 18AWG (of dunner) niet heel ideaal.

En als je het niet op de meest ideale manier aansluit, maar dus alles op één kabel vanuit de voeding gaat het sowieso mis. Sowieso zijn de molex naar PEG connectors vaak erg fragiel en smelt er vaak genoeg één door slecht contact.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je dit geld hebt of gaat hebben, dan kan het geld voor een fatsoenlijke voeding die SLI 670 aankan er toch wel van af ;)? Zoals The_Mask aangeeft, niet gaan pielen met verloopjes. Kan je van de koude kermis thuiskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

Nou in de meest ideale manier van aansluiten dan trek je 7 ampère door één draadje van waarschijnlijk 18AWG (of dunner) niet heel ideaal.

En als je het niet op de meest ideale manier aansluit, maar dus alles op één kabel vanuit de voeding gaat het sowieso mis. Sowieso zijn de molex naar PEG connectors vaak erg fragiel en smelt er vaak genoeg één door slecht contact.
Mijn voeding bied twee PEG kabels, dus ik wilde per kaart 1 originele dedicated PEG kabel gebruiken, en van twee overgebleven molex kabels plus de converters nog twee PEG kabels solderen (dus molex stekkers er tussenuit). De trap van PSU naar 1e molex gebruikt namelijk ook 16AWG net als de dedicated PEG kabel, dus in feite zou er weinig verschil moeten zijn, toch?

18AWG kan op 12v tot 40A aan mits de kabel niet langer dan een meter is (impedantie).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:30:
[...]
Mijn voeding bied twee PEG kabels, dus ik wilde per kaart 1 originele dedicated PEG kabel gebruiken, en van twee overgebleven molex kabels plus de converters nog twee PEG kabels solderen (dus molex stekkers er tussenuit). De trap van PSU naar 1e molex gebruikt namelijk ook 16AWG net als de dedicated PEG kabel, dus in feite zou er weinig verschil moeten zijn, toch?
Solderen is sowieso al een betere optie, al verliest de voeding dan natuurlijk wel zijn waarde als je hem wil verkopen, maar je hebt iig geen extra knelpunt. Maar als je gaat solderen is de beste oplossing van beide PEG kabels een dubbele PEG kabel maken. Dan heb je de stroom het best verdeeld en als je zwarte draden gebruikt dan ziet het (als je het netjes doet) gewoon uit alsof het zo hoort.

Dan ga je dus van deze twee kabels:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E84VIcCGhttuPHG1ER3wXXuN/full.png

Naar twee die er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZM9M2MdLbNbbg6Do8ehdYnhR/full.png
18AWG kan op 12v tot 40A aan mits de kabel niet langer dan een meter is (impedantie).
Dat wordt hem echt niet bij 40A door één zo'n draad zal de spanningsdrop veel te groot zijn. Daarnaast begint een 8 pins PEG kabel ongeveer te smelten bij 40A en zo'n kabel heeft drie 12V draden en 5 maal ground.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik niet eens voor de sli gaan maar deze gtx 670 verkopen en voor een gtx 980 of 970ti gaan.

Zuipt veel minder stroom en is ook nog eens veel sneller

/ edit
las net pas dat je voor pascal zou gaan..

kan wel dan ja

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:58:Solderen is sowieso al een betere optie, al verliest de voeding dan natuurlijk wel zijn waarde als je hem wil verkopen, maar je hebt iig geen extra knelpunt. Maar als je gaat solderen is de beste oplossing van beide PEG kabels een dubbele PEG kabel maken.
Verkopen wat ik toch al niet van plan, dus aan de draden frunniken geeft niet. ;)

Waarom is het, naast dat het er wat netter uit ziet, beter om PEG kabels af te takken? Als het erom gaat dat beide kaarten aan een aparte voeding rail hangen, denk ik dat het met mijn voeding makkelijk te bepalen is?

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2008/04/14214242368l.jpg

Athans ik neem aan dat iedere rij zijn eigen rail is.

Als ik naast de gewone PCIe poorten ook nog een omgebouwde molex kabel naar de kaarten leg (dus iedere kaart 1x originele PEG en 1x zelfbouw "PEG"), gaat dat dan niet goed werken? Ik heb er net eentje klaar, dus hoop eigenlijk dat het wel werkt zo. :') Zo niet, dan klooi ik het wel weer om. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet gewoon werken opzich. Alleen als je hem gaat oc'en of gaat klooien met de volts etc..

Gaan die kabels toch wel vrij snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:08:
Waarom is het, naast dat het er wat netter uit ziet, beter om PEG kabels af te takken?
Veel betere verdeling van de stroom.
Als het erom gaat dat beide kaarten aan een aparte voeding rail hangen
Het is een single rail voeding.
Als ik naast de gewone PCIe poorten ook nog een omgebouwde molex kabel naar de kaarten leg (dus iedere kaart 1x originele PEG en 1x zelfbouw "PEG"), gaat dat dan niet goed werken? Ik heb er net eentje klaar, dus hoop eigenlijk dat het wel werkt zo. :') Zo niet, dan klooi ik het wel weer om. :p
Het kan wel en is sowieso beter dan met molex verloopjes, maar is gewoon niet echt ideaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1