Bedrijfsmatige Cloud Oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30
Momenteel gebruiken wij op kantoor dropbox. Er zijn meestal zo'n 10 gebruikers tegelijk actief + wat externe partijen waarmee je bestanden wilt delen.
Met dropbox liep ik al snel tegen gebruikers-rechten aan; niet iedereen mag alle bestanden zien. Hierdoor heb ik 1 hoofdaccount gemaakt (betaald pro account) en nog 2 sub-accounts als het ware (ook betaald). Met het hoofdaccount bepaal ik welke mappen er gedeeld worden met de andere 2 accounts, en zo heb ik als het ware 3 user-levels gecreëerd. Meerdere personen loggen dus in op hetzelfde account.

Dit is alleen niet ideaal, ik ben op zoek naar een dienst waarbij ik iedere medewerker zijn eigen inlog kan geven en dat er centraal geregeld kan worden wie wat hun mogen zien (liefst gebruikers kunnen groeperen in teams oid).

Dropbox heeft sinds pas wel wat team/business-functies toegevoegd, maar voor 100 euro per gebruiker vind ik dat eigenlijk wat aan de dure kant. Zeker gezien het feit dat we maar 100gb nodig hebben.

Wat zou een goed alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Ms onedrive. Google apps

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 03-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Wat zijn hier de prijzen en opties van? Kan vooral vinden over de particuliere opties, maar qua 'business' proberen ze je allemaal een trial-versie aan te smeren zonder dieper in te gaan op de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 14:03
Je kan ook voor een Synology NAS gaan, en dan Cloudstation gebruiken. Heb je alles gewoon local en toch een cloud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
brentnl schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

Wat zijn hier de prijzen en opties van? Kan vooral vinden over de particuliere opties, maar qua 'business' proberen ze je allemaal een trial-versie aan te smeren zonder dieper in te gaan op de kosten.
Eerste hit op Google: https://products.office.c...ce-365-for-business-plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 10:43
Inderdaad 4.20 per gebruiker ex btw relatief goedkoop zeker als je email meeneemt.
Bij KPN is het ook mogelijk om alleen onedrive for business af te nemen al blijft de prijs het zelfde.

https://zakelijk.kpn.com/...eDrive-voor-Bedrijven.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
Nadeel van Onedrive was altijd dat je geen teamfolders kan maken zoals dat wel in Google Drive of Dropbox kan. Ieder had z'n eigen individuele mappen en bestanden en als je die deelde werden ze niet gesynchroniseerd met de computer van degene(n) waar je het mee deelde.

Gelukkig hebben ze dat begin vorige maand veranderd, het enige vervelende is dat het alleen werkt op Windows 10, Windows 7 en Mac. Als je Windows 8.1 gebruikt zal je dus eerst moeten upgraden naar Windows 10. Zolang dat geen probleem voor je is is Onedrive een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Logico schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:33:
Nadeel van Onedrive was altijd dat je geen teamfolders kan maken zoals dat wel in Google Drive of Dropbox kan. Ieder had z'n eigen individuele mappen en bestanden en als je die deelde werden ze niet gesynchroniseerd met de computer van degene(n) waar je het mee deelde.
Ik denk dat je in de war bent. Je noemt de nadelen van Dropbox. Nadeel van OneDrive was de 5000/20000 limiet, die vanaf de nieuwste versie is opgeheven. De kracht van OneDrive is juist het kunnen inrichten van workflows en het extern delegeren van teamsites.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 03-10-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Trommelrem schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:46:
[...]
Ik denk dat je in de war bent. Je noemt de nadelen van Dropbox. Nadeel van OneDrive was de 5000/20000 limiet, die vanaf de nieuwste versie is opgeheven. De kracht van OneDrive is juist het kunnen inrichten van workflows en het extern delegeren van teamsites.
Nee hoor, in Dropbox is het gewoon mogelijk om een map te delen en die vervolgens op je PC in de client te zien.

OneDrive kan je inderdaad via teamsites volledig finetunen, maar tot vorige maand kon je de gedeelde mappen niet synchroniseren met je PC via de OneDrive client waardoor je online moest werken. Zie de screenshot van de mail die ik er over ontvangen heb hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33775437/OneDrive.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Logico schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:27:
[...]
OneDrive kan je inderdaad via teamsites volledig finetunen, maar tot vorige maand kon je de gedeelde mappen niet synchroniseren met je PC via de OneDrive client waardoor je online moest werken.
Gek. Ik synchroniseer al jarenlang mijn Office 365 SharePoint sites met lokale computers. Wellicht heb je pas net je tenant een upgrade gegeven van Wave 14 naar Wave 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Trommelrem schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:48:
[...]

Gek. Ik synchroniseer al jarenlang mijn Office 365 SharePoint sites met lokale computers. Wellicht heb je pas net je tenant een upgrade gegeven van Wave 14 naar Wave 15?
We gebruiken Office 365 pas sinds afgelopen februari en ik zie dat die upgrade al in 2013 uitgerold is, dus dat zal het niet zijn denk ik. Overigens ging ik er vanuit dat dat soort dingen automatisch zouden gaan met O365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
da_PSI schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:34:
Je kan ook voor een Synology NAS gaan, en dan Cloudstation gebruiken. Heb je alles gewoon local en toch een cloud ;)
We hebben inderdaad wel een Synology (DS414) op kantoor; is dit uiteindelijk net zo makkelijk op te zetten als dropbox? Dat je echt een fysieke map op je pc hebt, offline beschikbaar, en alles wat je daarin zet dat dat gedeeld wordt?

Is O365 hetzelfde dan als OneDrive? Want die prijzen had ik inderdaad gevonden, maar niet van enkel OneDrive voor Business los.

En hoe is jullie ervaring met Google Apps? 8 euro voor 1TB per gebruiker en tevens een emailadres van @bedrijf.nl -> gaat dit middels exchange? Of Imap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
brentnl schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

We hebben inderdaad wel een Synology (DS414) op kantoor; is dit uiteindelijk net zo makkelijk op te zetten als dropbox? Dat je echt een fysieke map op je pc hebt, offline beschikbaar, en alles wat je daarin zet dat dat gedeeld wordt?
Cloudstation werkt op zich wel, maar heeft ook z'n beperkingen. Ik weet niet precies wat de limieten zijn.
Is O365 hetzelfde dan als OneDrive? Want die prijzen had ik inderdaad gevonden, maar niet van enkel OneDrive voor Business los.
OneDrive is het persoonlijke gedeelte van de user, SharePoint het gedeelte met teamsites.
En hoe is jullie ervaring met Google Apps? 8 euro voor 1TB per gebruiker en tevens een emailadres van @bedrijf.nl -> gaat dit middels exchange? Of Imap?
Ik heb nog een aantal klanten op Google Apps, maar die stappen langzaam over op Office 365 vanwege de beperkingen. Zelfs de klanten die alleen basisfuncties gebruiken vinden Google Apps inmiddels te beperkt. Het is geen slecht product, maar het is gewoon wat beperkter dan Office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OwnCloud. Prima zelf in te stellen, gebruikersrechten, agenda's ingebouwd... Moet je alleen even kijken of je gaat pielen met de .org versie of de .com versie.

Voordeel is wel dat je alla data in eigen beheer hebt en daardoor niet afhankelijk bent van derden, wat mogelijk extra kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:35

Croga

The Unreasonable Man

sypie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:55:
OwnCloud. Prima zelf in te stellen, gebruikersrechten, agenda's ingebouwd... Moet je alleen even kijken of je gaat pielen met de .org versie of de .com versie.

Voordeel is wel dat je alla data in eigen beheer hebt en daardoor niet afhankelijk bent van derden, wat mogelijk extra kosten met zich meebrengt.
Nadeel is dat het behoorlijk in de kinderschoenen staat. Ik heb het een tijd gebruikt (lokaal gehost) maar heb in een maand tijd 3 keer m'n spullen er opnieuw op moeten zetten vanwege data corruptie. Owncloud kan niet omgaan met conflicten of onderbrekingen van een synchronisatie.

Owncloud is, op dit moment, absoluut ongeschikt voor professioneel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens naar basecamp. Kan volgens mij exact wat je zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Persoonlijk vind ik basecamp nog wat aan de prijzige kant, aangezien wij voor het pakket van 100GB moeten gaan a $150 in de maand.

Tevens gaat het mij puur om de opslag en het kunnen beheren van de toegang tot bepaalde mappen. Samenwerken/projecten etc zijn geen must-have functies voor me, dat hebben we intern anders opgelost.
Pagina: 1