[iPhone] Nieuwe Rabobank app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 09:28
Hallo iedereen,

Heeft iemand de nieuwe rabobank app al op zijn telefoon? In onderstaand artikel staat namelijk dat deze al gepresenteerd is...

http://tweakers.net/video...-nieuwe-rabobank-app.html

Betekent presenteren iets anders als beschikbaar stellen? Of moet ik nog een stap in me oude app doen waarbij ik aangeef "ik wil de nieuwe app"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:22
ThaAresX schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:12:
Hallo iedereen,

Heeft iemand de nieuwe rabobank app al op zijn telefoon? In onderstaand artikel staat namelijk dat deze al gepresenteerd is...

http://tweakers.net/video...-nieuwe-rabobank-app.html

Betekent presenteren iets anders als beschikbaar stellen? Of moet ik nog een stap in me oude app doen waarbij ik aangeef "ik wil de nieuwe app"?
Ik had begrepen dat de Rabobank de vernieuwde app gefaseerd uitrolt naar gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe Rabo app ook nog niet, dus voorlopig nog met de "oude", wat ik persoonlijk niet erg vindt. Een collega heeft op zijn Android al de nieuwe Rabo app en dat ziet er wat mij betreft niet overzichtelijk & gemakkelijk uit.

Persoonlijk blijf ik liever bij de huidige Rabo app, maar dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als TS even op de site van de Rabobank had gekeken:
Wanneer kunt u de vernieuwde app gebruiken?

De vernieuwde app is beschikbaar. Niet iedereen kan tegelijkertijd de vernieuwde app downloaden of de huidige app updaten. Als u gebruikmaakt van de Rabo Bankieren App krijgt u daarom vóór eind oktober vanzelf een melding in uw app als u de vernieuwde versie kunt registreren. Tot dat moment kunt u de huidige versie blijven gebruiken. Voor het uitvoeren van de registratie heeft u een Rabo Scanner nodig. Heeft u nog geen Rabo Scanner? Gebruik dan uw Random Reader.

Eind oktober is de vernieuwde Rabo Bankieren App beschikbaar voor de meeste klanten die iOS of Android gebruiken. Windows volgt naar verwachting eind 2015.

Let op: wij informeren u niet via e-mail, chat of telefonisch voor het uitvoeren van de update.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of de Rabobank app ondertussen al verbetert is. Ik merkte dat bij het artikel over de app op Tweakers niet iedereen even positief is. Is het dus verstanding om te upgraden of is het beter om bij de oude blijven?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 12:48

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik zelf gebruik nu de app al bijna 2 weken en moest in het begin heel erg wennen. Maar ik zie wel veel mooie voordelen. Een beter overzicht en structuur, handig in uit klappen van transacties per maand, meerdere accounts kunnen instellen en frissere look. Meer mogelijkheden betreft opties en informatie in de app dan dat je weer de site moet openen om dit te kunnen doen. Zo kan je je berichten inzien en het is mogelijk om je spaarrekening niet te weergeven in de app.
Enig minpuntje die ik heb is dat het inloggen langer duurt. Zo moet je eerst je naam/foto aanklikken en daarna moet je nog wachtwoord invoeren, ipv dat het er al staat en je gelijk kan tikken.

Maar meningen zijn er over verdeeld, persoonlijk houd ik wel van deze look.

[ Voor 5% gewijzigd door n2theb op 14-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
Kan sinds vandaag gebruik maken van de app, wat me vooral opvalt is hoe ontzettend traag het is om verschillende rekeningen te openen, ook de kleuren zijn even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-08 10:38
Ik gebruik hem op dit moment alleen op de iPad en zie een boel punten die nog kunnen worden verbeterd. Het werkt voor mij trager dan voorheen, en er kunnen nog dingen worden uitgebreid. Het maandoverzicht is wel mooi.

Op het moment dat je de update via iOS hebt gedaan, krijg je in eerste instantie mogelijk de oude versie. Het wordt gefaseerd uitgerold, en met iOS7 heb je gegarandeerd voorlopig de oude app. Op mijn iPhone 4 verscheen namelijk een melding dat je je iOS moet upgraden om de nieuwe app te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op een iOS device heb ik de nieuwe Rabo app nog niet gebruikt. Wel op Android en ik moet zeggen dat ik er niet gecharmeerd van was. Het oogt wel modern maar de overzichtelijkheid is imho ongelooflijk verslechterd. Design lijkt het belangrijkste te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 19:02
Die overzichtelijkheid ben ik het zeker mee eens. Weet niet meer waar, maar er was een lijst in beeld van afschrijvingen - en het was niet duidelijk dat dat scrollbaar was, bijvoorbeeld.

En ik gebruik nog acceptgiro's die ik met de camera inscan. Vorige app had een camera-symbool in het formulier waar je alles invult. Nu moet je naar de opdrachtomschrijving en in het formulier van de opdrachtomschrijving vind je de camera-knop. En dan scant 'ie de acceptgiro en die gegevens komen in de omschrijving, maar ook in dat vorige formulier: bedrag aan begunstigde. Compleet onlogisch.

Vooralsnog zie ik nog niet waar voor mij de verbeteringen zitten. Echt, geen verbeteringen. Enkel verslechteringen, onoverzichtelijk, meer handelingen voor hetzelfde doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 16:02

page404

Website says no

Ik zit al een paar dagen de upgrademelding weg te klikken. Ik zit niet per sé te wachten op die nieuwe versie, gezien alle verhalen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Jammer genoeg kun je de update niet tegenhouden. De nieuwe app is een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 11:24
Het is werkelijk een gedrocht van een app. Hij is traag, onoverzichtelijk en laadt soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:14
De App van de Rabo is al jaren een aanfluiting! Voor mij reden geweest om over te stappen, ING snapt gelukkig wel hoe het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 16:02

page404

Website says no

19JM81 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:51:
De App van de Rabo is al jaren een aanfluiting! Voor mij reden geweest om over te stappen, ING snapt gelukkig wel hoe het werk!
Nounou, dat is wel een beetje overdreven. De meeste dingen kun je er prima en snel mee doen. Als je een gedrocht wil zien moet je de Alex app eens proberen.
Ik heb overigens geen ervaring met ING, maar een bank die anno 2015 nog steeds enkele werkdagen nodig heeft voor een overboeking valt bij mij niet onder "snappen hoe het werkt".

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sinds vandaag de nieuwe Rabobank app. Oogt wat moderner maar verder vind ik de app helemaal niks!

Een stuk minder overzichtelijk dan voorheen, drukker, trager (duidelijk merkbaar een webapp). Daarnaast heb ik voor een aantal dingen extra stappen nodig, wat de hele app gewoon een stuk minder efficiënt om mee te werken maakt.

De Rabobank app was nooit al echt modern qua internetbankieren, maar deed de belangrijke dingen prima én snel/efficiënt.

Het enige wat mij nu nog echt tegenhoudt om naar een andere bank over te stappen is het vele werk wat het met zich meebrengt (ondanks de overstapservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Nieuwe app is waardeloos ! , tip voor de Rabobank : copy/paste ING app , change ING logo to Rabobank .... done !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zegt toch dat je je moet registeren om de nieuwe app te gebruiken? kwestie van gewoon niet registeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik heb de nieuwe app ook al eventjes op iOS, ik moet zeggen dat ik het niet veel duidelijker vind geworden. Het ziet er modern uit, maar het valt allemaal wat tegen.

De oude app was prima wat mij betreft, no nonsense en deed wat die moest doen.
Het is een app om geld mee te beheren, niet om iets anders mee te doen.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Weet iemand toevallig hoe je dat disfunctionele adresboek in de app, ook wel contacten genaamd, kan bewerken? Dit is namelijk elke IBAN waar ik ooit met de (voorgaande) app geld naar heb overgemaakt en niet gelijk aan het adresboek in Internetbankieren, waar je wel gewoon kan toevoegen, wijzigen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sinds gisteren in gebruik op een iPad 3 en het is even wennen maar ik ben er wel blij mee. Snelheid is prima over glasvezel, ik gebruik de app voor iOS alleen thuis. Ook het afschrijf overzicht is strak en duidelijk per dag weergegeven, fijn.

@rr7r dat was me eigenlijk nog niet opgevallen, er is geen overzicht van adresboek meer en bij overboeken kan je idd alleen een bestaand adres kiezen, niet wijzigen.
Vraag het ze in de chat in de app of het kan. Of in een browser omgeving alle 'onjuiste' adressen deleten/editen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
GerardVanAfoort schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:29:
Of in een browser omgeving alle 'onjuiste' adressen deleten/editen.
Nee dat is helaas niet mogelijk, omdat het adresboek op internetbankieren/browser versie niet de versie is die in de app verschijnt. Kortom, de adresboek-functie in de app is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 17:01

DUX

blijft ook nu voor Oranje

rr7r schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:52:
Weet iemand toevallig hoe je dat disfunctionele adresboek in de app, ook wel contacten genaamd, kan bewerken? Dit is namelijk elke IBAN waar ik ooit met de (voorgaande) app geld naar heb overgemaakt en niet gelijk aan het adresboek in Internetbankieren, waar je wel gewoon kan toevoegen, wijzigen en verwijderen.
Dat probleem bestond in de oude app ook al :-( Heb het ook al een keer in een telefoongesprek voor een andere zaak aangekaart maar ik geloof niet dat er een ticket voor aangemaakt is.

[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 25-10-2015 17:51 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1