Toon posts:

Multi monitor windows 10 app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 65" touch schermen hangen, met daaraan een nuc met Windows 10.

Op deze schermen wil ik een simpele windows 10 app laten draaien (moet ik nog bouwen)
Concept: een welkom scherm op screen 1 waar je bijv. aan klikt en dan gebeurd er op screen 2 en of 3 iets (fullscreen filmpje, info tekst, interactieve kaart, etc).
Is het scherm 5 minuten idle, dan moet de app zelf gaan demo-en.

Wil hier geen browser voor gebruiken, omdat die na verloop van tijd blijven hangen en een herstart van het systeem vereisen. Wat niet handig is.

Nu ben ik technisch er nog niet mee begonnen, zou mijn eerste windows 10 app worden, want ik wil eerst weten of dit überhaupt kan met windows 10 apps. Met name dat aansturen van 3 schermen. Google levert hierover geen uitsluitsel (Bing trouwens ook niet). Kom ik alleen multi monitor tools op tegen, en dat zoek ik niet.

Weet iemand hier of een windows 10 app kan wat ik wil? En zo nee, weet iemand een alternatief wat dat wel zou kunnen en redelijk simpel mee te proggen is voor een beginner als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Over welke taal spreken we?

Wat je wil kan zeker, alleen moet je de juiste tools gebruiken.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf redelijk bekend met html en wat PHP/css. Veel al met bouwen van (wordpress)websites.
Met wat google red ik me ook nog wel met javascript/Java (ooit eens een jaar een site mee onderhouden) en kan hulp in roepen voor .net / vb, etc.

Ik zie het ook als leer proces, eventuele taal leren sta ik voor open.
Dacht zelf met Visual Studio aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34
Over wat voor soort applicatie praat je precies?
Een desktop applicatie of een Universal applicatie (dus een Windows Store app)?

Universal apps zijn redelijk beperkt en volgens mij zonder echte multi monitor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een desktop applicatie (maar dan wel full screen/kiosk mode). Niets voor in de store. Gewoon lekker lokaal draaien op de nuc. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 23:31

diondokter

Dum spiro, spero

Als je werkt met een framework waarbij geen multimonitor support is, dan kun je misschien voor elk scherm een programma apart draaien waarbij ze via tcp met elkaar praten. Opzich niet moeilijk, maar wel erg 'gehackt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
diondokter schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:31:
Als je werkt met een framework waarbij geen multimonitor support is, dan kun je misschien voor elk scherm een programma apart draaien waarbij ze via tcp met elkaar praten. Opzich niet moeilijk, maar wel erg 'gehackt'.
Er zijn andere/meer manieren van IPC (hint keyword) ;)
Maar laten we het nog makkelijker maken: waarom de schermen niet gewoon configureren in Windows als één grote desktop? Splitter control oid op 1/3e en 2/3e van je form et voila.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Killah_Priest schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:29:
[...] Universal apps zijn redelijk beperkt en volgens mij zonder echte multi monitor support.
Je kan in Windows 10 gewoon het venster over twee schermen heen trekken hoor ^^ Maar verder dan dat lijkt mij voor deze usecase een universal app nog niet echt geschikt.
Een tussenweg is om nog 'good old' WPF te pakken en alle code in een aparte library. Dan kan je deze altijd later nog omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schermen hangen boven elkaar, en zijn geconfigureerd in Windows als 3 losse schermen.
Nu is het zo dat op scherm 1 Internet Explorer draait, Scherm 2 Firefox en Scherm 3 Chrome.
Met alle 3 een verschillende site.
Leuk, maar te statisch (en die browsers blijven hangen na verloop van tijd).

Vandaar dat ik een interactieve app wil gaan (proberen) te maken.
Met 0 ervaring op dat gebied, lijkt me dit een leuke leer case. :)

Heb dus nog niks qua framework, etc. en ben erg zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik heb ooit een screensaver zelf geschreven in C#.NET. Om een layover te maken voor alle schermen kan je loopen over "System.Windows.Forms.Screen.AllScreens". Hiermee kan je de coordinaten ophalen en dan op die plekken panels met jouw specifieke content.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34
Caelorum schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:20:
[...]

Je kan in Windows 10 gewoon het venster over twee schermen heen trekken hoor ^^ Maar verder dan dat lijkt mij voor deze usecase een universal app nog niet echt geschikt.
Een tussenweg is om nog 'good old' WPF te pakken en alle code in een aparte library. Dan kan je deze altijd later nog omzetten.
Ja, je kunt ze over het scherm heen trekken etc : je kunt echter niet in een applicatie welke je bouwt zeggen dan "doe dit op monitor A" simpelweg omdat er geen echte multi monitor support is (een applicatie op een ander scherm openen / verplaatsen is natuurlijk niet hetzelfde als multi monitor support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Met zo'n beetje alle ontwikkel omgevingen die op de desktop gericht zijn zul je windows wel gewoon kunnen stylen zodat ze full-screen zonder borders zijn, ook het positioneren van de Windows zodat ze op het juiste scherm komen is gewoon een kwestie van de juist x,y coordinaten instellen ( In .NET kun je bijvoorbeeld gewoon de Screens collectie enumereren en daar de gegevens van ophalen, dit is uiteindelijk gewoon een wrapper om de EnumDisplayMonitors Win32 API )

Met puur Html/CSS is het misschien wat lastiger, al kun je als Windows Store App in Visual studio ook gewoon HTML/CSS gebruiken )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

nm

[ Voor 109% gewijzigd door Guillome op 06-10-2015 13:55 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1