advies werkgeheugen uitbereiden/ upgraden

Pagina: 1
Acties:

• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-02 11:40
hoi iedereen,

ik heb sinds ik Windows 10 heb last gekregen van dat Windows na een half uur tot een uur begint vast te lopen. dit is redelijk irritant. ik heb al wat gelezen over dat het mogelijk komt door lekkage van programma's of iets dergelijks. ik heb dit al geprobeerd maar kom er niet aan uit.

mijn eerste vraag is of het uitbreiden van mijn werkgeheugen dit probleem oplost en zo ja, kan ik dan mijn bestaande geheugen uitbreiden of kan ik beter alles vervangen?

mijn systeemspecificaties zijn:
Windows 10
i7 4790
mis gtx 960
crucial mx100 ssd 250 gb (hoofzakelijk voor windows en RPG games)
een normale schijf 1 tb
voeding 520 watt
moederbord msi z97 gaming 5
geheugen 2x4GB ddr3 (op de kaart zelf staat het volgende 4gb.2rx8.pc3-106004 9.10b0.1333, geen merknaam)

wat ik eraan wil uitgeven is denk ik max €100, aangezien ik niet weet wat de invloed hiervan is op mijn systeem

qua merk maakt het mij niet uit, zolang het goed is

ik gebruik het systeem alleen voor internetten, games, word, excel en powerpoint.

ik hoop dat dit genoeg info is, alvast bedankt!!!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:19
8 Gigabyte werkgeheugen wat je nu hebt moet meer dan zat zijn.

Begin eens in taakbeheer te bekijken wat je geheugen doet. Zie je dat dit gestaag oploopt dan kan je bekijken wat dit veroorzaakt. Via het details scherm kan je heel mooi zien welk proces er geheugen gebruikt en of dat oploopt.

Als dat bekent is kunnen we verder onderzoeken hoe dat te verhelpen.

• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-02 11:40
zo te zien is mijn probleem opgelost. had last van een memory leak. ik heb het met onderstaande video opgelost.
YouTube: Memoryleak Fix WINDOWS 10 (And 7/8/8.1) | 1080P HD 60FPS

dank je wel