Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Ziggo router

Pagina: 1
Acties:

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 13:11
Yo,

Op het werk hebben we nu een nieuwe modem. Een Cisco technicolor TC7210. De oude was een Cisco EPC3928. Nu hebben wij een Pinautomaat en een aantal ogen aan het netwerk hangen. Nu is mijn vraag of het IP van het hele netwerk verandert als ik een andere modem gebruik. Onze vorige router was ook een Ziggo router dus vraag ik me af of dat als ik de nieuwe activeer de oude wordt gedeactiveerd. We willen het op het moment niet wagen omdat de pin zometeen weer even belangrijk is.

Joostlek

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:48
Bedoel je de IP adressen binnenin je netwerk of het IP adres naar buiten?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 21:54
Ik neem aan dat je het externe ip adres bedoelt? Ligt eraan of je een zakelijk abonnement hebt bij Ziggo of een particulier abonnement. Bij zakelijke abonnementen krijg je een vast IP adres. Bij particulier abonnement zal waarschijnlijk je IP veranderen omdat je modem zich opnieuw gaat registeren bij het Ziggo netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door dannyke01 op 02-10-2015 15:48 ]

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 13:11
Snowhite0901 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:40:
Bedoel je de IP adressen binnenin je netwerk of het IP adres naar buiten?
IP naar buiten, vanwege de cameras

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het IP van het hele netwerk
Een IP adres is maar voor 1 client/apparaat van het netwerk van kracht. Niet voor meerdere, want dan heb je een probleem.
Op welk IP adres doel je hier? Het interne IP adres van de modem-router? Het externe IP voor de internetzijde? Met andere woorden: maak eens concreet waar je het over hebt en wat je exact wilt weten.

Aangezien je over een PIN-automaat praat gok ik er op dat je het externe IP adres bedoeld. Als die PIN transacties over een specifiek IP moeten gaan en het werkt nu gewoon, dan zou ik nu niets aan je situatie veranderen. Dan wacht je gewoon even tot je een servicemoment kunt inplannen. De kans dat je met een ander modem-router een ander extern IP adres toegewezen krijgt is er. Tenzij je een vast IP adres voor de aansluiting toegewezen hebt gekregen.
Ik weet iets te weinig van Ziggo om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Als dit een zakelijk abonnement is dan zou ik ze gewoon even bellen. Ziggo kan die vraag vast voor je beantwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 02-10-2015 15:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
Met een zakelijk Ziggo abbo zal je hoogst waarschijnlijk hetzelfde externe IP behouden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

markisoke schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:15:
Met een zakelijk Ziggo abbo zal je hoogst waarschijnlijk hetzelfde externe IP behouden.
Dit vermoeden deel ik. Maar voor de zekerheid zou ik er dan een belletje aan wagen. En het beste is gewoon even te wachten tenzij je problemen hebt met het huidige modem-router.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joostlek schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:31:
Yo,

Op het werk hebben we nu een nieuwe modem. Een Cisco technicolor TC7210. De oude was een Cisco EPC3928. Nu hebben wij een Pinautomaat en een aantal ogen aan het netwerk hangen. Nu is mijn vraag of het IP van het hele netwerk verandert als ik een andere modem gebruik. Onze vorige router was ook een Ziggo router dus vraag ik me af of dat als ik de nieuwe activeer de oude wordt gedeactiveerd. We willen het op het moment niet wagen omdat de pin zometeen weer even belangrijk is.

Joostlek
Neem aan dat je een abonnement met vast IP hebt als IP-adres zo belangrijk is voor je eigen dienstverlening. Zo niet: minder verstandig...

Iig hangt het helemaal af van 1) je abo en 2) je instellingen. IP wordt uitgedeeld op basis van (WAN) MAC-adres. Als je de EPC3928 in bridge mode hebt laten zetten en de TC7210 ook, en je zelfde apparaat er (snel) achter hangt, dan zou je zelfde IP moeten krijgen. Maar als ze NATten is MAC van de modem zelf basis van de DHCP-request. En die gaat zeker anders zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bovendien zal die pinautomaat of in de DMZ hangen of een portforward hebben; beide moet je instellen op het nieuwe modem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Betreft pin, even de leverancier/betalingsverwerker bellen (ccv of equens, staat op de sticker aan zijkant van het pinautomaat ). Zij kunnen eventuele aanpassingen van de lijn zo verwerken in hun systeem. Ik heb mij ook laatst laten vertellen door een equens medewerker dat het niet meer nodig/verplicht is de lijn te certificeren voor pin. Kan weer een 10tje of meer schelen per maand.

Oh en pin in dmz? Nog nooit gedaan, tot nu toe de lijn laten certificeren door de leverancier v/d lijn. Kan zijn dat het pin verkeer daardoor automatisch opgevangen wordt. Moet weer wachten tot ik dat mag opheffen... Dus kan dat zelf nog niet ervaren hoe het werkt zonder certificatie. Maar de medewerker had het niet over bijzondere forwards of dmz.

[ Voor 31% gewijzigd door Fore! op 03-10-2015 05:55 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
PIN in DMZ lijkt me slecht plan. PIN kan gewoon via SSL communiceren, los PIN-abbo er bij voor een 'PIN Lijn' is niet meer nodig. Je kan het pinapparaat een testje laten doen voor de verbinding, die print dan een bon uit met de verbindingsstatus waar je ook op kan zien of je al op 'normaal' pinnen zit. Overzetten kan trouwens ook gewoon telefonisch, in elk geval bij Atos, maar bij CCV of Equens moet het ook kunnen.

Verder verandert je WAN IP alleen bij consumenten abbo's en bij ZZP abbo's, niet bij zakelijke abbo's, staat ook in je contract.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 03-10-2015 06:06 ]

Pagina: 1