Racestuur met bureau, standaard of playseat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds een weekje heb ik een racestuur en kan ik nu (wat beholpen) prima racen met comfort.
Het enige dat er is, is dat het stuur eigenlijk wat te hoog is, in verhouding met de hoogte van mijn zitpositie.
Deze zithoogte vind ik ideaal. Het mag lager, maar niet hoger.

Wat raden jullie me aan, kijkende naar eigen ervaring, wat werkt het beste:
* Bureau
* Wheel Stand Pro (of alternatieven)
* Playseat (of alternatieven)

De standaard, zoals een Wheel Stand Pro lijkt me ideaal, maar ik vraag me af of dat (in de toekomst) te combineren is met bijvoorbeeld een Playseat?.Laag aan de grond zitten lijkt me het fijnste racen, of valt dat wel mee? Het lijkt me dan lastiger om de pedalen in te trappen, omdat de pedalen rechtop in de standaard staan, en het mooier zou zijn als ze dan schuin staan?

Het is dus niet zo dat ik in de toekomst perse laag aan de grond hoef te zitten, maar wel comfortabel wil zitten en het stuur + pedalen het liefst af te stemmen zijn op de situatie.

Het ziet er nu zo uit hier:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/g1l8uin53/Gameroom_slaapkamer_17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/k5hm99tpj/Gameroom_slaapkamer_12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/5oucup487/Gameroom_slaapkamer.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59

henri8096

BIM is not a software!

ik gebruik een wheel stand pro, en dan in combinatie met een ikea stoel
je zitpositie komt dan redelijk in de buurt van een auto stoel

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/poang-fauteuil-zwart__46190_PE142932_S4.JPG

is dan wel het lekkerste met een TV voor je neus in plaats van een laptop.

[ Voor 11% gewijzigd door henri8096 op 02-10-2015 14:24 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Ikzelf heb hetzelfde stuur, deze heb ik op dit moment aan een bureau aangesloten wat voor mij op dit moment prima werkt. Heb nog de wens om een playseat aan te schaffen. Ik zou geen wheelstand pro halen in combinatie met een race seat dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Tenzij je een losse race stoel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf al jaren de Playseat Evo, goed instelbaar en vind hem nog helemaal top. Je moet alleen de ruimte hebben, al heb je nu een stuk compacte (opklapbare) versies. Deze staat gewoon recht voor m'n TV, zodat ik ook gewoon kan gamen in een relaxte stoel :) Bureaublad was mijn eerste setup, maar continue dat erop en eraf halen, werd met de tijd behoorlijk irritant.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Oke top, dus een raceseat is eigenlijk een totaal oplossing, waarbij de standaard is inbegrepen. Dit is misschien het mooist, maar een Wheel Stand Pro lijkt me ook relaxed in combinatie met een stoel naar wens.
henri8096 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:23:
ik gebruik een wheel stand pro, en dan in combinatie met een ikea stoel
je zitpositie komt dan redelijk in de buurt van een auto stoel

[afbeelding]

is dan wel het lekkerste met een TV voor je neus in plaats van een laptop.
Hoe bevalt de Wheel Stand Pro? Is deze stevig, goed in te stellen en daardoor comfortabel?

Op dit moment heb ik bijvoorbeeld geen ruimte voor een raceseat, maar ik zou het niet erg vinden om daar in een toekomstige woning plek voor te maken. Hebben jullie speciaal een scherm daarvoor aangeschaft, of zitten jullie dan allemaal voor de tv? Ik vraag me af hoe dit praktisch te doen is. Misschien de laptop ernaast zetten, of een HDMI kabel gebruiken? Ik heb trouwens geen tv en die hoef ik ook niet. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 14:59

henri8096

BIM is not a software!

De wheel stand pro is goed in te stellen en ook zeer stevig. Blijft goed staan. Als ik t stuur loslaat en de force feedback zijn gang laat gaan dan beweegt de wheelstand niet.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1