Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveennn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04-2021
Bij deze wil ik mensen alvast bedanken voor de hulp..

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn videokaart. Ik heb mijn huidige PC 2,5 jaar geleden gekocht met het idee dat ik er niet al te zware games op zou gaan spelen. Je raad het al, 2,5 jaar verder en dat doe ik nu dus wel. Het gaat hier om games zoals Dragon Age en sinds kort ARK Survival Evolved. Ik wil alles toch wel op hoge setting spelen en mijn huidige kaart trekt dit gewoon net niet.
Als upgrade zit ik te denken aan 1 van de volgende kaarten.
MSI R9 380 GAMING 4GB
MSI R7 370 GAMING 4GB
ASUS STRIX RADEON R7 370 DC2OC 4GD5 GAMING
Nu ben ik niet zo thuis aan de binnenkant van een PC dus ik weet niet of deze kaarten in mijn huidige PC werken. Met namen dan eigenlijk kan de voeding het aan. Ik lees namelijk verschillende dingen. De ene zegt 500w is genoeg terwijl de ander 750w zegt.
Mochten jullie een beter alternatief weten wat ik over het hoofd zie, let me know.

Wat is je budget?
Ik zie het niet zo zitten om meer dan €300 uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een AMD GPU, er is mij namelijk vertelt dat dit beter zou werken met een AMD CPU. Als dit een fabeltje is dan maakt merk mij verder niks uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige setup. Als ik nog informatie mis, let me know.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4100 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MSI 760GA-P43 (FX)€ 0,-€ 0,-
1AMD Radeon HD 7770€ 0,-€ 0,-
1BenQ GL2450H Zwart€ 159,-€ 159,-
1Corsair Value Select CMV8GX3M2A1600C11€ 46,95€ 46,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Dell E177FP----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 262,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik zou die 300 investeren in een 4460 met moederbord. En dan gaan sparen voor een grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naightmehr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-08 00:51
Dat een AMD GPU beter werkt dan een Nvidia GPU met een AMD CPU is pure lulkoek. Maar ik vindt het zelf wel mooier staan als je een AMD CPU met AMD GPU hebt, heb zelf thuis een FX-9590 met een R9 290x. Maar als ik jou was zou ik als eerste gaan kijken of je misschien een fx 6300 of fx 8320 kunt benaderen, deze CPU's zijn toch wat beter dan een fx-4100 en draaien hedendaagse games wat soepeler. Ten tweede zou je eens de Vraag & Aanbod pagina kunnen raadplegen, er staan genoeg mooie AMD kaarten op zoals bijv. een amd radeon 7970. Je zou deze kunnen combineren met een fx-6300, al raad ik wel aan om daar meteen een moederbord bij te kopen die over een 970- of 990FX chipset beschikt. Bijv.

V&A aangeboden: ASRock 970 Extreme3 R2.0 + AMD FX 6300 Upgrade Kit

en als videokaart zou je een R9 280X kunnen nemen:

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Een 6300 vind ik dan echt geen nuttige upgrade tov een 4100. Het is beide net niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naightmehr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-08 00:51
Toch vindt ik zelf een 6300 of 8320 een betere keuze dan een 4460. Zelf heb ik een 9590 en een vriend van mij een 4460, we hebben dezelfde videokaart maar in de meeste games is onze fps gelijk en zal de zijne toch soms net 1-8 fps hoger zijn, maar voor een 8 fps verschil zou ik geen hogere prijs willen betalen. Daarvoor zou ik liever een 6300 of 8320 aanschaffen, deze zullen toch betere performance hebben tijdens het draaien van meerdere programma's, zelf heb ik enorm veel genot van mijn fx 9590, de 8 cores (al zijn ze slapper dan intel cores) werken echt perfect met het draaien van meerdere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36
Volgens mij zijn intel cpu's sneller dan amd cpu's voor gamen en doen ze dat ook nog eens met minder stroomverbruik (minder warmte.)
Intel cpu's zijn volgens mij op dit moment de beste keuze voor gamers.

ARK is dan ook wel het voorbeeld van een veeleisend spel.

Een cpu+mobo (Je ram gewoon overzetten) levert natuurlijk wel wat op, maar je videokaart is ook niet echt super snel.
Je kan eens met verschillende programma's kijken waar je bottleneck zit en dan een keuze maken.

Zowieso zal je prestatiewinst krijgen door een upgrade naar één van die kaarten met 4gb. (Ik zou zeker geen kaart met minder geheugen kopen als je op dit moment een nieuwe kaart gaat kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveennn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04-2021
Heb idd gekeken waar de bottleneck zit, en het ziet er niet naar uit dat de CPU de prestaties naar beneden houd. de CPU draait alleen op 100% tijdens het inladen van de wereld verder zit dit rond de 60-70%. Qua RAM gebruikt het rond de 80-90%. Dus ging ik er vanuit dat de videokaart het "probleem" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een tweedehands HD 7950 is een mooie stap vooruit, ongeveer 3 maal zo snel en kost je een kleine 100 euro waarschijnlijk. Veel sneller heeft ook niet zoveel nut, over een paar jaar kun je dan het hele systeem vervangen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Als je een nieuwe videokaart koopt, zou ik iets in de trend van een tweedehands AMD R9 280X (of als je echt je budget wilt uitgeven een tweedehands Nvidia 970) nemen. Je kan denk ik beter een R9 280X tweedehands scoren voor circa € 150,- (of een R9 290 voor circa € 200,-) en de rest in een CPU/moederbord upgrade steken.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:27:
Een tweedehands HD 7950 is een mooie stap vooruit, ongeveer 3 maal zo snel en kost je een kleine 100 euro waarschijnlijk. Veel sneller heeft ook niet zoveel nut, over een paar jaar kun je dan het hele systeem vervangen.
Dit. _/-\o_

Gewoon een leuke tweedehands videokaart op de kop tikken en dan eens kijken hoe jouw PC de games draait. Vanuit daar kunnen we eventueel verder kijken naar bijvoorbeeld een CPU.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1