Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:58

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
Al een paar maanden heb ik schoon genoeg van mijn Xperia L, en nu de camera er ook nog eens mee op is gehouden, vind ik het tijd voor een nieuwe telefoon.

Nou was ik helemaal gelukkig toen Motorola uit kwam met de nieuwe Moto G, vooral de 2gb versie leek mij wel wat. Maar waar de 1gb versie overal te krijgen is, heeft Nederland de 2gb nog niet gezien. Verder zijn de ervaringen die ik lees ook niet altijd even enthousiast.

Omdat ik toch aan het wachten was, ben ik verder gaan kijken waardoor ik toevallig langs de Xiaomi Redmi 2 Pro. Ongeveer dezelfde specs als de Motorola, maar voor zo ongeveer de helft van de prijs. Prima deal! Wat me dan weer minder aanstond is dat ik nog nooit voor meer dan 20 euro heb besteld uit China, en de skin (en android 4.4) die Xiaomi er over gooit...

In plaats van minder geld voor hetzelfde kwam ik ook nog de Moto X 2014 tegen, is nu vrij goedkoop te krijgen en is toch een stap hoger dan de Moto G (denk ik?) Voordeel: NFC, nadeel: geen micro-sd.

Nu ik deze 3 heb gevonden kom ik er niet meer uit, wordt goedkoop duurkoop, doe ik er goed aan om al een oudere telefoon te kopen, of moet ik uberhaupt nog op zoek naar weer een ander model?

In het kort zou ik graag het volgende zien:
- Schermgrootte maakt niet zo veel uit, kom van 4,3"
- 2 GB Ram
- 16 GB intern geheugen
- Vrij goede camera, alleen fotos zijn van belang
- Android het liefst boven 5.0 en met update naar 6.0
- 250 euro als max, alles er onder is mooi meegenomen

en als tl;dr, een mooie samenvatting in schema
Ik zoek een?
Android telefoon
Wat is je budget?
250 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp/Facebook/enz
Weinig games, paar apps voor fotografie, niets speciaals
Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola Moto G 3rd Gen
Motorola Moto X 2014
Xiaomi Redmi 2 Pro
Hoe voeg ik zo'n mooie Pricewatch link in?
Welke vragen heb je hier nog over?
Is een ouder toestel zoals de Moto X te verkiezen boven een lager geplaatst splinter nieuwe? Of is de bang-for-buck optie uit China degene die ook aan alle eisen kan voldoen?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou dit geen dilemma durven noemen, maar eerder een inkopper :-)

De Moto X 2014 blaast de 2 andere toestellen volledig weg. Voor de huidige prijs van de moto X vind je zelfs in China nauwelijks vergelijkbare toestellen. Zeker niet met de goede update en garantie ondersteuning zoals bij Motorola. Bovendien ontbreekt bij de chinezen vaak de 800mhz 4G band, waardoor de dekking bij providers als KPN en Vodafone niet optimaal is. Kortom, ga voor de Moto X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

DropjesLover

Dit dus ->

Pricewatch linkjes worden automagisch weergegeven als de naam/titel van het item :)
Bijv.: pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10
Huawei P8 Lite? €144 icm een abbo hier. PW is €220.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwabbernoot op 04-10-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Waarom niet gewoon deze: https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html

Betere CPU dan de Moto X, dualsim, waarschijnlijk een betere camera, fatsoenlijk audio ( DAC) erin, goedkoper, betere software ( persoonlijk) die gebaseerd is op Android 5.1, hoogstwaarschijnlijk langere updates, USB-C. Het is nog wel pre-order.

[ Voor 15% gewijzigd door 461943 op 04-10-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
461943 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:46:
Waarom niet gewoon deze: https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html

Betere CPU dan de Moto X, dualsim, waarschijnlijk een betere camera, fatsoenlijk audio ( DAC) erin, goedkoper, betere software ( persoonlijk) die gebaseerd is op Android 5.1, hoogstwaarschijnlijk langere updates, USB-C. Het is nog wel pre-order.
De xiaomi mi4c is inderdaad een zeer mooi toestel met een waanzinnig aantrekkelijke prijs (al komen er normaalgesproken nog importkosten bij). Groot nadeel blijft het missen van de 800mhz 4g band. En natuurlijk is de afhandeling van garantie nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Kasj schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:48:
[...]

De xiaomi mi4c is inderdaad een zeer mooi toestel met een waanzinnig aantrekkelijke prijs (al komen er normaalgesproken nog importkosten bij). Groot nadeel blijft het missen van de 800mhz 4g band. En natuurlijk is de afhandeling van garantie nog maar de vraag...
Dat zijn inderdaad de twee grote minpunten. TS zal zelf moeten bepalen hoe belangrijk die voor hem zijn :) Importkosten met DHL bij Ibuygou heb ik nog nooit gehad, en meerdere gebruikers met mij. Ik zou er niet van uit gaan, maar er is volgens mij een aardige kans dat je bij Ibuygou met DHL geen importkosten hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

DropjesLover

Dit dus ->

Sowieso waren er een tijd geleden problemen met het importeren van populaire Chinese telefoons van oa Xiaomi. Ook die worden veelvuldig nagemaakt met mindere hardware en voor de net aantrekkelijke, lagere prijs verkocht. Leveranciers en tussenhandelaren zijn niet te traceren, laat staan er op aan te spreken als je een slechte nepperd hebt...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1