Garantieafhandeling telefoonhoesje.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:39
Beste tweakers,

Op 09-03-15 heb ik een telefoon hoesje van rond de 60 euro cadeau gehad, die vandaan kwam bij gsmpunt. Eigenlijk had ik al meteen het probleem dat de rubberachtige coating van de uitneembare hardcase direct los liet, en heb het voor om 25-03 voor garantie gestuurd wat keurig is afgehandeld. Helaas vertoonde mijn nieuwe exemplaar ook weer hetzelfde probleem en die heb ik rond 13-06 voor garantie terug gestuurd en een nieuw exemplaar voor ontvangen.

Helaas vertoont ook dit exemplaar hetzelfde probleem. Nu heb het hoesje terug gestuurd voor wederom een garantieclaim en nu krijg ik het volgende mailtje terug:

Beste heer/mevrouw,

We hebben uw retour in ontvangst mogen nemen, onze dank daarvoor. U geeft aan dat de Twelve South BookBook voor iPhone 6 Bruin defect is gegaan. De aankoopdatum van uw display is 09-03-2015. Uw hoesje is buiten de garantieperiode van 6 maanden defect geraakt.

Omdat het product buiten de garantieperiode defect is geraakt, kunnen wij niet nog een exemplaar toesturen ter garantie. We zullen het defecte hoesje retour sturen naar u. Om u toch tegemoet te komen kunnen we u een cadeaubon geven met 10% korting op alle accessoires

Met vriendelijke groet,

Nu vind ik dit nogal kort door de bocht omdat het product toch echt niet deugdelijk is als die coating eigenlijk elke keer al vrij direct los laat. Ben ook al rond de 10-12 euro aan verzendkosten kwijt om elke keer dat product voor garantie op te sturen. Nu is mijn vraag voordat ik ze ga bellen wat precies mijn rechten zijn als consument in dit geval.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door GJV93 op 02-10-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat heb je zelf al opgezocht? Dit is geen helpdesk, eigen inzet is nog steeds een vereiste.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 15:38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Je hebt nooit een deugdelijk product gehad. Hoesje daar laten, geld terug claimen en ergens anders iets fatsoenlijks kopen (kort door de bocht, maar ok ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 11:04
lekkere reclame voor GSMPUNT, daar koop ik dus nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
Bedankt voor de reacties,

Heb net met gsmpunt gebeld, maar hun willen er verder niks mee aangezien ze stug blijven vastbijten op dat hun garantie termijn van 6 maanden is verlopen. Heb gezegd dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden aangezien ik nooit een deugdelijk product heb gehad, maar dat ging niet gebeuren aldus hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
GJV93 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:50:
Heb gezegd dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden aangezien ik nooit een deugdelijk product heb gehad, maar dat ging niet gebeuren aldus hun.
Volgens mij sta je behoorlijk sterk in je recht hoor.

Plus had jij niet de verzendkosten hoeven te betalen vanwege non conformiteit, imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Volgens mij sta je behoorlijk sterk in je recht hoor.

Plus had jij niet de verzendkosten hoeven te betalen vanwege non conformiteit, imho.
Daar heb ik al een keer eerder de discussie met hun over gehad toen stuurde ze dit:

Het citaat dat u gebruikt is verouderd (2006 van de tros radar site, als ik me niet vergis).

Inmiddels is het zo dat wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten die bij de aanschaf zijn betaald terug, dienen te storten. Verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant, indien de webwinkel dit vooraf kenbaar maakt. Dit is zo gedaan omdat u bij een gewone winkel ook geen onkostenvergoeding voor brandstof ontvangt indien u het product naar de winkel terugbrengt.

Enkele links waarover u hier informatie kunt vinden:
http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

https://ictrecht.nl/webwi...l-4-het-herroepingsrecht/

https://www.thuiswinkel.o...-een-artikel-retour-stuur

Over het kenbaar maken van deze procedure kunt u hier meer informatie vinden.
https://www.gsmpunt.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,

xxx

Vervolgens heb ik die paar euro verzendkosten maar voor lief genomen aangezien ik geen zin had om er nog meer tijd in te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
GJV93 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:01:
[...]
Daar heb ik al een keer eerder de discussie met hun over gehad toen stuurde ze dit:

<knip>

Vervolgens heb ik die paar euro verzendkosten maar voor lief genomen aangezien ik geen zin had om er nog meer tijd in te besteden.
Volgens mij hebben zij het helemaal fout, bij non-conformiteit betaalt de klant helemaal geen verzendkosten.

Zie ook: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_17-07-2015 (punt 2).

Moet allemaal kosteloos (voor jou) worden opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 02-10-2015 13:15 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Is 6 maanden garantie eigenlijk normaal - of is 2 jaar alleen bij electronica o.i.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ze communiceren de regels bij KoA (ontbinding binnen 14 dagen na aankoop) terwijl het gaat om non-conformiteit (garantie). Klok, klepel.

Non-conformiteit (garantie / aansprakelijkheid) dient binnen een redelijke tijd en zonder ernstige overlast opgelost worden. De kosten die het meebrengt mogen niet aan de klant doorberekend worden.
Kan de winkel daar niet aan voldoen, of blijkt het een structureel probleem (ontwerpfout) van het artikel anders dan wat je had mogen verwachten, dan kan ontbonden worden. Daarbij dienen alle kosten terugbetaald te worden, en betekent het nog steeds niet dat de kosten voor proberen de zaak conform te krijgen doorberekend mogen worden.

Ik zou de winkel vertellen dat je gezien zowel het meermalen kapot gaan en het blijkbaar onjuist informeren over je rechten door de winkel, je geen vertrouwen meer hebt in een goede afhandeling en wenst tot ontbinding over te gaan met terugbetaling van het volledige aankoopbedrag en eerder gemaakte retourkosten die nodig waren ze de kans te geven het op te lossen.
Dat je verwacht dat het geld binnen 14 dagen op je rekening staat en anders het recht voorbehoudt vordering in te stellen. Desnoods via rechtswege waarvoor alle kosten zullen worden verhaald.

Sommige winkels hebben een wat duidelijker signaal nodig dat ze hun zaken en informatie aan klanten beter op orde moeten brengen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Wauw, bij GSMpunt hebben ze dus echt geen benul van hoe het werkt. Fijn om te weten, ga ik daar dus nooit bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:51
GJV93 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Was die reactie op terug sturen bij non confirmiteit of bij w.k.o.a.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chntl321 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:39:
Wauw, bij GSMpunt hebben ze dus echt geen benul van hoe het werkt. Fijn om te weten, ga ik daar dus nooit bestellen..
Wauw.. door 1 zo'n incident?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:00
Ik vind het best netjes dat ze keer op keer een vervangend product hebben aangeboden. Inmiddels zullen zij al verlies hebben gemaakt. Uiteindelijk ook nog eens geld terug vragen is wel een klap op de vuurpijl, je hebt er tenslotte toch bij elkaar een half jaar gebruik van gemaakt.

Als ze bijvoorbeeld een nieuwe hoes aanbieden aan je en daar een flinke korting op geven vind ik dit een nette oplossing. En de webhop moet gewoon stoppen met het aanbieden van die hoes want het is gebleken dat de kwaliteit de wensen overlaat. Was dat hoesje 60 euro? wat een bedrag zeg. Bijna de helft van de prijs van mijn telefoon :P

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
br men schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

Was die reactie op terug sturen bij non confirmiteit of bij w.k.o.a.?
Bij non conformiteit
egelalexander schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:25:
Ik vind het best netjes dat ze keer op keer een vervangend product hebben aangeboden. Inmiddels zullen zij al verlies hebben gemaakt. Uiteindelijk ook nog eens geld terug vragen is wel een klap op de vuurpijl, je hebt er tenslotte toch bij elkaar een half jaar gebruik van gemaakt.

Als ze bijvoorbeeld een nieuwe hoes aanbieden aan je en daar een flinke korting op geven vind ik dit een nette oplossing. En de webhop moet gewoon stoppen met het aanbieden van die hoes want het is gebleken dat de kwaliteit de wensen overlaat. Was dat hoesje 60 euro? wat een bedrag zeg. Bijna de helft van de prijs van mijn telefoon :P
Dat vind ik ook, alleen om zonder enige communicatie het terug te sturen en er een kortingsbon van 10% in te stoppen( wat ik allang kwijt ben aan het elke keer op sturen voor garantie) vind ik niet gepast. Aangezien het inderdaad geen hoesje van een paar euro was, verwacht ik toch wel iets wat wel langer dan 1 maand goed blijft.

En het lijkt mij net iets te makkelijk om te zeggen van ja we hebben je al 2 nieuwe gestuurd, en wij maken nu verlies dus je zoekt het maar uit. Als web-shop hoor je dingen te verkopen die gewoon goed zijn en waar je ook achter kan staan, en al helemaal voor een stukje leer van 60 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door GJV93 op 02-10-2015 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
SinergyX schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Zeker weten, ze gooien met artikelen die niet eens slaan op hetgeen het over gaat. Ze proberen de klant te overtroeven met foute informatie. Dan heb je dus echt geen benul waar je mee bezig bent. Sorry, maar dan ga ik liever naar een shop waarbij het beter geregeld is en die kennis van zaken hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SinergyX schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Het zal maar net bij jou gebeuren.

Vooral de houding van deze winkel lijkt mijn inziens nergens op. Vanaf wanneer proberen ze die 6 maanden trouwens te laten gelden? Ik mag toch hopen niet vanaf de tijd dat je je eerste hoesje kreeg?

Ik hou me bij deze ook aanbevolen om met een wijde boog om GSMPunt te lopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38
Jeroenneman schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

. Vanaf wanneer proberen ze die 6 maanden trouwens te laten gelden? Ik mag toch hopen niet vanaf de tijd dat je je eerste hoesje kreeg?
Is het niet zo dat Een nieuwe garantie periode ingaat op het moment van ontvangen van het nieuwe product? Stel je krijgt een nieuw vervangend product terug een week voordat de garantie is verlopen, deze gaat stuk nadat de 1e garantie bepaling is verlopen, dan heb je ineens geen garantie meer van een uitendelijk nieuw product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
XenoMorpH schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:59:
[...]

Is het niet zo dat Een nieuwe garantie periode ingaat op het moment van ontvangen van het nieuwe product? Stel je krijgt een nieuw vervangend product terug een week voordat de garantie is verlopen, deze gaat stuk nadat de 1e garantie bepaling is verlopen, dan heb je ineens geen garantie meer van een uitendelijk nieuw product?
Natuurlijk niet. Zou wel heel krom zijn. Heb je een tv met 2 jaar garantie (oftewel je betaald voor minimaal 2 jaar kijkplezier) en deze gaat kapot na 23 maanden, dan krijg je niet zomaar weer 2 jaar. Meestal maximaal 3 maanden. Anders zou het nooit rendabel zijn voor een fabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:51
lvrijn schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:10:
[...]

Natuurlijk niet. Zou wel heel krom zijn. Heb je een tv met 2 jaar garantie (oftewel je betaald voor minimaal 2 jaar kijkplezier) en deze gaat kapot na 23 maanden, dan krijg je niet zomaar weer 2 jaar. Meestal maximaal 3 maanden. Anders zou het nooit rendabel zijn voor een fabrikant...
Het idee is ook niet om het rendabel te maken voor een fabrikant om producten te maken die binnen 2 jaar kapot gaan, het idee is om ze producten te laten maken die meer als 2 jaar mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38
lvrijn schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:10:
[...]

Ik weet niet of dat zo "natuurlijk" is. Bij een compleet vervangend product lijkt mij dat dan toch van wel, reparatie lijkt mij dan van niet nee. Immers, bij het defect raken van een product na 1,5 jaar wordt meestal over gegaan op reparatie dunkt mij, en zelden tot complete vervanging omdat het product 9 van de 10 keer niet meer leverbaar cq in productie is.

Ik kan iig niets concreets hierover vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door XenoMorpH op 03-10-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Je garantietermijn gaat inderdaad niet opnieuw in. Zou mooi zijn, hebben ineens heel veel apparaten net een maandje voordat de garantietermijn afloopt ineens een defect dat niet te repareren valt.

Ja, doet u mij dan maar een nieuw product! :+ en tot over 23 maanden :z

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1