Afgelopen week heb ik een Dell P2715Q 4k scherm aangeschaft (rev A01), maar de beeldkwaliteit is me enorm tegengevallen. Er zaten twee duidelijk zichtbare gele vlekken in het scherm (verticaal) en aan de onderkant werd het beeld groenig. Met foto’s of films is het niet echt zichtbaar, maar bij een egale achtergrond (webpagina’s, tekstverwerking e.d.) zie het meteen. Ik hem daarom gelijk teruggestuurd.
In de reviews op deze site heeft niemand het hierover, maar na even zoeken blijkt dit probleem toch vaak voor te komen. Ik ben daarom huiverig om weer eenzelfde scherm te kopen en zie niet zo snel een vergelijkbaar alternatief. Dus een vraag voor de eigenaren: hoe is de kleuruniformiteit op jouw scherm? Is het de moeite om het nog een keer te proberen?
Bij een lichtgrijze achtergrond

Verschil tussen gele plek en "normaal"

De foto's zijn niet bewerkt, maar het komt er op deze manier wel duidelijk uit.
In de reviews op deze site heeft niemand het hierover, maar na even zoeken blijkt dit probleem toch vaak voor te komen. Ik ben daarom huiverig om weer eenzelfde scherm te kopen en zie niet zo snel een vergelijkbaar alternatief. Dus een vraag voor de eigenaren: hoe is de kleuruniformiteit op jouw scherm? Is het de moeite om het nog een keer te proberen?
Bij een lichtgrijze achtergrond

Verschil tussen gele plek en "normaal"

De foto's zijn niet bewerkt, maar het komt er op deze manier wel duidelijk uit.
[ Voor 14% gewijzigd door .maurits op 02-10-2015 20:41 ]