Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
Ik heb een usb shield van funduino waarmee ik nu heel mooi mijn ps3 controller kan uitlezen via usb (yay!)
Echter nu wil ik ook nog dingen aan sturen met de arduino. Ik heb al gelezen dat het per shield wisselt welke pinnen beschikbaar zijn. Maar hoe kan ik er nu achter komen welke pinnen gebruikt worden door het shield en welke ik zelf nog kan gebruiken? (liefst zonder kans om iets kapot te maken) De website van funduino is niet (meer) beschikbaar dus daar kan ik het niet vinden, documentatie kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Wat dacht je van in je programma?
EDIT (Was even te snel): Vaak moet je in de declaratie kunnen zien welke pinnen worden gedeclareerd. Daaruit zou je dan kunnen concluderen dat die pinnen in gebruik zijn voor het shield. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-10-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Pizza_Boom schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:16:
Wat dacht je van in je programma?
EDIT (Was even te snel): Vaak moet je in de declaratie kunnen zien welke pinnen worden gedeclareerd. Daaruit zou je dan kunnen concluderen dat die pinnen in gebruik zijn voor het shield. :)
Doh!
Library doorspitten naar welke pinnen die gebruikt, logisch waarom heb ik daar niet aan gedacht?!
De arduino gaat niet zo maar stroom zetten op pinnen als het niet vanuit de code gezegd word dat dit moet.

[ Voor 10% gewijzigd door acemoo op 02-10-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
br men schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Doh!
Library doorspitten naar welke pinnen die gebruikt, logisch waarom heb ik daar niet aan gedacht?!
Ik zou verwachten dat zoiets bovenin zou staan. Begin in je eigen programma en daarna de library's. Meestal staat er iets van int invoer 8 ofzo, zoals je weet. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Pizza_Boom schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:43:
[...]
Ik zou verwachten dat zoiets bovenin zou staan. Begin in je eigen programma en daarna de library's. Meestal staat er iets van int invoer 8 ofzo, zoals je weet. :) ;)
In mijn eigen code staat niks met de pinnen voor het shield, dus verwacht ik ook dat ik dit ergens boven aan in de library wel kan vinden. Zal vanavond eens kijken of ik het kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
br men schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

In mijn eigen code staat niks met de pinnen voor het shield, dus verwacht ik ook dat ik dit ergens boven aan in de library wel kan vinden. Zal vanavond eens kijken of ik het kan vinden.
Goed plan. Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan45
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Staat je shield niet in de shieldlist? http://shieldlist.org

Wellicht deze? http://shieldlist.org/circuitsathome/usbhost

[ Voor 34% gewijzigd door Christiaan45 op 09-10-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Het lijkt http://shieldlist.org/circuitsathome/usbhost-v2 te zijn, maar ik kan me herinneren dat als ik een led op pin 8 aansloot dat hij spontaan ging knipperen en doen.

Dit kan natuurlijk ook gewoon komen doordat de library die ik gebruik iets probeerd met andere pinnen. Ik zal nog eens een keer bekijken wat de library met de overige pinnen eigenlijk wil doen.
Pagina: 1