Hotmail / outlook blokkeert emails

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:06
Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats maar ik heb zelf een e-ticket systeem gebouwd wat nu zo'n 2 maanden perfect draait. Maar sinds gisteravond ontvangen klanten geen mail meer met de tickets (hotmail/outlook). Het lijkt er dus op dat hotmail/outlook het e-mail adres geblokkeerd heeft. Ook via imap komen mails niet meer aan.

Ik gebruik de mail functie van php :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$headers = 'From: ' . $companymail . "\r\n" .
    'Reply-To: ' . $companymail . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

$url = "http://" . $_SERVER['SERVER_NAME'] . dirname($_SERVER['REQUEST_URI']) . "/pdf.php?order=$randid";

$msg = "Beste $name,\n\nHierbij uw tickets voor $eventname: $url\n\nMet vriendelijke groet,\n$company";

// send email
            if(mail($user['email'],"Tickets ".$event['title'],$msg)) {
                setSent($orderid,'id');
            } else {
                echo('Kon mail niet verzenden!');
            }

Via deze methode kun je dus eigenlijk vanaf ieder zijn email een mail verzenden.

De server waar de mails vanaf komen is wel het domein van het e-mail adres.

Kan ik hier iets aan doen? Is er een betere methode hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je SPF records? Heb je Microsoft al gesproken of je niet op een blacklist staat? Krijg je return-emails?

Eigenlijk lees ik voorlopig niks anders dan: ik heb een eigen methode voor het spoofen van mail-senders en nu mag ik niet meer mailen naar *microsoft*-servers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:19 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Wanneer ik direct een mail stuur via smtp op een mail client komt er een mail terug dat de email niet afgeleverd kan worden.

Hoe de server de mails verstuurd weet ik eerlijk gezegd niet. Beter om handmatig smtp server etc in te stellen via php en dan te laten versturen? En zal eens contact opnemen met hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Moet je voor de gein eens zoeken in dit forum hoe vaak dit soort topics voorbij komen en dan turven hoe vaak verteld wordt dat simpelweg de mail()-functie gebruiken vragen om problemen is en dat je op z'n minst moet kijken naar dingen als PHPMailer, Swiftmailer of alternatieven daarvoor of online diensten die dit soort zaken helemaal voor je uit handen nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 02-10-2015 08:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Bedankt voor de snelle antwoorden en mijn onwetendheid, maar het is nu gelukt met PHPMailer. Heb daar mee smtp verbinding opgezet en emails komen nu wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:00

Saven

Administrator

En vergeet ook niet SPF record in te stellen als je dat nog niet hebt gedaan :)
Pagina: 1