Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik een beetje een rare vraag maar wie weet dat iemand hier mij een goed antwoord op kan geven.

Ik zit te denken om een handheld te kopen voor mijn zusje voor op vakantie maar ik twijfel tussen de PS Vita 64 GB en de New Nintendo 3DS XL + 32 GB.

Mijn zusje houd van gamen zowel op Nintendo DSi als op PSP en Playstation 3 er is alleen een klein dingetje ze heeft de ziekte van starguard.

Kort gezegd houd dit in dat het middelste punt waar je met je ogen op focust blur is. Je ogen proberen constant zich scherp te stellen maar dat lukt niet, dit werkt vaak veel vermoeidheid op bij het kijken naar kleine dingen op het scherm bijv. deze tekst kan zij niet lezen zonder vergroting.

Ik zoek dus een handheld met het meest duidelijke zicht en interface + eventuele vergrotings-opties. Welke denken jullie dat het beste kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19
Op de PS Vita heb je de optie toegankelijkheid. Waar je het contrast kan vergroten en zoomen, Grotere tekst kan selecteren en dergelijke.

Ik weet niet of de DS dit ook heeft?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yamy_Daffy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:31:
Op de PS Vita heb je de optie toegankelijkheid. Waar je het contrast kan vergroten en zoomen, Grotere tekst kan selecteren en dergelijke.

Ik weet niet of de DS dit ook heeft?
Bedankt voor je reactie :) vergroten en zoomen lijkt mij heel handig, geen idee of de 3DS deze functie ook heeft ik zou misschien een keer langs een demo moeten lopen om de verschillen te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Ik heb beide, op New 3DS op ik zo'n optie niet gezien, echter ik weet niet hoe slechtziend diegene is maar ook zonder die optie zou ze kunnen spelen op een New 3DS, resolutie is lager en scherm groot, kijk in een winkel zoals Intertoys of dergelijke of het bevalt.

De Vita heeft die opties wel.

Echter, qua games ondanks dat ik zelf vooral op de Vita speel zou ik toch voor de 3DS gaan, leukere games die voor iedereen zijn, voor de Vita zijn het vooral JRPG's en wat geen JRPG is, is vaak een indie en niet alle indies zijn goed.

Daarnaast zal zo\n 64gb kaartje best wat kosten voor de Vita, je kan ze alleen importeren en dat is al rond de 75+ euro, voor de 3DS kun je normale SD kaart gebruiken, daarnaast kan ze op een 3DS ongeveer 99% van alle DS spellen ook normaal spelen, waar je op de Vita de PSP games opnieuw moet kopen omdat ze alleen digitaal werken (Vita heeft geen UMD drive).

Tenzij je vooral digitale games al had op de PSP, dan is het een kwestie van herdownloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mizgala28 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:45:
Ik heb beide, op New 3DS op ik zo'n optie niet gezien, echter ik weet niet hoe slechtziend diegene is maar ook zonder die optie zou ze kunnen spelen op een New 3DS, resolutie is lager en scherm groot, kijk in een winkel zoals Intertoys of dergelijke of het bevalt.

De Vita heeft die opties wel.

Echter, qua games ondanks dat ik zelf vooral op de Vita speel zou ik toch voor de 3DS gaan, leukere games die voor iedereen zijn, voor de Vita zijn het vooral JRPG's en wat geen JRPG is, is vaak een indie en niet alle indies zijn goed.

Daarnaast zal zo\n 64gb kaartje best wat kosten voor de Vita, je kan ze alleen importeren en dat is al rond de 75+ euro, voor de 3DS kun je normale SD kaart gebruiken, daarnaast kan ze op een 3DS ongeveer 99% van alle DS spellen ook normaal spelen, waar je op de Vita de PSP games opnieuw moet kopen omdat ze alleen digitaal werken (Vita heeft geen UMD drive).

Tenzij je vooral digitale games al had op de PSP, dan is het een kwestie van herdownloaden.
Bedankt voor de info, ik ben zelf nog erg aan het twijfelen ik denk dat ik inderdaad mijn beste keuze kan maken in de winkel bij een demo zodat ik zelf wat beter in kan schatten in hoevere de twee verschillen.

Mocht ik er echt niet uitkomen kan ik het nog altijd aan haar vragen, een caudeau uitzoeken is in dit geval altijd nog beter dan er later achterkomen dat het minder goed is :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Simpele opsomming:

Voordelen New 3DS:

- Speelt (toekomstige) New 3DS games, oude 3DS games en 99% van alle fysieke DS games (DS games zijn regio vrij ook op de 3DS, 3DS games zelf niet alleen DS).
- Meer draagbaar omdat je het kan opklappen
- Veel leuke games voor iedereen, en er komen nog veel meer aan
- Gebruikt de veel goedkopere Micro SD kaartjes
- (persoonlijke mening) New 3DS (vooral XL) is ergonomischer

Nadelen New 3DS:

- Je moet de lader los bijkopen (originele kost tussen 9 a 12 euro)
- Weinig JRPG's
- Heeft regio-lock
- Kost meer dan de Vita (uitgaand van een compleet pakket)

Voordelen Vita:

- Veel power, en de launch games zijn prachtig
- Multimedia apparaat, prima browser en kan muziek of video's afspelen
- PSN heeft vaak flinke afprijzingen voor digitale games
- OLED scherm (bij de oude model) is prachtig
- Echte joysticks die beter werken dan Circle pad

Nadelen PS Vita:

- Game aanbod van tegenwoordig is buiten japan vrij karig, games die uitkomen zijn vaak goedkoop gemaakt om snel te cashen.
- Geheugenkaarten zijn ontiegelijk duur (8gb 25 euro, 16gb 40 euro, 32gb 80 euro in NL, 64gb uit Japan 75+ euro exclusief verzenden)
- Aangezien de games vrij groot kunnen zijn, is grotere geheugen een must (lees onderaan voor voorbeeld)
- Slim model heeft een LCD (is niet echt een nadeel tenzij je eerst een OLED variant had, dan valt het vies tegen, maar de LCD is vergelijkbaar met die van de oude 3DS, aangezien de New 3DS XL de bovenste scherm een IPS is).
- Weinig games in NL, tenzij bij Nedgame of Gamemania

Ik zie JRPG's niet als een nadeel, maar er komen vooral van dat type spellen voor de Vita, ik gok dat slechts 10% geen JRPG is en nog eens van die 10% is een flink deel indies.

Probleem met de Vita is verder dat veel games als ze al buiten Japan komen vrij vaak alleen digitaal te koop zijn, voordeel is dan dat je ze vaak goedkoop op PSN kan kopen, nadeel is echter dat geheugenkaarten duur zijn.

Een kennis heeft ook een Vita en hij heeft 29 digitale en 3 fysieke games, hij heeft 2x een geheugenkaart van 64gb en 1 van 32gb, op de beide 64gb kaartjes heeft hij minder dan 1gb over en op de 32gb heeft hij maar 1 game, nou zijn 29 games best veel maar gezien het feit dat de beide 64gb kaartjes hem (destijds) 190 euro (inclusief verzenden uit japan) hebben gekost, is dat een flinke duit ook omdat je voor 10 euro meer een PS Vita Slim met 4 games en 8Gb geheugenkaart kunt kopen als een set (mega packs).

Ik zelf heb 16gb, en paar PSP games staan erop en ik heb nog 8gb over, echter koop ik alleen fysieke Vita games.

Ik wil de Vita niet zwart maken, ben er zelf dol op echter wil ik je wel eerlijk erover informeren, dat is voor mij belangrijker dan liegen hoe goed iets is.

1 reden dat ik de Vita destijds MOEST hebben was Minecraft, die heb je namelijk ervoor en die is hetzelfde als op PS3 :)

P.S kans dat je een demo model van een Vita in de winkel ziet is haast 0, ik heb voor het laatst 1 in 2013 gezien, van de 3DS echter heb je sowieso bij Intertoys en Media Markt vaak wel een demo model staan.
Pagina: 1