Toon posts:

Geluidssetje slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Geluidssetje voor mijn slaapkamer.

Wat is je budget?
150/200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er voornamelijk hardstyle op draaien, dus een goede bas is wel iets waar ik naar op zoek ben.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://www.bax-shop.nl/ge...tudiomonitor-set-van-twee
http://www.logitech.com/n...a-speakers-z533?crid=1589

Ik zoek een makkelijk setje die je met een aux-kabel kan aansluiten of draadloos (wifi of bluetooth?). Zijn er bij draadloze geluidssetjes meer problemen of valt dit wel mee? Daarnaast zoek ik geen setje die je nog moet aansluiten op een versterker zelf. Dus gewoon 2 speakers en 1 subwoofer onder me bureau.

Ik zal het aansluiten op mijn laptop (Macbook Pro 2012 als dat uitmaakt) en mijn kamer is niet heel erg groot. Dus niet veel nodig om het groots te doen klinken.

Iemand suggesties met setjes die ik misschien interessant zal vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:44:

Is de hoeveelheid Watt op een subwoofer wel belangrijk
Vermogen zegt niets. Zeker niet bij een PC-setje waar ze meten met zo veel vervorming (10%!) dat als het vermogen wel uit zou maken dit toch geen representatieve waarde zou zijn. Je kan beter kijken naar de bouw van de set: grootte van de woofer, gepoort of gesloten, et cetera.

Maar die Logitech begint pas bij 55 Hz, dat kan je geen lage bas noemen. Grote kans dat de subwoofer wel flink staat te bonken, maar dat is omdat de subwoofer ook de tonen doet die de kleine speakers niet aan kunnen. Waar een subwoofer normaal toch wel bij de 100 Hz stopt gaat zo'n PC-setje veelal richting de 200 Hz. Inherent aan de opbouw van de set met kleine speakers, heeft niet met de prijs of merk te maken.

De set van Bax Shop zal minder oemph geven, maar wel een stuk natuurlijker klinken. Waar je voorkeur naar uit gaat is persoonlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:12:
[...]

Vermogen zegt niets. Zeker niet bij een PC-setje waar ze meten met zo veel vervorming (10%!) dat als het vermogen wel uit zou maken dit toch geen representatieve waarde zou zijn. Je kan beter kijken naar de bouw van de set: grootte van de woofer, gepoort of gesloten, et cetera.

Maar die Logitech begint pas bij 55 Hz, dat kan je geen lage bas noemen. Grote kans dat de subwoofer wel flink staat te bonken, maar dat is omdat de subwoofer ook de tonen doet die de kleine speakers niet aan kunnen. Waar een subwoofer normaal toch wel bij de 100 Hz stopt gaat zo'n PC-setje veelal richting de 200 Hz. Inherent aan de opbouw van de set met kleine speakers, heeft niet met de prijs of merk te maken.

De set van Bax Shop zal minder oemph geven, maar wel een stuk natuurlijker klinken. Waar je voorkeur naar uit gaat is persoonlijk.
Thanks voor het advies, heb je misschien zelf nog een paar setjes die interessant zijn om te bekijken? En zou ik een subwoofer aan die set van Bax-Shop kunnen aansluiten, of moet er dan weer een versterker tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Heb zelf deze, prima setje met een goede en flinke bas erin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21

JT

VETAK y0

Als geluidskwaliteit minder van belang is koop je een computer subwoofersetje. Als geluidskwaliteit wel belangrijk is koop je een setje monitors. En koop je later een actieve subwoofer die je erop aansluit als je wat bij elkaar hebt gespaard voor een subwoofer.

Bij die monitors waar je naar gelinkt hebt zit de volumeknop achterop. Nu kun je via je PC je volume regelen. Dat gaat goed met een eventueel actieve subwoofer die je ook op je pc aansluit. De speakerset heeft geen subwoofer uitgang; je kunt je subwoofer dus niet op de monitors aansluiten en vervolgens daarmee het volume van de totale set bepalen. Dat kan dus alleen via de pc.

Een andere optie zou zijn om wat leuks van Marktplaats te plukken. Voor 50e heb je wel een leuk compact setje speakers (Mission, Tannoy, Kef enzovoort), 75e koop je een aardige actieve subwoofer voor en voor 50-75e heb je ook wel een versterker. Let wel op mbt de actieve subwoofer en een versterker; je versterker moet dan wel een subwooferuitgang hebben OF je subwoofer moet ingangen hebben waar je direct speakerkabel op aan kan sluiten (zogenaamde "high level input"). Dan heb je voor jouw budget én kwaliteit én leuke bas.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel