Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router in Bridge niet (meer) benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Beste allen,

Misschien een hele suffe vraag, maar ik zie het gewoon echt ff niet.

Ben vandaag overgegaan op KPN en heb nu een Experia V9 in de meterkast hangen. Ik heb verder nog 2 routers in dit netwerk hangen die eerder ook al als AP stonden ingesteld en de DHCP via de "moeder" router lieten lopen.

Kabels in de meterkast van de Ziggo router in de Experia en alles werkt, TV, wifi signaal van andere routers, helemaal top. Echter als ik in de DHCP lookup table kijk, kan ik de 2 routers niet terugvinden en de adressen waar unknown bij staat zijn niet benaderbaar.

Suggesties? Iets wat met de Experia te maken heeft? Gekke is dan wel dat de Wifi het wel gewoon doet onder de oude instellingen.

Thanks

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Er van uitgaande dat je de kabels op de LAN poorten hebt ingestoken, is het een logisch gevolg dat de router(ap) aan de LAN zijde geen ip adres afneemt. Dat zul je zelf op de router(ap) moeten instellen. Routers zij als zodanig ingericht dat alleen de WAN poort een ip adres van een DHCP server kan krijgen...

Ik hoop dat je er iets aan hebt..

Omdat het kan.....

• Pabz
Helixon schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:19:
alleen de WAN poort een ip adres van een DHCP server kan krijgen...
Ah dat wist ik niet. Ik weet niet meer zeker of ik ze destijds wel een IP adres gegeven heb, maar in de oude setting waren ze wel benaderbaar (kabels idd in LAN poorten). De Experia box staat ingesteld met een ander subnet dan mijn Ziggo router, dus dan zullen we vooraf ingestelde IP-adressen het niet meer doen.

Is er een makkelijke manier om toch mijn routers te benaderen zonder alles te moeten resetten en opnieuw in te moeten stellen?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Pabz schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Is er een makkelijke manier om toch mijn routers te benaderen zonder alles te moeten resetten en opnieuw in te moeten stellen?
Ja, de IP adressen doen het immers nog prima maar je PC heeft een IP adres in een andere IP range gekregen. Gewoon even je PC een statisch IP adres geven in de oude (ziggo) IP range en je kunt je routers in AP modus weer benaderen. Dan de IP adressen aanpassen naar de nieuwe IP range en je PC weer ip DHCP zetten.

• Pabz
Thanks, gelukt! Bij de eerste router is echter wat misgegaan en die kan ik zowel in de oude als in de nieuwe IP-range niet meer vinden.... :-(. Toch maar een reset dan... sigh