UPC Technicolor TC7200.u softreset/reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megagorilla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 10:57
Hoi,

Ik woon in een kamer in een huis met meerdere kamers en dus meerdere huisgenoten. De router van dit huis staat in mijn kamer (dichts bij de weg). Nu wil het wel eens voorkomen dat de router crashet en dan werkt even rebooten zoals altijd het beste. Dit kunnen mijn huisgenoten alleen niet doen als ik niet thuis ben en dan moeten ze soms dagen zonder werkend internet. Nu dus mijn vraag;

Ik probeer de router te resetten via de webpagina van de router maar kan nergens tussen de instellingen een reset/reboot knop vinden.
Heeft iemand ervaring met dit type router of weet hoe je deze kan resetten zonder fysiek erbij te kunnen? Is het überhaupt mogelijk?
het gaat om een Technicolor (voorheen Thomson) tc7200.u met softwareversie STD6.02.11 en hardwareversie 1.0.

Bij voorbaat heel erg bedankt,
Megagorilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is er bij mijn weten niet. Kun je niet iets vergelijkbaars realiseren met een afstandbedienbare schakelaar als de pricewatch: KlikAanKlikUit ACD-1000R?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpel truukje: naar frequency scan gaan en daar 306750kHz invullen. En dan gaat hij rebooten om weer te zoeken naar z'n DOCSIS.

Maareh...

Als je nog bij de GUI kunt is de router overduidelijk niet gecrashed. Ik zou toch even wat verder kijken naar oorzaak van je problemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megagorilla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb voordat ik vanochten naar stage moest nog even tussen de instellingen van de router gekeken, maar ik kon niks van een frequency scan vinden. Wel zag ik bij downstream een "force frequency" staan, dit heb ik maar niet gedaan raakt de router dan helemaal de verbinding met de buitenwereld kwijt.

Het is misschien niet geheel gecrashed, maar ik weet niet precies hoe het dan wel heet. Volgens mijn collega op stage zouden de problemen komen doordat mijn huisgenoten fanatieke gebruikers van torrents zijn waardoor de (wat oude router) teveel connecties moet bijhouden. Vervolgens geven alle apparaten in het huis "connection limited" weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

megagorilla schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:06:
Ik heb voordat ik vanochten naar stage moest nog even tussen de instellingen van de router gekeken, maar ik kon niks van een frequency scan vinden. Wel zag ik bij downstream een "force frequency" staan, dit heb ik maar niet gedaan raakt de router dan helemaal de verbinding met de buitenwereld kwijt.
Natuurlijk raakt hij even de verbinding met de buitenwereld kwijt als hij reboot - dat is toch wat je wil bereiken? 8)7
Het is misschien niet geheel gecrashed, maar ik weet niet precies hoe het dan wel heet. Volgens mijn collega op stage zouden de problemen komen doordat mijn huisgenoten fanatieke gebruikers van torrents zijn waardoor de (wat oude router) teveel connecties moet bijhouden. Vervolgens geven alle apparaten in het huis "connection limited" weer.
Ik hoor klokken en klepels ;)

De connecties ide bij bittorrent opgezet worden (TCP connections) staan helemaal los van de melding van wel of geen connection bij Windows. Dat laatste is een buitengewoon onnuttige melding dat Windows contact heeft proberen op te nemen met buitenwereld (MS servers...) en dat niet lukte. Maar verder in het geheel geen informatie waarom.

Simpelste manier om bittorrent uit te sluiten is om de PC waar torrents op draaien tijdelijk los te koppelen (of de torrent client uit te zetten). Eleganter - en sowieso zinnig - is om in de client het aantal gelijktijdige connections te beperken tot pakweg 50, en (nog belangrijker) de max uploadbandbreedte te beperken tot de helft van je abonnement (dus stel dat je 10Mbps upload hebt, beperk het dan tot 5Mbps/640kBps).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Heel simpel. Maak een kopie van je configuratie en zet deze dan via een restore terug. Het modem wordt automatisch herstart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van je modem rebooten kan je misschien beter het probleem oplossen. Stel dat je het niet aan de computer kant wil oplossen kan je ook een router kopen die wel veel connecties aan kan en het UPC apparaat in bridge mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*Als* dat ook het probleem is - enige reden dat TS dat noemt is omdat een of andere vriend het opperde.

Eerst diagnose, dan pas oplossing bedenken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1