Toon posts:

Problemen met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik heb sinds een paar maanden een game pc, maar het werkt niet zoals verwacht. Ik heb vaak lage fps met alles wat ik speel. En dat is het rare, het is vaak, maar niet altijd. Af en toe heb ik perfecte fps. Maar na het opnieuw opstarten blijkt dat mijn fps van rond de (als je kijkt naar bijv. minecraft) 500 fps naar slechts 15 fps is gedaald. Ik heb geen idee hoe dat komt. Ik heb na mijn idee alles al geprobeerd: Pc resetten, drivers opnieuw installeren en updaten, terug zetten van windows 10 (crack) naar windows 7 (legaal), alles geformatteerd, etc. Het is dus niet constant. Af en toe heb ik prima fps maar na het opstarten van de pc / van een game dropt de fps naar tussen de 15 en de 30.

Heeft iemand misschien enig idee waardoor het komt?

Info:
-processor: Intel Core i5 4690 K (overclockt naar 4,5 ghz)
-videokaart: AMD R7 370, 2G
-moederbord: Gigabyte Z97-D3H
-Windows 10 64 bit / Windows 7 32 bit.
-voeding: B600, VER.2
-waterkoeling: Coolermaster Seidon 120V

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zijn je temperaturen op het moment dat dit gebeurt?

Is je OC primestable (of vergelijkbaar)?

Waarom zou je overigens een crack gebruiken voor windows 10? De upgrade van 7 naar 10 is gratis. Crack zal er waarschijnlijk niet voor zorgen dat het fout gaat.

Wat is je gpu load als je pc idle is?

Verwijderd

Topicstarter
In het begin toen hij het goed deed tikte hij soms de 70 graden aan, nu komt hij niet boven de 50, Misschien kan het zijn omdat mijn pc de grafische kaart van mijn processor gebruikt? Ik heb al geprobeerd Intel Graphics te verwijderen zonder succes.

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je de kabel wel in je videokaart en niet in je moederbord slot?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, het lijkt me vrij logisch dat je je monitor aansluit op de GPU in plaats van de Intel IGP... Houd je GPU, CPU en overige load ook eens in de gaten terwijl je gamed.

Waarom zou je overigens, als je een legale Win7 hebt (alstjeblieft -- ga niet 32-bit draaien; licenties zijn onafhankelijk van "bit", met dezelfde key kun je 64-bit installeren), nog steeds Win7 draaien? De upgrade naar Win10 is gratis en legaal.

Ga nooit cracked windows versies of ISO's gebruiken; die zitten in veel gevallen vol met... minder elegante meuk.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:32

JesseMacaw

Electronicafanaat

Umbrah schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:02:
Waarom zou je overigens, als je een legale Win7 hebt (alstjeblieft -- ga niet 32-bit draaien; licenties zijn onafhankelijk van "bit", met dezelfde key kun je 64-bit installeren), nog steeds Win7 draaien? De upgrade naar Win10 is gratis en legaal.
Je kan niet van een 32-bit Windows versie upgraden naar een 64-bit Windows. Maar, je hebt wel gelijk: Draai alsjeblieft geen 32-bit meer |:(.
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:01:
Maar na het opnieuw opstarten blijkt dat mijn fps van rond de (als je kijkt naar bijv. minecraft) 500 fps naar slechts 15 fps is gedaald.
Draai je ook andere spellen? Zo ja, kun je nog andere titels noemen? Ik heb al gekkere dingen gezien bij Minecraft 8)7. Het is inderdaad aan te raden om met MSI Afterburner even al je waarden uit te lezen, waaronder dus ook het GPU gebruik.

offtopic:
Ga nooit cracked windows versies of ISO's gebruiken; die zitten in veel gevallen vol met... minder elegante meuk.
Moet Windows wel eerst elegant worden :+

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

JesseMacaw schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 07:46:
[...]

Je kan niet van een 32-bit Windows versie upgraden naar een 64-bit Windows. Maar, je hebt wel gelijk: Draai alsjeblieft geen 32-bit meer |:(.
[...]
Dat zei ik ook niet; ik zei: gebruik je huidige legale W7 key om een 64-bit versie W7 te draaien; en upgrade die gratis naar win10. Het liefst daarna nog een re-install van WIn10 zodra de licentie is omgezet zodat je UEFI-mode kan draaien, BIOS/MBR-mode is ook een beetje not done, maar goed: can't have it all ;)

Verwijderd

Topicstarter
JesseMacaw schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 07:46:
[...]

[...]

Draai je ook andere spellen? Zo ja, kun je nog andere titels noemen? Ik heb al gekkere dingen gezien bij Minecraft 8)7. Het is inderdaad aan te raden om met MSI Afterburner even al je waarden uit te lezen, waaronder dus ook het GPU gebruik.

offtopic:
Moet Windows wel eerst elegant worden :+
Ja ik draai ook Need for speed Rivals.. soms kan mijn pc het met gemak aan, soms heb ik zon lage fps dat ik het spel niet eens fatsoenlijk meer kan afsluiten.. Ik heb nu ook een spel genaamd banished, maar zelfs daarbij haperde hij als een malle... Nu moet zon beetje elke pc toch wel een spel als banished aankunnen lijkt mij?

Ik ben nu van plan eerst een clean install te doen van een crack win 7 x64, en dan upgraden naar win 10 64 bit... kijken wat dat opleverd

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

blijft de videokaart niet hangen in zuinige modus? dat ie zichzelf terugklokt als je enkel je desktop hebt en dan niet wil doorschakelen naar een hoge frequentie? (150-300Mhz is laag)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Alstjeblieftalstjeblieftalstjeblieft -- blijf weg van die crack win7 versies. Zelfs met een upgrade heb je in 80% van de gevallen rootkits/keyloggers/andere meuk te pakken. Je zei eerder dat je een legale win7 hebt, waarom installeer je die niet als 64-bit?

Overigens; op een moderne PC kun je beter Win10 rechtstreeks (eerst dus licentietje activeren) installeren als UEFI install, iets wat Win7 niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:30:
Alstjeblieftalstjeblieftalstjeblieft -- blijf weg van die crack win7 versies. Zelfs met een upgrade heb je in 80% van de gevallen rootkits/keyloggers/andere meuk te pakken. Je zei eerder dat je een legale win7 hebt, waarom installeer je die niet als 64-bit?

Overigens; op een moderne PC kun je beter Win10 rechtstreeks (eerst dus licentietje activeren) installeren als UEFI install, iets wat Win7 niet ondersteund.
Ik ga zeker weg van 32 bits versie ;) Maar ik had op het moment van aanschaf even niks anders

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 19:50 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik doel meer op: de crack versie. Een crack-OS draaien is haast onverstandiger dan een ongepatchde Windows XP SP0 machine op een FAT32 partitie rechtstreeks aan het internet te hangen en hem aan je opa te geven met de missie: "klik op elke banner".
Pagina: 1