DL360G8 fanspeeds

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07 11:52
Ik zit al een tijdje met mijn handen in het haar, maar na veel google werk kom ik er toch niet meer uit. Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen.

Ik draai hier thuis op een DL360G8 waar ik ESX op heb staan. Het probleem is, deze server lijkt net een straaljager. Ik heb vanalles geprobeerd in de instellingen om de fanspeeds omlaag te krijgen, maar dit wilt maar niet lukken. Hij blijft minimaal op 39.2% draaien.

Uiteraard heb ik al de HP ESX versie geprobeerd, en de normale, maar dit maakt geen verschil. In het BIOS staat optimal cooling ingeschakeld in plaats van increased cooling.

Ik hoop dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft, want hij is toch echt veel te luid om fatsoenlijk naast te kunnen werken!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aSRyE3tA7j30yOqvTGcEHcu5/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ApDtgfBPY3ATzwtvan1a8WO8/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Wannial op 01-10-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:38
Is de DL360 toevallig uitgevoerd met twee PSU waarvan er maar 1 is aangesloten?

Probeer eens beide aan te sluiten. Laat meegemaakt dat een spanningslof uitviel waardoor er nog meer 1 PSU stroom kreeg. het leek wel of de server er vandoor wilde gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Hm, dat is een goede tip, ik zal eens eens kijken of ik ergens een 2e psu kan lenen om dit te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Helaas, nogsteeds een stofzuiger, vast op 39,2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Laatst online: 05:38
Sorry, dan kan ik je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 10:07

JQR

http://www.experts-exchan...e/Servers/Q_28044980.html

In RBSU, advanced options, thermal configuration make sure it is set to "optimal cooling" rather than "increased coling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
zoals in mijn TS staat heb ik dit al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dit is ook een systeem bedoeld om in een rack te hangen in een omgeving waar lawaai geen issue is. Of je hem stil genoeg krijgt, is maar de vraag. Hier lopen ze geregeld tussen de 40-60% fan speed.

Mogelijk type fan: http://www.delta.com.tw/p...pdf/GFB/GFB40x40x56mm.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:47
Draai je de laatste BIOS Firmware?
Eventueel kan je kijken of de Raid controller ook op low power staat. Dit zou er misschien mee te maken kunnen hebben.

Draaien je fans ook snel zonder virtuele machines die aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staat je power profile ingesteld in het BIOS, probeers deze eens op "balanced" te zetten.

Edit:

Wat ik hier lees, is 35% het minimale qua fanspeed. Met je 39% zit je daar redelijk dicht op.

Ik gok dat dit hier verder weinig aan te doen is. Powermanagement werkt, de fans draaien immers niet op 100%. Je zou inderdaad nog eens een nieuwer BIOS kunnen proberen.

Voor de rest is het een serversysteem, en is dus ook totaal niet bedoeld om naast te werken.

[ Voor 72% gewijzigd door Question Mark op 02-10-2015 12:50 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal vooral die instellingen van de raidcontroiller eens bekijken, die had ik nog niet bedankt.

In het verleden altijd met g6 en g7's naast me gewerkt, en die zijn allemaal stukken stillen. daarom de vraag of dat met deze g8 ook zou kunnen.

Ik heb er net de laatste BIOS op geflashed, maar dit lijkt geen verschil te geven.

Ik las ergens anders nog iets over HP SIM, dus dat ga ik nog eens proberen.

edit: waar zou ik die powersetting voor de raidcontroller kunnen vinden? (p420i)

[ Voor 8% gewijzigd door Wannial op 02-10-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie even het artikel wat ik hierboven post. Die P420 kan de oorzaak wel eens zijn. Het systeem detecteerd de kaart, en past zijn koeling daar op aan. Die kaart wil kennelijk nog wel eens een heethoofd zijn.

De TS op het HP forum heeft wel een stil systeem als hij deze kaart verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 02-10-2015 14:06 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
Wij hadden ooit een ML360PG8 (torentje) met een probleem met de fans welke continu draaiden : uiteindelijk opgelost dmv een firmware update voor de SAS schijven (je verzint het zelf niet dat dit de oorzaak was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
nou, de schijven heb ik loosgehaald (dit waren geen HP oem schijven) en zowaar, de fanspeed zakt naar 29,4%

Ik zal eens zien of ik een losse fan op de raidcontroller mem module kan zetten, want er helemaal uithalen is geen optie, want ik gebruik hem.

Houd jullie op de hoogte!

Edit: helaas, het loshalen van de module van de raidcontroller helpt verder niet, hij draait nu op 29,4%

[ Voor 16% gewijzigd door Wannial op 02-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Laatst online: 26-03-2023
Nieuwste HP Service Pack for ProLiant al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Laatst online: 18-03-2024
Idd het laatste SPP installeren.

Indien niet opgelost:
server uit, schijven los, maintenance switch (6) op het MB aanzetten en booten.
Na melding dat de maintenance switch aan staat server uitzetten, switch 6 uit, schijven aansluiten en booten.

OPGELET: maintenance switch zorgt er voor dat de CMOS en NVRAM gecleared worden, BIOS dus terug effe goed zetten.

Procedure van HP nadat ik op 2 servers fluctuerende fans had, mss helpt dit hier ook...

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik heb bij een Fujitsu iets vergelijkbaars gehad. Daar was de oorzaak het geheugen.

Wat bleek: Als je (max) 3 reepjes per CPU gebruikte ging ie in low-noise mode. Stopte je er meer in dan ging ie harder geforceerd koelen....

Oplossingen waren: 3 (grotere) reepjes per CPU, overige 3 leeglaten, of 2e CPU en daar de 3 extra reepjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Laatst online: 18-03-2024
Ook al gelezen: als er een niet originele HP-component in de server zit (geheugen ander merk of insteekkaart) dan kan dit niet uitgelezen worden en wordt veiligheidshalve de fanspeed verhoogt om geen oververhitting te krijgen...

Iets anders dan HP-materiaal in de server?

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik had mezelf er ondertussen al een beetje bij neergelegd, maar ik zal deze nieuwe tips zeker eens gaan proberen!

En ja, ik gebruik Dell SSD's, maar ook met HP hdd's gaat hij tekeer als een stofzuiger.
jimbo123 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:57:
Nieuwste HP Service Pack for ProLiant al geinstalleerd?
Nog niet, dit zal ik eerst eens gaan doen!
Simke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:58:
server uit, schijven los, maintenance switch (6) op het MB aanzetten en booten.
Na melding dat de maintenance switch aan staat server uitzetten, switch 6 uit, schijven aansluiten en booten.
Dit ga ik zeker eens proberen!
DJSmiley schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:08:
Oplossingen waren: 3 (grotere) reepjes per CPU, overige 3 leeglaten, of 2e CPU en daar de 3 extra reepjes bij.
Dit zal ik ook nog eens bekijken, maar er zitten nu maar 4 reepjes in (quad channel) dus lijkt me apart als dit het zou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:41
Wannial schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:41:
Ik had mezelf er ondertussen al een beetje bij neergelegd, maar ik zal deze nieuwe tips zeker eens gaan proberen!

En ja, ik gebruik Dell SSD's, maar ook met HP hdd's gaat hij tekeer als een stofzuiger.

[...]

Nog niet, dit zal ik eerst eens gaan doen!

[...]

Dit ga ik zeker eens proberen!

[...]

Dit zal ik ook nog eens bekijken, maar er zitten nu maar 4 reepjes in (quad channel) dus lijkt me apart als dit het zou oplossen.
Haal de P420 er eens uit om te testen en boot bijv ff van een usb key, de P420 is een heet hoofd en w.s. de oorzaak van het lawaai, mijn ervaring is dat servers die deze kaart gebruiken (en flink belasten) meer lawaai maken dan servers met de nieuwere 440AR kaart. Of je er een custom cooler op kan zetten weet ik niet, ik zou het iig niet doen als de server nog onder support is bij HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Dennism schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Haal de P420 er eens uit om te testen en boot bijv ff van een usb key, de P420 is een heet hoofd en w.s. de oorzaak van het lawaai, mijn ervaring is dat servers die deze kaart gebruiken (en flink belasten) meer lawaai maken dan servers met de nieuwere 440AR kaart. Of je er een custom cooler op kan zetten weet ik niet, ik zou het iig niet doen als de server nog onder support is bij HP.
Bedankt voor de tip, maar dit heb ik (een stukje verder naar boven) al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Wannial schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dit heb ik (een stukje verder naar boven) al geprobeerd.
Ah ik dacht je alleen de BBWC en de disks losgehaald had. Ik bedoelde het compleet verwijderen van de P420 uit het systeem ter test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Dennism schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Ah ik dacht je alleen de BBWC en de disks losgehaald had. Ik bedoelde het compleet verwijderen van de P420 uit het systeem ter test.
Alles behalve de BBWC is on board dus dat kan je niet verwijderen :)
Dus heb inderdaad alleen de batterij en cache module losgehaald en daarna geboot vanaf usb stick naar esx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Wannial schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:20:
[...]

Alles behalve de BBWC is on board dus dat kan je niet verwijderen :)
Dus heb inderdaad alleen de batterij en cache module losgehaald en daarna geboot vanaf usb stick naar esx
Dan ff disablen in de bios misschien of had je dat ook al gedaan? ik zag niet staan dat je een integrated versie had, dus ik dacht dat je de PCI-E versie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Dennism schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Dan ff disablen in de bios misschien of had je dat ook al gedaan? ik zag niet staan dat je een integrated versie had, dus ik dacht dat je de PCI-E versie had.
Heb ik ook al geprobeerd :)

En sorry, voor de duidelijkheid en volledigheid. Het gaat om een P420i
Pagina: 1