Simulatie stuur PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• branco07
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-02 11:15
Hallo,

Ik ben nu al even aan het zoeken voor een stuur. Had de G27 van logitech op het oog maar vond het niet iets te prijzig. Nu is de G27 vervangen voor de G29 dacht ik ik ga eens marktplaats en tweakers vraag en aanbod in de gaten houden.
Nu is het al een paar keer gebeurd dat hij voor me neus wordt gekocht. En begin ik te twijfelen om hem nieuw te kopen. Maar nu is hij overal uitverkocht :F.
De G29 is veel te duur (zoek iets van rond de 300 euro). Weet iemand een ander degelijk stuur van rond de 300 euro? Het liefst met 3 pedalen, flippers en een pookje.

Alvast bedankt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

branco07 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:28:
... Het liefst met 3 pedalen, flippers en een pookje...
Flippers zijn vaak voor semi-automatische schakelbakken. Pookje/3e pedaal voor handbakken. Ik weet niet welke games je speelt of wil gaan spelen maar had je al gekeken of een "Fanatec Porsche 911 GT2" binnen je budget valt (al dan niet op Marktplaats)? Hier zit in principe geen pookje bij maar persoonlijk, alhoewel ik geen stuurtje heb, zou ik alsnog liever koppelen met pedaal 3 en schakelen met de flipppers. Hiermee hou je langer je handen op het stuur om controle te houden over je auto.

Het kan ook heel goed zijn dat jij of veel anderen hier precies anders over denken maar dan ben ik bang dat 300 Euro een redelijk beperkt budget kan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• branco07
MAX3400 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

Flippers zijn vaak voor semi-automatische schakelbakken. Pookje/3e pedaal voor handbakken. Ik weet niet welke games je speelt of wil gaan spelen maar had je al gekeken of een "Fanatec Porsche 911 GT2" binnen je budget valt (al dan niet op Marktplaats)? Hier zit in principe geen pookje bij maar persoonlijk, alhoewel ik geen stuurtje heb, zou ik alsnog liever koppelen met pedaal 3 en schakelen met de flipppers. Hiermee hou je langer je handen op het stuur om controle te houden over je auto.

Het kan ook heel goed zijn dat jij of veel anderen hier precies anders over denken maar dan ben ik bang dat 300 Euro een redelijk beperkt budget kan zijn.
Ik speel vooral:
  • Project Cars
  • Assetto Corsa
  • Dirt Rally
  • Euro Truck Simulator 2
  • OMSI 2 (nu nauwelijks omdat het niet met toetsenbord is te doen)
Ik heb zitten kijk voor de Fanatec Porsche 911 GT2. Ik zou eventueel als het er op aan komt later een shifter kunnen kopen. Of de pedalen wisselen. Maar er zijn zo veel specificaties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Er zijn zo veel verschillen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Project Cars en Assetto Corsa speel ik ook en gebruik een G27 en dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• branco07
calsonic schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:01:
Project Cars en Assetto Corsa speel ik ook en gebruik een G27 en dat bevalt prima.
Ik wilde eerst ook een G27 kopen. Alleen het probleem is dat hij (bijna) niet meer nieuw te koop is.
En op marktplaats zijn de aanbieders of te ver weg of te prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De G29 is sinds kort ook uit en blijkt zelfs nog iets beter te zijn, maar wel weer iets duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:25

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb net een G920 gekocht, je mag mijn oude Momo Racing voor een zeer zacht prijsje komen ophalen ;) .
calsonic schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:19:
De G29 is sinds kort ook uit en blijkt zelfs nog iets beter te zijn, maar wel weer iets duurder.
Alleen de pedals zijn echt beter geloof ik. Rest is (zo goed als) identiek aan een G27. Het is van Logitech wel een behoorlijke ripoff om de G27 uit de verkoop te halen als PC only stuur.
De G29 en G920 zijn gewoon erg duur.

[ Voor 73% gewijzigd door Tortelli op 01-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• branco07
Heb net wat reviews gekeken. En ik denk dat ik voor de G29 ga. Niet niet zo vel uit mijn budget. Iedereen bedankt voor de hulp. Ik was aan het twijfelen en had even wat input van andere nodig :P

[ Voor 15% gewijzigd door branco07 op 01-10-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Ik heb evt wel een logitech driving force gt die je voor een paar tientjes kunt overnemen.

Prima om mee te beginnen. Ik vind alleen de pedalen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 15:58

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hier op tweakers is een topic voor race simulatie hardware. Staat veel in over stuurtjes.

Simracing Q&A topic

iRacing Profiel

Pagina: 1