Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik zoek een?
Momenteel ben ik in het bezit van een I5 4670K processor welke op 4.2ghz loopt, echter tijdens videobewerking in Pinnacle studio 18 staat mijn cpu vaak op 100% . Vooral render tijden op 1080p met veel effecten beginnen erg lang te worden. Nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar een xeon vanwege het feit dat deze wat meer chache heeft en hypertrading. pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed

Wat is je budget?
Zoveel dat benodigd is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet ineens,als een AMD sneller blijkt voor mijn doeleinden ben ik bereid een compleet nieuw systeem te bouwen.

Spealcificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem worden regelmatig gebruikt voor videobewerking met Pinnacle studio 18, tevens ook veel adobe illustrator en lightroom

Tevens zitten er 2 AMD kaarten in het systeem, nu ondersteund Pinnacle wel CUDA voor het renderen, loont het om de kaarten ook te wisselen naar het groene kamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik zou er weinig aan veranderen. Het is de prijs niet waard. Want ja het heeft ht. Maar is ook langzamer. Gewoon even afwachten wat de nieuwe zen reeks van amd gaat doet. Maar nu is een upgrade vrij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Dan zou ik de snelste cpu op LGA1150 adviseren! pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed

Welke 2 AMD kaarten? Worden er met het systeem ook games gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ALS je effecten gebruikt die de gpu gebruiken dan kan dit soms zo maar een factor 10+ schelen in rendertijd. Mogelijk heb je heel veel aan een nvidia kaart, afhankelijk van welke effecten je gebruikt en of deze dus CUDA versnelt zijn. Dat je cpu op 100% staat is op zich gezond tijdens het renderen :) Maar een cuda gpu kan mogelijk meer opleveren dan bijv. een i7 er in. Bepaalde effecten renderen VEEL sneller op een beetje potente gpu. Al verschilt dit per app, kwestie van uitzoeken voor Pinnacle, daar is helaas niet zo veel info over als over bijv. Premiere.

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 01-10-2015 21:46 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zoals maratropa hierboven al zegt kan het investeren in een Nvidia GPU een groot voordeel opleveren. Dat kun je eens gaan uitzoeken. :)

Anders, ik zie in jouw inventaris dat je een Z97 moederbord hebt, lijkt de pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed mij een goede keus. Door te overklokken kun je hier nog wat extra snelheid uithalen, dat kan bij een Xeon niet.

Informaticus of vakkundig Googler?